Youtube dödar mitt Internet

Permalänk

Youtube dödar mitt Internet

Något med Youtube gör att mitt Internet lägger av. Ibland går det bra ett tag, men förr eller senare gör Youtube att jag tappar kontakten med Internet. Och det enda jag då kan göra är att starta om datorn. Men det blir himla jobbigt att starta om datorn gång på gång. Ibland dör Internet när jag ska byta upplösning på en video. Ibland om jag klickar på en ny video innan föregående har buffrat klart. Ibland när jag byter till helskärm.

Problemet uppstår mer frekvent nu än för någon vecka sen. Och det började för kanske ett par veckor sen. Möjligen i samband med Youtubes nya utseende på de personliga kontona.

Jag använder Windows XP och Google Chrome.

Tacksam för förslag på hur jag får ordning på detta.

Permalänk
Medlem

Börja med att uppdatera drivrutiner samt chrome.

Permalänk

Vilka drivrutiner? Och uppdatera Chrome? Jag har Chrome 17.0.963.83.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Vilka drivrutiner? Och uppdatera Chrome? Jag har Chrome 17.0.963.83.

Jag ställer exakt samma fråga, men jag antar att han menar drivrutinerna till ditt nätverkskort, då ditt problem har med nätverk att göra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Alla drivrutiner skulle jag säga.

Beroende på vad det är för typ av dator, kringutrustning osv så laddas de flesta av dom ned på samma ställe på tillverkarens hemsida så man kan lika gärna göra något åt allihopa. Även om de 2 sakerna som nämnt är mest troligt så utesluter det inte att dom bråkar med andra saker i Windows.

Dessutom så räcker det inte alltid att bara uppdatera eller installera ovanpå de nuvarande. Ofta måste man först avinstallera och sen leta upp och ta bort kvarglömda mappar där orsaken till felet ofta gömmer sig kvar. I värsta fall måste man installera om hela Windows för att verkligen utesluta alla Windows fel.

Permalänk
Medlem

logga in på youtube och bytt så den använder html5

Permalänk
Skrivet av iarexor:

logga in på youtube och bytt så den använder html5

Jag ändrade till följande: "You are currently in the HTML5 trial". Så får vi se om det hjälper innan jag börjar ominstallera mitt OS och byta varenda drivrutin i datorn.

Tack för tipset.