Permalänk
Medlem

Dell 710xps byta komponenter

hej är helt ny på det här så förvänta er inget stor verk men hade tänkt att försöka byta ut dom komponenterna som finns i den just nu som är

Hårdvara:
Chassi: Dell xps 710
Moderkort: vet inte riktigt någon som är orginal med chassit
Processor: Intel core 2 due e6400 2,13GHz
Minnen: något skit mine som följde med datorn
Grafikkort: nVIDIA GTX 295
Nätagg: Dell 700w

och just nu som man kan se på bilderna ser det ut som ett rent sladd helvete där men det hade jag tänkt och fixa till samtidigt som jag monterar in dom nya komponenterna som är

Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3 - AM3+
Processor: AMD FX-4100 X4 3.6GHz Socket AM3+
Minnen: Corsair 8GB DDR3 1600MHz CL9 VENGEANCE

och ni får gärna komma med förslag om hur ni tycker eller tänker för själv har jag inte riktig listat ut hur jag ska lyckas få fast det nya moderkortet i chasiet efter som det är en märkes dator så kom gärna med förslag i kommentar fältet

bilderna är tagna med en mobil så därför det är dålig kvalitet, Och kommer fortsätta att uppdatera hur det går med bilder och text dagarna fram över .

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Hej! Ett tips: inte för att vara dum men Hitta någon som kan hjälpa dig att stava Mvh Arvid

Permalänk
Medlem

har grov dyserleksi tyär så får redan hjälp med det :/

Permalänk
Medlem

Hur hade du tänkt att stoppa in ett atx kort i ett btx chassi? Eller ska du modda om hela chassit?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Föreslår ett nytt chassi

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

ja hade tänkt och försöka modda det så mkt som det bara går för chassit är snyggt och skulle vara tråkigt och slänga

Permalänk
Medlem

Har samma moderkort fast jag har en amd fx-4170! jag är iaf sjukt nöjd, klockar riktigt fint också.

Permalänk
Medlem

jag har inte hunnit prova det en men läste mkt om det och sen så var det skit billigt så det verkar ju sjukt värt med

Permalänk
Proffsmobbare

Om du är helt ny så använd denna;

http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...

Det absolut smidigaste sättet.

Permalänk

Stäng av datorn och red ut trasslet

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Entusiast

Haha skönt att se att du la ner exakt 1½ sekund på att fixa kabeldragningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Om du är helt ny så använd denna;

http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...

Det absolut smidigaste sättet.

okej tack ska ta och prova det

Skrivet av Rastafelix:

Stäng av datorn och red ut trasslet

håller på och försöker göra det =D

Skrivet av Zpnk:

Haha skönt att se att du la ner exakt 1½ sekund på att fixa kabeldragningen

ärligt så har jag nog inte lagt ner någon sekund på försöka fixa det men nu håller jag på och försöker göra det ser bra fast har där imot en känsla av det kommer bli misslyckat

Permalänk

Vad Menas med "BTX" Chassi/moderkort?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2