Blinkande skärm vid video tittande

Permalänk
Medlem

Blinkande skärm vid video tittande

Hejsan allihoppa !

Har fått ett otroligt (iallafall för mig) konstigt problem och nu håller jag på att bli tokig och behöver eran hjälp!

Köpte nyligen en Fujitsu SL27T-1 skärm och är rätt nöjd med den för det priset, förutom detta problem.
Problemet är att varje gång jag startar en video från youtube, VLC, MPC, MP så slocknar skärm helt i ca 2 sekunder. Så fort jag stänger någon typ av media spelare så händer samma sak.

Jag har testa en annan skärm till datorn och då är det inga problem, MEN om jag testar den nya skärmen till en annan dator är det heller INGA problem.
Alltså så är det något problem mellan denna skärm och dator.

Gjorde en clean installation av Windows 7 x64 idag och har nu luskat ut att det har något med Nvidias drivrutiner att göra. Utan drivarna så funkar det utmärkt, men så fort jag installerar dem så felar det på engång!
Det ska tillägas att det funkar om jag kör en DVI till VGA adapter på grafikkortet och sedan en VGA sladd till skärmen, då är det inga problem. Har testa lite olika DVI sladdar och HDMI sladdar utan att lyckas.

Summan av det hela är att med analoga signal funkar det bra men inte med digital.

Dator spec:
Intel i7 2600k
Zotac 570 gfx
Corsair 16gb ram
Asus p67 sabertooth
Windows 7 x64
Nvidia 296.10 drivrutiner

Är det någon som har varit med om liknande problem eller någon som vet en lösning?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, jag hittade en som löst problemet på ett engelskt forum. Han påstod att han fixat det genom NVIDIA-inställningar. Jag skulle kolla upp det när jag kom hem, men nu hittar jag inte tillbaka till forumet. Någon som vet vad denne snubbe pratar om?