Passande ljudkort till PC360 ~500kr ?

Permalänk
Medlem

Passande ljudkort till PC360 ~500kr ?

Hej alla hjälpsamma, jag har ett par frågor som jag hoppas få besvarade

Lite bakgrundsfakta (mina frågor står längre ner om ni är lata):
För ungefär en månad sen så köpte jag ett nytt headset (Sennheiser PC360) då jag hade hört att det var det bästa köpet. Mitt gamla headset (Creative HS-1000) hade jag alltid varit nöjd med fast jag kände att det varken var så bra kvalité eller ljud.
Jag har sen tidigare haft ett par Sennheiser till min mobil vars ljud är underbart enligt mig, så jag hade höga förväntningar på PC360:n. Fast till min besvikelse så var PC360:ns ljud faktiskt sämre än mitt gamla headset. Det är burkigt och saknar exakt allt bra som man läste om i recensionerna.

Headsetet är just nu inkopplat i mitt moderkorts ljudkort (min dators specs finns i sign) som enligt MSI:s hemsida är ett Realtek® ALC889. Jag har efter en omfattande mängd sökningar börjat ana att mitt ljudkort inte är starkt nog för att kunna driva headsetet. Så nu till mina frågor...

Vilket ljudkort ska jag välja till PC360 så att ljudet inte blir katastrofalt dåligt?
Spelar det någon roll om ljudkortet har inbyggd hörlursförstärkare eller inte?
Vad är att föredra, Creative eller Asus?

Jag kanske kommer på fler frågor senare men detta är alla jag kommer på just nu, jag ber om ursäkt om denna fråga redan har besvarats. Jag har sökt runt och har hitintills ej funnit ett bra/rakt svar. Om ni hittar något så får ni gärna hjälpa mig!

Och så att ni inte missar det, min budget ligger på runt 500kr, mer än så kan jag tyvärr inte lägga ut just nu.

Tack på förhand!

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem

Asus Xonar alla dagar i veckan, iaf jämnfört med Creatives skit. De hade sin stortid då de var ensamma på marknaden och kunde skita i att göra drivrutiner som fungerade.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Asus Xonar alla dagar i veckan, iaf jämnfört med Creatives skit. De hade sin stortid då de var ensamma på marknaden och kunde skita i att göra drivrutiner som fungerade.

Lutar åt något från Asus, Creatives drivrutiner är ju som du sa kända för sin bristande funktionalitet.

Finns det verkligen ingen där ute som kan ge mig ett annat bra råd?

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem

Tja, det finns ju andra tillverkare med, så som M-Audio. Beror väl lite på hur mycket du tänkt att lägga.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Tja, det finns ju andra tillverkare med, så som M-Audio. Beror väl lite på hur mycket du tänkt att lägga.

~500kr har han ju skrivit iaf.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD