SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Medlem

Vafan? endast 1 person lämnade under banbyte...

Permalänk

Vänta nu, 94 i kön?!?!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

vad var det för något??

När du kommer till loading level när du startat så stängs spelet av och det står 'disconnected, something went wrong' sen är det bara att hoppa tillbaka till sist i kön.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Hoppade in på plats 90 i queue, 50 min senare är jag på 32! Det går framåt

Hoppas inget går åt helvete nu..

Permalänk

En till server vore nice (;

Permalänk
Medlem

Är på plats 5, väntat 55 min...

Permalänk
Medlem

Sjukt obalanserade lag dock

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

joinar nu:D

Permalänk
Medlem

Hur kunde Servern bli så populär helt plötsligt? var aldrig på högre plats än 5 i kö förut. Nu när jag tänkte prova att logga in är jag på plats 96!!! Herre.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

disconnected from ea online??? va i helvete!!!!! plats 98 nu...less man blir!

Permalänk
Medlem

Först i kö!

Permalänk

För er som ligger på plats 90 ngt. Det kommer typ ta 1 timme och 40 min för er att komma in. Har suttit i 1 timme nå och har gått från plats 88 till 38.... Tar ett jävla bra tag iaf hahah

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Inne och spelat 30min, får bluescreen, fuck yeah..

Dock var det inte alls speciellt roligt.. servern har så fruktansvärt dåliga regler så jag spyr..

Det är ett lag per bana, med andra ord så hamnade jag givetvis i US på Gulf of Oman, så piloterna i mitt lag med F-35 sög stenhårt, så ryska planen + helikoptern åkte runt och sprängde mig i tanken helt fritt, sedan när jag väl inte blir dödad direkt så blir jag teamkillad.. fuck yeah, inte nog med det så är rundorna ultra korta (mindre än 10min) Borde vara åtminstonde dubbla tickets.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

103st i kö...ajaj

Permalänk

Zhrooms e arg har jag hört

Men ja, BF3 suger, I agree

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Bra tryck i den servern med så lång kö, lite tråkigt att man inte kan vara med

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hedersmedlem

Ticket count fixat.

Permalänk

Sjukt nice att spela med några som verkligen kan spela och försöker vinna!
Det mindre bra är kön man måste stå i efter "something went wrong" -meddelandet

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Inne och spelat 30min, får bluescreen, fuck yeah..

Dock var det inte alls speciellt roligt.. servern har så fruktansvärt dåliga regler så jag spyr..

Det är ett lag per bana, med andra ord så hamnade jag givetvis i US på Gulf of Oman, så piloterna i mitt lag med F-35 sög stenhårt, så ryska planen + helikoptern åkte runt och sprängde mig i tanken helt fritt, sedan när jag väl inte blir dödad direkt så blir jag teamkillad.. fuck yeah, inte nog med det så är rundorna ultra korta (mindre än 10min) Borde vara åtminstonde dubbla tickets.

Du har faktiskt teamkillat mig 3ggr ikväll, inte så roligt det heller.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom jag in! Trodde jag, "Disconnected from EA online" -> längst bak i kön nr 97...........

Permalänk
Medlem

whooo plats 35 efter enbart 45 minuter... frpn plats 80nånting...

Tror jag testar någon annan server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Zhrooms e arg har jag hört

Men ja, BF3 suger, I agree

Just nu suger BF3 riktigt mycket, det är ett beta spel fortfarande, tills den stora patchen kommer.

Och ang servern, swec borde verkligen investera i en till server och köra NORMALA regler, jag lovar att fler skulle spela på den dessutom.

Uppenbarligen skulle många vilja lira på Swec's servrar men blir rädda av server rules m.m, så som sagt.. att öppna en till vore idealt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kul att man fick join buggen när man var först..Seriöst, detta spel har så många buggar att jag blir så trött.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Just nu suger BF3 riktigt mycket, det är ett beta spel fortfarande, tills den stora patchen kommer.

Och ang servern, swec borde verkligen investera i en till server och köra NORMALA regler, jag lovar att fler skulle spela på den dessutom.

Uppenbarligen skulle många vilja lira på Swec's servrar men blir rädda av server rules m.m, så som sagt.. att öppna en till vore idealt

Men det uppenbara, borde de inte starta en bc2/bf2 alternativt cod 4 server? de spelena e ju bara för goa

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Just nu suger BF3 riktigt mycket, det är ett beta spel fortfarande, tills den stora patchen kommer.

Och ang servern, swec borde verkligen investera i en till server och köra NORMALA regler, jag lovar att fler skulle spela på den dessutom.

Uppenbarligen skulle många vilja lira på Swec's servrar men blir rädda av server rules m.m, så som sagt.. att öppna en till vore idealt

Vad är det knasiga med reglerna? Är själv inte helt och hållet insatta i dom, men du får gärna beskriva vad du tycker är så dåligt.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zhrooms:

Inne och spelat 30min, får bluescreen, fuck yeah..

Dock var det inte alls speciellt roligt.. servern har så fruktansvärt dåliga regler så jag spyr..

Det är ett lag per bana, med andra ord så hamnade jag givetvis i US på Gulf of Oman, så piloterna i mitt lag med F-35 sög stenhårt, så ryska planen + helikoptern åkte runt och sprängde mig i tanken helt fritt, sedan när jag väl inte blir dödad direkt så blir jag teamkillad.. fuck yeah, inte nog med det så är rundorna ultra korta (mindre än 10min) Borde vara åtminstonde dubbla tickets.

Det tog en stund innan vi insåg vad som hade hänt med tickets, vårt adaptive script innehåller settings för 200% av tickets och det aktiverades i vid sjutiden för att slippa onödiga inställningar men det tog cirka 30 minuter innan widL insåg problemet. Sedan tog det två rundor innan det slog igenom och nu är det 2 x standard tickets.

Vad det gäller övriga klagomål så är reglerna som de är, tack för dina givande synpunkter på dem.

Vad det gäller laget i sig så är det väldigt jobbigt med ett teambalance script på en server med så många på mumble eftersom de måste hoppa runt varje ny karta...vi har begärt att några försöker flytta men det är också svårt tack vare EA/DICE som inte programmerar in ett neutralt lag/player läge.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Du har faktiskt teamkillat mig 3ggr ikväll, inte så roligt det heller.

Teamkillade typ 4 pers när jag satt i tanken, på Bazaar så sköt jag in i ett rum med fiender, var säkert 3 personer, slutade skjuta på dom för att typ 5st teammates kom, dom gick in i rummet en efter en och blev dödade.. jag facepalmade, sköt ett par skott in, sen sprang det in fler teammates.. dom dog igen, då sket jag i allt och bara matade sönder skiten och dödade 2 pers teamkill samtidigt som 2 fiender

På gulf så råkade jag backa över en person då jag aldrig spelar på friendly fire servrar, och dödade typ 10 fiender som sprang mellan husen, så sprang en teammate in och försökte vara rolig så han strök med också.

Friendly Fire ska inte vara på.. för folk är så jävla dåliga

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Moderator
Moderator

Vad det gäller att ha problem att komma in så råkade jag ut för "changing maps" buggen efter 1h 20m så I know your pain...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vad det gäller att ha problem att komma in så råkade jag ut för "changing maps" buggen efter 1h 20m så I know your pain...

Hur buggar den? Har aldrig märkt av att den "buggat"

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Teamkillade typ 4 pers när jag satt i tanken, på Bazaar så sköt jag in i ett rum med fiender, var säkert 3 personer, slutade skjuta på dom för att typ 5st teammates kom, dom gick in i rummet en efter en och blev dödade.. jag facepalmade, sköt ett par skott in, sen sprang det in fler teammates.. dom dog igen, då sket jag i allt och bara matade sönder skiten och dödade 2 pers teamkill samtidigt som 2 fiender

På gulf så råkade jag backa över en person då jag aldrig spelar på friendly fire servrar, och dödade typ 10 fiender som sprang mellan husen, så sprang en teammate in och försökte vara rolig så han strök med också.

Friendly Fire ska inte vara på.. för folk är så jävla dåliga

Du klagar väldigt mycket på Friendly Fire bara för att du själv, dels, är så dålig att spela med Friendly Fire på antar jag?
Eftersom du verkar vara så kung på allt så vill jag gärna se dig spela en riktig match med FF av.. det kommer du aldrig hitta.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650