Vitt HTPC chassi för mATX, 2k övre gräns. Vet ni några?

Permalänk

Vitt HTPC chassi för mATX, 2k övre gräns. Vet ni några?

Tjena Sweclockers! Jag vill bygga en liten dator. Tycker det är råsnyggt med så små datorer som möjligt och vitt är himla fräscht. Nu undrar jag om ni vet några snygga vita chassin. Det behöver inte vara liggande utan att det är vitt, relativt litet och snyggt är det viktigaste. Några displayer etc är inte alls nödvändigt.

Vad som ska få plats:
mikro-ATX moderkort (p55)
Corsair 450w agg
1 st Asus Xonar Essence STX (PCI-E)
1 st grafikkort
1 st HDD
1 st SDD
1 DVD.
Har ingen stor CPU-fläkt (kör stock) och kör ingen speciell kylning. Jag sitter idag på ett Design R2.

Pris spelar ingen roll egentligen men mer än 2000 ska man väl inte behöva lägga... eller? Vi får se!

Tackar ödmjukast för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag hittar inget chassi, det bästa kanske vore att köpa ett chassi du gillar och sedan lacka om det/låta något proffs lacka om det.

Det enda som skulle kunna vara aktuellt jag hittar är Nzxt H2

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Det är M-itx chassin, han vill ha Matx

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Det är M-itx chassin, han vill ha Matx

Missade detta, tack för upplysningen

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Eventuellt Lian-Li's PC-V353A? http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111123...
Vet inte hur lätt det är att hitta i Svedala dock...

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av crazy_bd:

Eventuellt Lian-Li's PC-V353A? http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111123...
Vet inte hur lätt det är att hitta i Svedala dock...

Lian Li använder prefixsystemet;

Färg;
W - White
B - Black
A - Silver
R - Red

Övrigt;
X - Black interior
W - Window
N - Revision II
F - Revision II

Lite långdraget men tänkte att folk kanske har intresse av att veta sånt här om butikerna inte skriver ut allt. Hur som, som du kan se efter systemet så är PC-V353A silver och inte vit.

Till TS;
Jag röstar på att du köper det chassit som passar dina krav i övrigt och kastar in hos en billackerare. Lär dessutom blir bättre resultat än den vita som hastigt kastats på i fabrik i vilket fall. Kostar chassit runt 1000 SEK så har jag svårt att se varför du inte skulle landa under 2000 SEK totalt med lack.