Död dator efter byte av grafikkort och installation av grafikdrivrutin

Permalänk
Medlem

Död dator efter byte av grafikkort och installation av grafikdrivrutin

Hej, ska försöka klara så simpelt som möjligt mitt problem. Jag valde att byta upp mig till ett Geforce GTX550TI och datorn startade utan några problem, installerade drivrutiner till grafikkortet. Startade om datorn och nu startar ej datorn igen. Har testat rensa CMOS, testat att köra med 1 minne åt gången, testat att byta tillbaka till gamla grafikkortet, ingenting fungerar.

Det enda som sker är att fläktarna snurrar till i 0.5-1sekund för att sedan dö igen. Är det någon som har någon aning vad som kunnat ske? är det möjligtvis nätaggregatet som dött?

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som ditt nätagg har satt tofflorna, och ja det kan faktiskt försöka starta ändå men den lina/rail som behövs har lagt ner i agget. Men kolla först så du har satt i extraströmmen i grafikkortet ordentligt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Vad är det för nätagg du har?

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Vad är det för nätagg du har?

Nå skräpigt 650watts, därför jag antar att det är det som lagt ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det låter som ditt nätagg har satt tofflorna, och ja det kan faktiskt försöka starta ändå men den lina/rail som behövs har lagt ner i agget. Men kolla först så du har satt i extraströmmen i grafikkortet ordentligt.

Ska dubbelkolla men jag tror som du att det är nätagget som dött, tack för snabba svar till er båda förövrigt

Permalänk
Medlem

Även om du tar bort grafikkortet helt så ska fläktarna snurra normal. Lättare att hitta felet med färre delar och kablar inblandade.

Egentligen borde du ha berätta mer exakt vad det var för nätagg och ditt gamla grafikkortet men om du säger att nätagget är skräp så får du bör då byta ut den.

Ju bättre grafikkort desto viktigare är nätaggets märke, modell och ålder dvs kvaliten. Gör inte misstaget med att stirra dig blind på antal watt.