Permalänk
Medlem

Telia 30mbit/s VDSL2 Rätt hastighet?

Hejsan vi har precis fått Telia VDSL2 30mbit/s med modemet TG789vn

På Bredbandskollen.se får vi ut max 25,5mbit/s ner och 4,5mbit/s upp vilket jag antar är helt OK?

Eftersom jag inte alls är särskilt kunnig så frågar jag er

I utorrent får jag ut max 3mbit/s ner med öppen port till utorrent
Så status är OK i utorrent och porten är öppen om jag kollar på http://canyouseeme.org/

Är 3mbit/s ner max/normalt vad man kan få ut i nedladdningshastighet ?
Har liknande hastigheter i tex. Steam och Origin.

Tacksam för alla svar MVH...

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Hejsan vi har precis fått Telia VDSL2 30mbit/s med modemet TG789vn

På Bredbandskollen.se får vi ut max 25,5mbit/s ner och 4,5mbit/s upp vilket jag antar är helt OK?

Eftersom jag inte alls är särskilt kunnig så frågar jag er

I utorrent får jag ut max 3mbit/s ner med öppen port till utorrent
Så status är OK i utorrent och porten är öppen om jag kollar på http://canyouseeme.org/

Är 3mbit/s ner max/normalt vad man kan få ut i nedladdningshastighet ?
Har liknande hastigheter i tex. Steam och Origin.

Tacksam för alla svar MVH...

25,5 tycker iaf jag är godkänt för en 30 mbit-lina
Angående utorrent visar den (min iaf) nedladdningshastigheter i MegaByte (stort B) inte Megabit (litet b) (1 B = 8 b) så om du har ca 3 MB/s ner har du 3*8=24 Mbit/s ner.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Skulle också säga att det är ett godkänt resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

25,5 tycker iaf jag är godkänt för en 30 mbit-lina
Angående utorrent visar den (min iaf) nedladdningshastigheter i MegaByte (stort B) inte Megabit (litet b) (1 B = 8 b) så om du har ca 3 MB/s ner har du 3*8=24 Mbit/s ner.

Skrivet av Haglund:

Skulle också säga att det är ett godkänt resultat

Stort tack för svar då behöver man inte oroa sig för det

Kan tillägga att jag bor 1100m ifrån "stolpen" så borde vara "OK" hastighet då

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem

Vad tror ni jag får ut för hastighet med Bredband 60 från Bredbandsbolaget? Jag bor 900 meter från telestationen. Enligt hemsidan ska man bo 0-800 för att få 40-60 mbit/s. Jag bor alltså ynka 100 meter bort för att kunna få den hastigheten Vilken hastighet tror ni jag lär få med mina 900 meter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Hejsan vi har precis fått Telia VDSL2 30mbit/s med modemet TG789vn

På Bredbandskollen.se får vi ut max 25,5mbit/s ner och 4,5mbit/s upp vilket jag antar är helt OK?

Eftersom jag inte alls är särskilt kunnig så frågar jag er

I utorrent får jag ut max 3mbit/s ner med öppen port till utorrent
Så status är OK i utorrent och porten är öppen om jag kollar på http://canyouseeme.org/

Är 3mbit/s ner max/normalt vad man kan få ut i nedladdningshastighet ?
Har liknande hastigheter i tex. Steam och Origin.

Tacksam för alla svar MVH...

Har samma uppkoppling hemma, bor runt 1000m från telestationen och får ut 17-20mbit/s på bra dagar, 16 på mindre bra, kring 2mbit/s upp.
Så antar att ditt klassas som bra!