Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Tobbe Nukem:

Oooops. Jag gick och blev Lumia 800-ägare. Stod "länge" och velade och kvalade mellan N9 och Lumian. Men det som sist och slutligen fick mig att gå på Lumian var det faktum att jag haft N900 sedan den släpptes. "I don't want to walk through the valley of shadow of death" längre. Missförstå mig rätt, N900 och dess community har gett mig alla de program jag efterfrågat så jag tvivlar på att N9-communityn hade blivit sämre. Men nu blev det dags att testa på nåt nytt. Åtminstone saknar jag redan HW-tangentbordet, speciellt för SSH/IRC...

Så. Vad behöver jag?
Tydligen har jag reggat mitt Live-konto i England nångång på forntiden, går det att byta? Störande att se £-priser t.ex.

Alla tips och tricks tas emot! (Nej, jag orkar definitivt inte läsa igenom denna tråd, på en gång iaf.)

Jag kan vara helt ute och cyklar (är det mests dels =P) men kan man inte gå på något alternativ någonstans och ändra enbart valutan? Har gör mig jag sett det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Japp, lumia900 är typ den enda luren kvar att släppa nu på wp7 men den är typ samma som Lumia 800 fast med front kamera och 4,3" skärm istället för 3,7"..

Jo men undra om Samsung och HTC har nytt på gång?

Skrivet av stelex:

Det är alltid så negativ ton i dina inlägg om Microsoft. Varför skriva här när du inte ens vill ha en WP-telefon?
Jag skiter väl i när nya WP-telefoner kommer, jag har precis uppdaterat min Lumia och är mycket nöjd överlag.

Var fan skrev jag negativt i förra inlägget? Jag frågade om när de kan komma och inget annat. Du får nog lära dig att tolka andras inlägg bättre i fortsättningen.

Vad är ditt problem? Jag ställer en fråga och får ett idiotiskt svar tillbaka av dig. Jag skiter väl fullständigt i din Lumia lur. Jag undrade om där kommer nya lurar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo men undra om Samsung och HTC har nytt på gång?

Var fan skrev jag negativt i förra inlägget? Jag frågade om när de kan komma och inget annat. Du får nog lära dig att tolka andras inlägg bättre i fortsättningen.

Vad är ditt problem? Jag ställer en fråga och får ett idiotiskt svar tillbaka av dig. Jag skiter väl fullständigt i din Lumia lur. Jag undrade om där kommer nya lurar.

Tror du inte att jag läst alla dina andra korkade inlägg i denna tråden, fast jag försöker att undvika dem.

Ditt hat mot Microsoft och WP går igenom hela tiden, så varför skulle du vara intresserad av när det släpps en ny WP-telefon? Jo enbart för att skriva skit om den så klart. Som du alltid gör.

Så jäkla tråkigt att du och två andra som alltid ska förstöra trådar. Misstänker att de andra två är bannade nu.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Tror du inte att jag läst alla dina andra korkade inlägg i denna tråden, fast jag försöker att undvika dem.

Ditt hat mot Microsoft och WP går igenom hela tiden, så varför skulle du vara intresserad av när det släpps en ny WP-telefon? Jo enbart för att skriva skit om den så klart. Som du alltid gör.

Så jäkla tråkigt att du och två andra som alltid ska förstöra trådar. Misstänker att de andra två är bannade nu.

Korkade inlägg? Snarare du som står för det nu. Att jag inte är jätteglad för Microsoft är sant. Men har jag snackat ner Windows Phone? Jag har däremot lagt upp försäljningssiffror på det. Vilket många tar hårt av någon anledning. Jag tycker det är intressant att följa försäljningsstatistiken. Nej inte för att snacka skit om den. Jag vill veta om där kommer något nytt. Jag har sagt tidigare att jag gillar designen på Nokia Lumia lurar.

Eh så du menar att det jag gör här på Sweclockers är att förstöra trådar? Jag vågar säga min åsikt och kan gladeligen ta skit för det. Men att jag är här enbart för att förstöra trådar är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Framför allt pratar jag mycket Linux här på sidan vilket jag finner intressant. Brukar alltid vara trevliga diskussioner där.

Då menar du att jag har skrivit över 2000 inlägg här för att förstöra folks trådar?

Nej nu tar jag faktiskt illa upp.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Korkade inlägg? Snarare du som står för det nu. Att jag inte är jätteglad för Microsoft är sant. Men har jag snackat ner Windows Phone? Jag har däremot lagt upp försäljningssiffror på det. Vilket många tar hårt av någon anledning. Jag tycker det är intressant att följa försäljningsstatistiken. Nej inte för att snacka skit om den. Jag vill veta om där kommer något nytt. Jag har sagt tidigare att jag gillar designen på Nokia Lumia lurar.

Eh så du menar att det jag gör här på Sweclockers är att förstöra trådar? Jag vågar säga min åsikt och kan gladeligen ta skit för det. Men att jag är här enbart för att förstöra trådar är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Framför allt pratar jag mycket Linux här på sidan vilket jag finner intressant. Brukar alltid vara trevliga diskussioner där.

Då menar du att jag har skrivit över 2000 inlägg här för att förstöra folks trådar?

Nej nu tar jag faktiskt illa upp.

Vad du skriver i andra ämnen har jag inte en aning om då jag håller mig till "Mobiltelefoner" på Sweclockers.
Min åsikt är att när du blandar dig i ämnen som handlar om WP så spårar det ur. Blir så jäkla trist att ens läsa vidare i ämnet.

Jag tycker att du ska ta illa upp, i varje fall i denna tråden.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Vad du skriver i andra ämnen har jag inte en aning om då jag håller mig till "Mobiltelefoner" på Sweclockers.
Min åsikt är att när du blandar dig i ämnen som handlar om WP så spårar det ur. Blir så jäkla trist att ens läsa vidare i ämnet.

Jag tycker att du ska ta illa upp, i varje fall i denna tråden.

Okej.

Men spårade det ut denna gången? Jag ställde en fråga du blev lack och skulle skryta om din Lumia lur och drog förhastade slutsatser. Med andra ord är det du som förstör tråden nu.

Jag får se om jag hittar något om kommande lurar själv.

Okej det får du gärna lov att göra. Jag tycker du ska göra likadant denna gången. Du kommer in med förutfattade meningar och vill uppenbarligen att tråden ska spåra ur.

Jag ville bara ha svar på min fråga och inget annat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sluta tjaffsa nu tjejer

Någon som har nån bra sida/foruminlägg med en lista på bra att ha apps till WP7? Vilka apps använder du? Jag har gått igenom marketplace en hel del men det finns säkert godbitar gömda nårst

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Sluta tjaffsa nu tjejer

Någon som har nån bra sida/foruminlägg med en lista på bra att ha apps till WP7? Vilka apps använder du? Jag har gått igenom marketplace en hel del men det finns säkert godbitar gömda nårst

Jag har ingen WP mobil men http://www.mynokiablog.com/ som jag besöker i stort varje dag, har lite nu och då något de kallar "Lumiappaday" där de lite lätt tar upp och tipsar om en WP app. De är uppe i 137 tips just nu. Det är mitt tips till en plattform jag bara sett andra testat. De jag frågat verkar nöjda med WP i alla fall.

BTW för att vara OT så länkar de nu till en Lumia 900 unboxing:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet när nästa version av Windows Phone lurar kommer? Är det samtidigt som Apollo kommer?

Det är nog ingen som vet det, men det låter troligt att det blir i samband med WP8/Apollo. Lumia 900 och Titan 2 lanseras i USA nu.

Edit: Pga av platformens hårdvarurestriktioner som kommer hur som helst inget som skiljer sig stort från befintliga lurar att lanseras innan Apollo. Därmed inte sagt att Lumia 900 och Titan 2 inte är fina.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Hedersmedlem

Haft min Lumia 800 några dagar nu och är helt såld! Vilket flyt mot min gamla Android-lur, det är två skilda världar helt klart.
Kanske inget för den som gillar att tweaka sin telefon i oändlighet, mer något för oss som bara vill att det ska fungera. Inget lagg, inga låsningar, inte en enda konstighet än så länge.
Att den sen känns välbyggd som ett Franz Jäger och har en vettig display ser jag som ren bonus.

Jag kommer från en Galaxy S men har även använt fruns Galaxy S2 en del. För min del tar jag Windows över Android alla dagar i veckan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet när nästa version av Windows Phone lurar kommer? Är det samtidigt som Apollo kommer?

Du har ju lurarna i budgetsegmentet som ska komma de kör ju Tango. ex lumia 610 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1193128 (priset lär hamna på typ 12-1500kr vad jag förstått.)Ska bli kul att se hur det går för dessa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Det är nog ingen som vet det, men det låter troligt att det blir i samband med WP8/Apollo. Lumia 900 och Titan 2 lanseras i USA nu.

Edit: Pga av platformens hårdvarurestriktioner som kommer hur som helst inget som skiljer sig stort från befintliga lurar att lanseras innan Apollo. Därmed inte sagt att Lumia 900 och Titan 2 inte är fina.

Ja det borde bli i samband med Apollo. Nej de lurarna ser riktigt bra ut. Jag tänkte mer om där skulle komma en ny våg nu snart men de verkar ta det i samband med nästa version alltså Apollo.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har ju lurarna i budgetsegmentet som ska komma de kör ju Tango. ex lumia 610 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1193128 (priset lär hamna på typ 12-1500kr vad jag förstått.)Ska bli kul att se hur det går för dessa.

Ja det ska bli intressant att se vilket pris den hamnar på. En sådan lur borde gå betydligt bättre än motsvarande Android lur i samma prisgrupp.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja det borde bli i samband med Apollo. Nej de lurarna ser riktigt bra ut. Jag tänkte mer om där skulle komma en ny våg nu snart men de verkar ta det i samband med nästa version alltså Apollo.

Ja det ska bli intressant att se vilket pris den hamnar på. En sådan lur borde gå betydligt bättre än motsvarande Android lur i samma prisgrupp.

Tycker 610 ska bli spännande. Verkar kunna bli en bra konkurrent i budget segmentet. Farsan har sneglat lite på en smartphone som ligger runt tusenlappen men vart lite osäker på om en androidtelefon gett en ok upplevelse.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag följer denna tråd med stort intresse, ledde till och med till att jag köpte en Lumia 800. Låt mig få intressant läsning även fortsättningsvis i tråden och ni som vill mäta e-penisar gör vänligen det på ett ställe där det är legitimt, inte här.
I denna tråd diskuterar vi Windows Phone.

Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Någon som vet hur man lägger till egna signaler på sms å ringsignal etc? Antar att jag behöver en app för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Någon som vet hur man lägger till egna signaler på sms å ringsignal etc? Antar att jag behöver en app för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp, det enda du behöver göra är att i zune ange att låten ligger i genren ringtone om jag inte minns fel. Sedan ser du låten bland signalerna i telefonen.
Instruktioner: http://www.microsoft.com/windowsphone/sv-se/howto/wp7/start/c...

Lite off topic men det luktar som windows 8's aktiva hörn. Vet man om det är det logiskt (och bra) men du kan inte lista ut det.

Permalänk

Någon som har ett bra tips på ljudboks-spelare till windows phone?
Bör ju ha timer om man typ somnar ifrån, kunna spela i bakgrunden...
Hittade lindy-audio, men den saknade en hel del och synkade bara med dropbox, någon var helt knuten till e-bibliotek osv.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Någon som har ett bra tips på ljudboks-spelare till windows phone?
Bör ju ha timer om man typ somnar ifrån, kunna spela i bakgrunden...
Hittade lindy-audio, men den saknade en hel del och synkade bara med dropbox, någon var helt knuten till e-bibliotek osv.

Dessa funktioner märker jag sviktar lite. har provat lite bokläsar appar så somg manga crawler, manga reader etc. ingen av dom funger klander fritt och detsamma gäller ljudböckerna. Där har jag forskat ganska lite dock än så länge så folk får gärna posta!

Permalänk
Medlem

Får alla med wp7 "svart" bläddring när ni scrollar i långa forumstrådar? Skulle vilja veta om det är hårdvaran eller mjukvaran som inte räcker till. Alternativt att swec har någon slags begränsning i fps eller vad man skall kalla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Får alla med wp7 "svart" bläddring när ni scrollar i långa forumstrådar? Skulle vilja veta om det är hårdvaran eller mjukvaran som inte räcker till. Alternativt att swec har någon slags begränsning i fps eller vad man skall kalla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alltså bläddrar du för kung och fosterland nedåt så blir den svart men den laddar ju inom 2 sekunder igen. Antingen gör den det för att ramet inte räcker till eller så gör den det för att motverka lagg i sirfandet. Har vissa bok app som inte gör den här prylen när man scrollar nedåt. Resultatet blir att phonen laggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Ja alltså bläddrar du för kung och fosterland nedåt så blir den svart men den laddar ju inom 2 sekunder igen. Antingen gör den det för att ramet inte räcker till eller så gör den det för att motverka lagg i sirfandet. Har vissa bok app som inte gör den här prylen när man scrollar nedåt. Resultatet blir att phonen laggar.

jag upplever inte att man måste scrokla särskillt fort för det ska ske men trodde de berodde på min CPU eller gpu (Har en gen 1 telefon och att det inte uppstod med ex titan och Kumla 800 mm. Inte något skitstort problem men lite störande är det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

jag upplever inte att man måste scrokla särskillt fort för det ska ske men trodde de berodde på min CPU eller gpu (Har en gen 1 telefon och att det inte uppstod med ex titan och Kumla 800 mm. Inte något skitstort problem men lite störande är det

Mmm. Bläddrar man på liknande sätt på tex Aftonbladet så funkar det bra.

Det är ju en sak att man kan få vänta på att sidan laddas/renderas, I swecs fall känns det ungefär som att sidan glöms bort allteftersom man scrollar ner, då det blir svart även när man scrollar tillbaka.

Tycker det är mycket störande och vore fint att veta vad det beror på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mmm. Bläddrar man på liknande sätt på tex Aftonbladet så funkar det bra.

Det är ju en sak att man kan få vänta på att sidan laddas/renderas, I swecs fall känns det ungefär som att sidan glöms bort allteftersom man scrollar ner, då det blir svart även när man scrollar tillbaka.

Tycker det är mycket störande och vore fint att veta vad det beror på.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska ta och testa på M.sweclockers.com på min HTC flyer när jag kommer hem och se om fenomenet är relaterat till wp7 eller hemsidan.

Edit men som du säger fungerar andra sidor utan problem (M.aftonbladet.se ex) .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Då är det inte samma problem vi har. min sida blir svart om jag scrollar för allt i världen men den laddas ju inom några micro sekunder...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderat lite på att byta ut min rötna Huawei mot en Windows Phone. Såg att LG:s Optimus 7 ligger bra i pris just nu, den är ju ganska gammal, men kanske håller måttet fortfarande?
Viktigt för mig är batteritid, stabilitet (min android Huawei hänger sig ofta, bryter samtal m.m.) och att det flyter skapligt. Sen får gärna kameran ta ok bilder.

Finns det någon fotoapp till Wp 7.5 i samma stil som instagram, hipstamatic, retro camera eller camera zoom fx?

Permalänk
Skrivet av Lejnoss:

Funderat lite på att byta ut min rötna Huawei mot en Windows Phone. Såg att LG:s Optimus 7 ligger bra i pris just nu, den är ju ganska gammal, men kanske håller måttet fortfarande?
Viktigt för mig är batteritid, stabilitet (min android Huawei hänger sig ofta, bryter samtal m.m.) och att det flyter skapligt. Sen får gärna kameran ta ok bilder.

Finns det någon fotoapp till Wp 7.5 i samma stil som instagram, hipstamatic, retro camera eller camera zoom fx?

Jag skulle inte ta en LG, Optimus. Du får en Nokia 710 för ca 2300kr och är bra mycket bättre.
Optimus:en är väl en gen1 av Windows Phone och ganska gammal just nu...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Funderat lite på att byta ut min rötna Huawei mot en Windows Phone. Såg att LG:s Optimus 7 ligger bra i pris just nu, den är ju ganska gammal, men kanske håller måttet fortfarande?
Viktigt för mig är batteritid, stabilitet (min android Huawei hänger sig ofta, bryter samtal m.m.) och att det flyter skapligt. Sen får gärna kameran ta ok bilder.

Finns det någon fotoapp till Wp 7.5 i samma stil som instagram, hipstamatic, retro camera eller camera zoom fx?

Har själv en optimus 7 köpt för 2000kr i augusti 2011. 1500 kan den nog vara värd den har ju i alla fall 16gig minne.
Jag känner inte att jag har någon anledning att uppgradera (möjligen om man spelar på mobilen).
Kameran är inte så mycket att ha, går att använda sålänge du har mycket ljus, skymmning osv fungerar den kass i.
Prestandan är helt okej men självklart sämre än generation2 enheterna. (menyer osv flyter fortfarande bra.)
Jag laddar la varje natt men skulle kunna köra den 2 dagar om jag var sparsam.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Problem att synka Google kalender med lumia 800? HÄLP!

jag försöker att synka min google kalender med min Nokia lumia 800, de går bra!
MEN jag kan inte se alla andra Google kalendrar vi har på firman. Har gått tidigare då jag har kört Android. Har försökt att leta, verkar som att vissa har lyckats. Men frågan är hur?

Tack på förhand!
Robin.

Permalänk
Skrivet av Rock_Son:

Dessa funktioner märker jag sviktar lite. har provat lite bokläsar appar så somg manga crawler, manga reader etc. ingen av dom funger klander fritt och detsamma gäller ljudböckerna. Där har jag forskat ganska lite dock än så länge så folk får gärna posta!

Dyker ju upp appar i rasande fart, men det är en viktig punkt för mig för min tågpendling.
Får väl köpa en mp3-spelare (känns så 1997)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Dyker ju upp appar i rasande fart, men det är en viktig punkt för mig för min tågpendling.
Får väl köpa en mp3-spelare (känns så 1997)

Du kan ju synka in ljudböckerna i med Zune? det är ju en mp3 spelare internt för nokian?

Skickades från m.sweclockers.com