Permalänk
Medlem

Jobbigt problem

jo grejjen är så här.....det är ngt program (eller liknande) som suger upp all min bandbredd och jag vet inte vilket, väldigt jobbigt när pingen blir 500 istället för normala 20 när man lirar ute......det värsta är att jag har stängt ner ALLA progg som går att stänga ner via aktivitetshanteraren för att hitta det jävla progget, men tyvärr utan ngt resultat.....har kollat igenom datorn också efter trojaner m.m men norton hittade inget.....kommer inte på några fler idéer....några bra tips om hur jag får tillbaka min bandbredd....

EDIT: Jag kör Windows 2000

Permalänk
Medlem

kör du XP?

Permalänk
Medlem

skulle helst vilja få ett tips om ett progg där man kan ändra och styra vilka program som får startas igång när man startar sin datorn....

Permalänk

gå in i kör o skriv msconfig där kan du ändra vilka progg som ska starta i borjan o så

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

kör ad-aware progget

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_Jonsson
gå in i kör o skriv msconfig där kan du ändra vilka progg som ska starta i borjan o så

Hmmm...
Msconfig finns väl inte i 2000?
han sa att han kör det, jag har alltid behövt tägga in det själv i system32.
annars kan det vara något/några spionprogram som ligger i bakgrunden.
dessa program uppfattas inte av Norton.
rekomenderar Lavasoft Ad-aware

Visa signatur

Vacker vetenskap lever längst!

Permalänk
Medlem

Skulle nog ta och installera en brandvägg (typ www.kerio.com) och sen genom den kolla vilket program det är som tar upp massa brandvägg...