Permalänk

Koppla z906 till TV

Hej!
Behöver lite hjälp om hur jag ska koppla logitech z906 till en Andersson LED375FDC PVR-tv. Har kopplat in systemet via "audio in" på tv:n till samma ingång på ljudsystemet, "audio in". Men när jag startar tv så är det fortfarande ljudet från tv:ns högtalare som hörs..

I tvn:s instruktioner står det att "audio in" är för att koppla in dvd/dator mm, är det så att det ska komma in ljud där ist för ut till systemet?

Iså fall, hur ska jag då koppla in systemet? Det finns ju inte så många utgångar på TV:n...

/SM

Permalänk
Medlem

Du skall koppla det till tvns output.. Eftersom att ljudet skall komma ut "output" ur tvn och in "input" i Z-906

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

edit: tänkte fel, ovan mig skrev rätt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

okej, det finns bara en utgång, Coax.OUT, vilket finns i systemet med, men ingången i systemet är orange och utgången är svar, vilket kanske inte har någon betydelse?

Btw, vad är det för kabel man ska använda sig av då?

Tack för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spac3mak3r:

Btw, vad är det för kabel man ska använda sig av då?

Tack för hjälp!

Köp en optisk digital kabel och koppla mellan tv:n och systemet

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Har lite samma problem, kopplat en optisk kabel ( länk nedan) i optisk/digital out från tv till z906 men inget händer. Är det fel kabel?

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/tillbehr/kabel-och-...