Är jag säker med Anonine om jag fyller på idag?

Permalänk
Medlem

Är jag säker med Anonine om jag fyller på idag?

Hej
Tänkte fylla på mitt Anonine med en månad men kom på att det var något med någon ny lag "Från och med 1:a maj 2012 införs EU:s datalagringsdirektiv även i Sverige."
Surfar jag säkert med Anonine till 1 maj? Tänkte ifall de börjar logga tidigare eller vad nu den nya lagen går ut på.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Inaktiv

Vill du vara helt säker så ska du antingen vara laglig på internet, eller inte använda det alls. I övrigt är Anonine en bra start.

Permalänk

Ja iaf så sett att telia eller vad du nu har, inte kan se vilka sidor du surfat på. Eftersom anonine inte sparar några loggar (vad som säger iaf) över vad du gör.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Så ditt svar är att man fortfarande är anonym med Anonine?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Inaktiv

Du är fortfarande anonym, däremot skadar det inte att dra iväg ett mail till deras kundtjänst och fråga vad som händer med deras tjänst när direktivet går i kraft. Sen är väl det inte utformat helt och hållet hur direktivet ska fungera så kan vara omöjligt att svara på din fråga än så länge. Alternativt är ju att vända dig till en VPN leverantör i ett land där direktivet inte gäller. Däremot så verkar ju VPN vara en möjlig lösning för att slippa vara övervakad än så länge.

Säkrast är väl att gå till ett internetcafé eller liknande, regga en låtsasmailadress, betala med kreditkort via paypal och använd falska uppgifter hela vägen.
VPN leverantörerna verkar oftast endast spara din mailadress och user/pass, detta blir också all information som sen kan lämnas ut. Betalningen gör du så anonymt det går via paypal, och det ska nog mycket till innan dom lämnar ut uppgifter. Och det är än så länge inte olagligt att betala för en tjänst.

Permalänk
Medlem

Som jag förstått datalagringsdirektivet gäller det enbart internetleverantörer och Anonine samt andra VPN tjänster är inte internetleverantörer så de behöver inte följa direktivet. Din internetleverantör är dock skyldig att lagra vilka IP-adresser de ger dig och vilken tidpunkt du har haft dem, vilket är meningslöst eftersom all din trafik kommer att registreras som IP adressen du fick av Anonine ute på vida webben.

Permalänk
Medlem

Läser man deras pressreleaase så verkar det ivf. safe att fortsätta använda det.

https://www.anonine.com/press

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga: Ja!. Som H_Celine säger så är Anonine inte en ISP och lagen har ingen rätt att kräva dom på loggar etc, om det är första gången/gångarna du använder VPN skulle jag köra på Anonine. Annars kan du ju hyra dig en billig seedbox och sätta upp en server på den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite. Vad för hastighet kan man få ut via Anonine om man har 100mbit?

Permalänk
Medlem

Kan man surfa och tanka utan att tex telia ser ett skit vad jag gör på min dator om man använder anonine?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Jag lånar tråden lite. Vad för hastighet kan man få ut via Anonine om man har 100mbit?

Hastigheten påverkas inte. JAg testade själv. Kommer dock inte använda det då jag behöver komma åt min server hemma utifrån och det går inte när en anonine är igång. Kan inte strömma media hemifrån heller.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Hastigheten påverkas inte. JAg testade själv. Kommer dock inte använda det då jag behöver komma åt min server hemma utifrån och det går inte när en anonine är igång. Kan inte strömma media hemifrån heller.

Det går iaf med openvpn men kanske är lite mer jobb att få det att funka bra?

Permalänk
Medlem

Ja eller så vet jag helt enkelt inte hur man bär sig åt. Finns noll info på anonine hur man ställer in så man kommer åt sin dator. Om det ens går dvs

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja eller så vet jag helt enkelt inte hur man bär sig åt. Finns noll info på anonine hur man ställer in så man kommer åt sin dator. Om det ens går dvs

Vet väl inte vad som är ditt problem men vanligaste är väl ip adressen.
Du får ganska logiskt en annan med vpn. Och den kommer ändras oftare än din vanliga.
Så du måste binda ipadressen till en dns adress och göra så den updateras automatiskt när ipadressen ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermaniii:

Vet väl inte vad som är ditt problem men vanligaste är väl ip adressen.
Du får ganska logiskt en annan med vpn. Och den kommer ändras oftare än din vanliga.
Så du måste binda ipadressen till en dns adress och göra så den updateras automatiskt när ipadressen ändras.

Det hjälper inte. De släpper inte igenom ngt på de portarna jag använder verkar det som. Jag får iaf inget svar när jag använder anonines tilldelade ip och min port. Det är stendött.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det hjälper inte. De släpper inte igenom ngt på de portarna jag använder verkar det som. Jag får iaf inget svar när jag använder anonines tilldelade ip och min port. Det är stendött.

Föresten såg nu att dom blockar portar under 1024 så är nog ditt problem.
Ställer väl till lite mer problem men dom flesta tjänster kan man välja port och det är oftast att föredra en hög port. Svårare att portscanna och veta direkt vad det är för tjänst.

Permalänk
Medlem

Jag använder dock över portar över 1024 Funkar inte ändå.

Permalänk
Medlem

Varför ska jag lita på Anonine då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Varför ska jag lita på Anonine då?

Vågar du lita på svaret du får här ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Vågar du lita på svaret du får här ?

Det beror på argumenten

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag använder dock över portar över 1024 Funkar inte ändå.

Då vet jag inte vad du har för problem. Ingen brandvägg som hindrar?

Permalänk
Medlem

Nej alltså allt funkade innan jag använda anonine. Efter anonine så kommer jag inte åt nånting. Är ju bara ipt som ändrats så jag ska väl bara gå på anonines ip och mina gamla portar eller måste man ändra ngt annat också?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej alltså allt funkade innan jag använda anonine. Efter anonine så kommer jag inte åt nånting. Är ju bara ipt som ändrats så jag ska väl bara gå på anonines ip och mina gamla portar eller måste man ändra ngt annat också?

nja nog kan brandväggen behövas fixas lite med också. Du har ju fått en helt annan uppkoppling så krävs andra regler.
Allmänt med vpn så sitter man mer oskyddat mot internet än om man sitter bakom en router. Så viktigare att ha brandvägg då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Jag lånar tråden lite. Vad för hastighet kan man få ut via Anonine om man har 100mbit?

Mitt 100mbit gick ner till 5-50mbit, och var väldigt ostabilt skiljde sig varannan minut.. så blev en avbokning direkt.

Permalänk
Medlem

86MBit ner, 9.6MBit upp första TP-testet MED Anonine.
83MBit ner, 9.3MBit upp andra testet

85MBit ner, 9.8MBit upp UTAN anonine

Så förstår inte hur du får dina siffror tyvärr :/ någon tillfällig driftstörning eller dylikt.

Skrivet av Carebeer:

Mitt 100mbit gick ner till 5-50mbit, och var väldigt ostabilt skiljde sig varannan minut.. så blev en avbokning direkt.

Permalänk
Medlem

Så här mycket bryr jag mig om när det blir 1:a Maj.

Anonine sa själva genom ett mail jag fick där dom sa...ungefär som bilden.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leafo:

Så här mycket bryr jag mig om när det blir 1:a Maj.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/071/874/nota...

Anonine sa själva genom ett mail jag fick där dom sa...ungefär som bilden.

Säger samma sak, så coolt att min 12åriga syster som är mer kriminell en vad bandidos är enligt "lagen"

Så jävla fjantigt hela skiten.

Permalänk
Skrivet av Granter:

Säger samma sak, så coolt att min 12åriga syster som är mer kriminell en vad bandidos är enligt "lagen"

Så jävla fjantigt hela skiten.

Det är dock orimligt att folk som inte tankar ner skall behöva betala EU's enorma staffböter för att Sverige inte följer deras lagstiftning. Att gå ut ur EU skulle drabba Sverige ännu hårdare ekonomiskt.

Det är bara partier som inriktar sig på en målgrupp där man inte tänker logiskt som kan motsäga sig denna nya lagstiftning.

Sveriges lösningar har alltid varit att vara motsträviga, för att sedan anpassa sig till EU's lagar men sedan aktivt motarbeta dem i praktiken. Hur många fälls av IPRED årligen? Du förstår nog poängen.

Anonine och andra skitsidor är i sin essens en affärsidé som tjänar pengar på idioter med foliehatt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Det är dock orimligt att folk som inte tankar ner skall behöva betala EU's enorma staffböter för att Sverige inte följer deras lagstiftning. Att gå ut ur EU skulle drabba Sverige ännu hårdare ekonomiskt.

Det är bara partier som inriktar sig på en målgrupp där man inte tänker logiskt som kan motsäga sig denna nya lagstiftning.

Sveriges lösningar har alltid varit att vara motsträviga, för att sedan anpassa sig till EU's lagar men sedan aktivt motarbeta dem i praktiken. Hur många fälls av IPRED årligen? Du förstår nog poängen.

Anonine och andra skitsidor är i sin essens en affärsidé som tjänar pengar på idioter med foliehatt.

Att gå ur EU skulle inte drabba Sverige ekonomiskt då de redan är konstaterat att vi betalar mer en vad vi får tillbaka i bidrag. Bara för att vi betalar pengar och de kommer tillbaka med en EU logga på "som visar hur bra EU är" så är de ju för fan samma sak som att regeringen skulle ge pengarna direkt till olika företag och 'annat skit för att stödja dem. Bara de att då skulle de vara moraliskt fel för att regeringen kan inte vara med och starta randomföretag för skattepengar -.-.

Sverige ska inte buga för länder som är sämre.

Permalänk
Skrivet av Granter:

Att gå ur EU skulle inte drabba Sverige ekonomiskt då de redan är konstaterat att vi betalar mer en vad vi får tillbaka i bidrag. Bara för att vi betalar pengar och de kommer tillbaka med en EU logga på "som visar hur bra EU är" så är de ju för fan samma sak som att regeringen skulle ge pengarna direkt till olika företag och 'annat skit för att stödja dem. Bara de att då skulle de vara moraliskt fel för att regeringen kan inte vara med och starta randomföretag för skattepengar -.-.

Sverige ska inte buga för länder som är sämre.

Heh, EU's bidrag/kostnaden är en bråkdel av den reella vinsten av samarbetet, i form av ökad import/export vilket för ett litet land som Sverige är A och O. Hela vår välfärd, hela vår ekonomi bygger på stark utlandshandel.

Utifrån din logik vore exempelvis även reklam helt värdelöst, då det kostar - men drar inte in några direkta intäkter.

Du är dock inte ensam om dina åsikter, det finns en hel bunt av människor som är beredda att r*vkn*lla hela Sverige för att få chansen att få en riksdagslön.. dessa människor är villiga att säga vad som helst i media trots bättre vetande för att få just din röst.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!