Permalänk

Efter byte till SSD disk så är problemet följande;
Skärmen är helt svart, börjar boota för att sedan starta om. Har testat att byta mellan minnes bankarna, byta tillbaka till org disken, tagit ut CMOS batteriet.. utan resultat. Bara svart skärm. Inga pip elr liknande. Någon som har förslag på vad det kan vara?
Jag funderar på om det kan vara någon av dom blå kontakterna på baksidan av datorn (Dom man tar bort vid tex HDD byte, Dem som sitter vid Minnes luckan) Kan någon ta en högupplöst närbild på dom 2? Funderar på om jag lyckas sätta dom fel...

Tack på förhand

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Hedersmedlem

Har tittat en smula på u36 men har redan två bärbara så behöver inte en till. Rekommenderade iallafall en till en bekant på skolan och han är stormförtjust. Har fått pilla på den också och vilken porrig maskin. Riktigt trevlig byggkvalisort och prestanda.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

varför ska det vara så krångligt att koppla till tv'n? Ändra upplösning mm. mm.

Kopplar jag jag in sambons HP funkar allt direkt.

Varför är det så här ? Blir lite trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gu5taf:

Har köpt den här datorn och är inte helt belåten. Har också det där problemet med att utforskaren kraschar som en del också verkar ha haft, någon som har en lösning? Vidare funkar inte min Fn-knapp, så de blå funktionerna funkar inte t.ex. höja/sänka volymen etc.

Verkar som många här installerar om datorn för att bli av med bloatware men hur gör man det när man inte har någon cd-enhet?

Som jag brukar säga, man får de man betalar.... Crap..

Permalänk
Medlem
Skrivet av immortalsuccess:

Köp inte den här pissdatorn. Har haft den i 3 månader nu och jag har aldrig varit mer missnöjd med någon produkt någonsin.
Datorn ser super bra ut på papper , men i verkligheten är den så fruktansvärt misslyckad.. Det finns inga ord att beskriva hur fruktansvärt dålig denna laptoppen är.

Jag har kört en clean kopia på win 7, lagt in rätt drivers och program och gjort allt i min makt att få datorn att fungera. Jag har byggt några datorer och jag har studerat datorvetenskap och jag kan ärligt säga till både studenten och medel svensson att detta inte är en dator för er (just pga allt jobb du måste göra för att din nya laptop ska fungera någorlunda).

Om du inte fått ett måndagsexemplar, som för den delen verkar vara i hög grad förekommande, så är det bloatware som ställer till det. Ställer inte bloatwaren til ldet så ställer Asus egna energi-sparar program till det. Ställer inte något av föregående till det så gör asus web-storage program att utforskaren hänger sig. Har du fixat det så ställer överhettningen till det, det går inte att fixa, men är du OK med att ha datorn i frysen när du arbetar så kommer du endå bli galen på den otroligt **** tattiga musplattan eller skärmen som inte kan visa svart eller nätverskortet som gillar att äta bajs.

Dessutom har datorns batteritid gått från 7h till 3h på 3 månader.

Jag har som sagt kört en clean install på windows 7 och lagt in all nödvändig vara.

Men sedan jag var i Holland för nån dag sedan så går datorn i hibernation mode lite titt som tätt.
(alla inställningar på både windows och asus egna energi program står på "aldrig")

Köp en Lenovo. De e grejer de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken2:

Köp en Lenovo. De e grejer de!

Den sämsta laptop jag haft var en ThinkPad, dock innan Lenovo köpte varumärket.

Min U36 är 8 månader gammal nu och ser fortfarande ut som och har batteritid som när den var ny. Fortfarande helt nöjd.

Alla datorer oavsett tillverkare måste ominstalleras vid leverans om man har mina krav ändå så jag ser inte riktigt problemet...

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Installera om windows och lägga in drivrutiner tar inte mycket tid. Och det var första gången jag gjorde det. Klart värt det, särskilt då det inte gick att få en vettig liten lenovo med usb 3.0 just då.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiren:

Nån mer än jag som har problem med blåtanden? det är typ bara 10% av gångerna jag lyckas ansluta min bluetooth headset(mw600) till datorn, men däremot så visar den full signalstyrka, det är just det att det inte går att connecta:S

Hittat någon lösning?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nu fick jag usb 3.0 att fungera hjälpligt åtminstone.

Först installerade jag version 3.5.24.0 av drivrutinerna (hittade dem på http://www.station-drivers.com/page/fresco_logic.htm). När man startar installationsprogrammet en gång till efter det, kan man välja att ändra installerade komponenter. Efter att ha tagit bort 64-bitarsdelen av drivrutinerna fungerar äntligen min WD Elements portable 1TB - den stänger inte av sig efter några sekunder vilket den gjorde tidigare. Överföringstiderna är långsammare än vad de varit de korta stunder (mindre än en minut) den funkat innan, men snabbare än usb 2.0. Den är även långsammare än vad det var under linux, prövade en live usb ubuntu 12.04 x86 (daily build).

Fick inte någon version av live usb ubuntu 64-bit att fungera förresten, den låste sig bara. Är det någon fler som har samma erfarenhet? Prövade både 11.10 och daily builds och det blev bara en svart skärm efter man väljer "Try Ubuntu without installing". Gjorde usb:erna med http://unetbootin.sourceforge.net/ .

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Ni som kör med linux på denna. Vad har ni gjort för att få ut så mycket batteritid som möjligt, och hur mycket får ni ut? Har installerat ubuntu på denna samt installerat bumblebee, men tror den visade 4timmars batteritid eller så.

Ledsen om jag citerar en gammal post, men har precis skaffat en U36SD och kör Linux Mint 12 på den.

Min batteritid gick från 4 till 6-8 timmar vid normal användning. Du behöver ändra en rad i /etc/default/grub:

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"

Ändra den till:

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash i915.i915_enable_rc6=1"

och kör sen sudo update-grub

Du har kanske fixat detta redan, men för andra som undrar samma sak kan jag tipsa om detta. Förbättrar hanteringen av strömförbrukningen för den integrerade grafiken.

Mer tips för U36SD och Linux finns här: https://help.ubuntu.com/community/Asus_U36SD

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Tangentbordsfel

Hej,

Köpte min ASUS U36SD någon gång i höstas och är generellt sett mycket nöjd med den.

Har haft problem tidigare att vissa FN-tangenter inte fungerat, trots att jag uppdaterat till senaste drivrutiner. Detta har dock inte varit ett nog stort problem att jag orkat forska mer i det. Men för någon vecka sedan hända något skumt. Helt plötsligt slutade vissa tangenter helt att fungera, viktiga sådana som ex. Delete, Home, <-, -> etc. '

Jag har aldrig stött på ett sånt här problem tidigare och vet inte riktigt vad jag ska göra. Verkar nästan vara mekanikfel eller? Jag har ingen lust att skruva loss t-bordet heller för då ryker väl garantin?

Någon som kan hjälpa till med detta eller ska jag bara skicka in den på reparation?

Mvh

Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av repop:

Hej,

Köpte min ASUS U36SD någon gång i höstas och är generellt sett mycket nöjd med den.

Har haft problem tidigare att vissa FN-tangenter inte fungerat, trots att jag uppdaterat till senaste drivrutiner. Detta har dock inte varit ett nog stort problem att jag orkat forska mer i det. Men för någon vecka sedan hända något skumt. Helt plötsligt slutade vissa tangenter helt att fungera, viktiga sådana som ex. Delete, Home, <-, -> etc. '

Jag har aldrig stött på ett sånt här problem tidigare och vet inte riktigt vad jag ska göra. Verkar nästan vara mekanikfel eller? Jag har ingen lust att skruva loss t-bordet heller för då ryker väl garantin?

Någon som kan hjälpa till med detta eller ska jag bara skicka in den på reparation?

Mvh

Andreas

Testa att skapa ett LiveUSB med exempelvis Ubuntu, eller boota Windowsinstallationen, och se om knapparna fungerar där. Gör de inte det så har du ett hårdvarufel och då är det reparation som gäller.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av saibot85:

varför ska det vara så krångligt att koppla till tv'n? Ändra upplösning mm. mm.

Kopplar jag jag in sambons HP funkar allt direkt.

Varför är det så här ? Blir lite trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt. Jag stoppar i HDMI-sladden så är allt fridens på en gång med ljud, bild etc. Är det något av de medföljande programmen som strular kanske? För jag har en ren installation av Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Märkligt. Jag stoppar i HDMI-sladden så är allt fridens på en gång med ljud, bild etc. Är det något av de medföljande programmen som strular kanske? För jag har en ren installation av Windows 7.

Jag har också en ren installation av Windows 7. Har inte orkat testa så mycket men det är helt klart inte fail safe. Har slutat använda datorn till detta då jag har en annan som funkar. Men om det funkar för dig borde ju jag också kunna få det rätt.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på antingen en U36SD eller en U36SG. Priset är ungefär detsamma. Ska främst användas till surf samt att se på film. Vilken är att föredra? Hur stora är skillnaderna?
Har suttit och försökt jämföra, men jag är inte särskilt bra på datorer, så det har inte gått särskilt bra. Är väldigt tacksam för hjälp!
Här är länkarna:
SG: http://www.dustinhome.se/product/5010619965/asus-u36sg-ci5-2-...
SD:http://www.dustinhome.se/product/5010610269/asus-u36sd-ci5-2-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av althepal:

Sitter och funderar på antingen en U36SD eller en U36SG. Priset är ungefär detsamma. Ska främst användas till surf samt att se på film. Vilken är att föredra? Hur stora är skillnaderna?
Har suttit och försökt jämföra, men jag är inte särskilt bra på datorer, så det har inte gått särskilt bra. Är väldigt tacksam för hjälp!
Här är länkarna:
SG: http://www.dustinhome.se/product/5010619965/asus-u36sg-ci5-2-...
SD:http://www.dustinhome.se/product/5010610269/asus-u36sd-ci5-2-...

Det är exakt samma dator med något nyare grafikkkort och processor i SG jämfört med SD. Prestandaskillnaden i praktiken är nog nästan obefintlig men eftersom SGn är nyare och billigare blir det inte så mycket att fundera över tycker jag.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

nått 4cell batteri nånstans än då?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Uppgradera datorn?

Hej medmänniskor!
Har aldrig nånsin vart och skruvat i en laptop och behöver därför lite hjälp när jag tänkte uppgradera min u36sd rx300v. Det är alltså modellen med 4gb ram och 750gb 5400rpm hdd.

Har beställt extra ram (corsair 4 gb ddr3 so-dimm 1333 mhz pc3 10600), utgår från att det kommer fungera smärtfritt(?), men kommer jag tjäna någonting på tillägget?

Funderar även på att byta hårddisken till ssd. Har letat igenom tråden ett tag och även googlat en del, men tyckte det var lika bra att fråga en gång för mycket: Har förstått att prestandan är mycket bättre på dessa diskar jämfört med den jag har, påverkar det livslängden eller vinner man bara på att byta upp sig?
Jag tänkte i så fall pröva med Samsungs 830 laptop series, har någon gjort samma uppgradering, är den smärtfri? Hur går jag i så fall tillväga, både med installation av disk och även win7 då datorn inte har optisk läsare? Har kikat lite youtube med folk som öppnar upp datorn, men de är rätt snabbspolade/lågupplösta, är det svårt att ta bort/sätta tillbaka tgnbordssladden och mussladden?

Läste även i början av tråden att vissa bytt nätverkskortet, varför?

Sedan undrar jag även om någon kan rekommendera hårddiskkabinett till den gamla disken att använda externt?

Många frågor blev det, men jag hoppas att några kan besvaras, om inte i tråden så kanske i PM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitvision:

Hej medmänniskor!
Har aldrig nånsin vart och skruvat i en laptop och behöver därför lite hjälp när jag tänkte uppgradera min u36sd rx300v. Det är alltså modellen med 4gb ram och 750gb 5400rpm hdd.

Har beställt extra ram (corsair 4 gb ddr3 so-dimm 1333 mhz pc3 10600), utgår från att det kommer fungera smärtfritt(?), men kommer jag tjäna någonting på tillägget?

Minnet är mer eller mindre idiotsäkert att installera. Skruva loss luckan på undersidan och klicka fast det i den lediga hållaren. Finns ett hack i minnet och motsvarande pigg i hållaren så att det bara går att sätta på ett håll. För in det med ca 45 graders vinkel tills det bottnar och vik försiktigt ned det tills det klickar fast.

Om du märker någon skillnad beror lite på vad du gör. Jag har 8 GB i min men använder aldrig mer än typ 2 eftersom jag bara har den till att surfa och skriva. Jag tycker inte att det går att ha så mycket igång samtidigt på en så liten skärm att minnet fylls. Klarar mig visserligen med 4 även på min stationära så det är mest för att jag hade minne liggande som jag uppgraderade.

Skrivet av splitvision:

Funderar även på att byta hårddisken till ssd. Har letat igenom tråden ett tag och även googlat en del, men tyckte det var lika bra att fråga en gång för mycket: Har förstått att prestandan är mycket bättre på dessa diskar jämfört med den jag har, påverkar det livslängden eller vinner man bara på att byta upp sig?

Personligen bytte jag mest för att eventuellt kunna få lite bättre batteritid eftersom man då kan ha en strömsparschema som stänger av disken efter bara någon minut eftersom den ändå startar omedelbart igen. Datorn startar betydligt snabbare men jag upplever inte att min stationära med en gammal mekanisk känns märkbart slöare vid normal användning. Program startar väl långsammare men det stör mig inte. När de väl är igång upplever inte jag någon skillnad. En del svär att de aldrig kan leva utan igen så det är nog individuellt.

Skrivet av splitvision:

Jag tänkte i så fall pröva med Samsungs 830 laptop series, har någon gjort samma uppgradering, är den smärtfri? Hur går jag i så fall tillväga, både med installation av disk och även win7 då datorn inte har optisk läsare? Har kikat lite youtube med folk som öppnar upp datorn, men de är rätt snabbspolade/lågupplösta, är det svårt att ta bort/sätta tillbaka tgnbordssladden och mussladden?

Lite pill är det att byta disk. Garantin ryker till att börja med vilket är bra att vara medveten om. Sen skulle jag kanske inte säga att det är svårt utan snarare pilligt och om man saknar vana tidsödande. Själv har jag jobbat med att skruva isär bärbara så för mig gick det smidigt.

Snabbversionen: Skruva ur alla skruvar på undersidan. Gömmer sig en under varje gummifot (dessa kan vara luriga att få av utan att man förstör limmet under så var försiktig). Internet säger att det ska vara 10 skruvar så leta tills du hittar alla. Minns inte om alla var lika långa men tänk på att kolla det så att rätt längd hamnar i rätt hål om så inte är fallet. För in handen i springan under skärmen och lyft försiktigt ovandelen i ena kanten av batterifacket så bör det klicka loss i det hörnet. Gör samma på andra sidan så kan du försiktigt lyfta av hela tangentbordet sedan. Lirka lite sidledes så att det knäpper loss längs med kanterna framåt. Tror det satt lite dubbelhäftande kuddar under också men de enda mekaniska fästena är längs med kanten av datorn. En liten platt mejsel med eltejp på kan vara ett hjälpmedel för att klicka isär runt om.

Att få i sladdarna tycker jag inte är något problem men man måste se till att de lägger sig rätt när man sätter ihop datorn och sen vara noggrann så att de verkligen går i botten när man sätter i dem.

Skrivet av splitvision:

Läste även i början av tråden att vissa bytt nätverkskortet, varför?

Det som ingår ska väl inte vara det bästa som finns och det verkar vara lite struligt med drivrutiner om man installerar om dator. Jag har bytt men märkte ingen enorm skillnad utom att jag nu fick igång Bluetoothen.

Skrivet av splitvision:

Sedan undrar jag även om någon kan rekommendera hårddiskkabinett till den gamla disken att använda externt?

Många frågor blev det, men jag hoppas att några kan besvaras, om inte i tråden så kanske i PM?

Kabinett fungerar nog vad som. Välj efter önskad nivå på finishen typ.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Jäkligt jobbigt.
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1125622-610m-kan...

Tror inte det har med geforecet att göra, utan något med intel/geforce kombon, men fattar inte hur jag skall lösa det. Tänker att eftersom det är liknande datorer så kanske någon stött på samma problem.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hittar inte drivrutinen för SATA vid ominstallation

Har precis bytt till en SSD (Intel SSD 330 120Gb) och försöker installera win 7 64-bit men installationen fastnar på att den inte kan hitta drivrutinen till hårddisken. Är det någon som har något bra tips som kan hjälpa mig.

Är mkt tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickar86:

Har precis bytt till en SSD (Intel SSD 330 120Gb) och försöker installera win 7 64-bit men installationen fastnar på att den inte kan hitta drivrutinen till hårddisken. Är det någon som har något bra tips som kan hjälpa mig.

Är mkt tacksam för svar.

Inget jag känner igen. Står diskläget på AHCI i BIOS?

Annars får du prova att ladda ner Intel RST drivrutinen och packa upp på en USB-sticka och ladda in i installationsprogrammet.

Att det är en SSD ska inte göra att det krävs något mer än vad som krävs med en vanlig mekanisk disk drivrutinsmässigt, det är bara inställningar i OSet som skiljer.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jag tog modet till mig och installerade en ssd, och allting verkade gå bra. Disken installerades och datorn monterades ihop igen, men sedan skulle jag starta den. Datorn startar bra, men skärmen är helt svart. Kopplar jag datorn till en extern monitor visas bilden där, tangentbordet och touchpaden fungerar perfekt och likaså ssd'n. Skärmen är alltså helt svart och känns inte igen av datorn, så det verkar alltså som att en sladd åkt ur till skärmen någonstans. Rätt så jobbigt när den sladden inte ska ha rörts.

Är det någon som varit med om det här problemet? Vilken sladd är det som går till skärmen och kan den ha åkt ur när man öppnar datorn? Eller har någonting mer allvarligt hänt?

***UPPDATERING***
Problemet är nu löst och skärmen fungerar igen! Grejen var att vi inte skruvat i alla skruvar i chassit, och det verkar ha skapat ett glapp som kopplade ur skärmen. Det här kan ni tänka på i framtiden om ni planerar att öppna datorn

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 9.5mm tjocka diskar passar i datorn eller om man ska ha 7mm tjocka? Funderar på köpa en intel 335 disk och sätta i och den ska vara 9.5mm tjock.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Någon som vet om 9.5mm tjocka diskar passar i datorn eller om man ska ha 7mm tjocka? Funderar på köpa en intel 335 disk och sätta i och den ska vara 9.5mm tjock.

Jag är osäker på exakt tjocklek men jag köpte en Samsung 840 som jag har satt i. Den disken är 7mm och då behövdes det utfyllnad för att den var för tunn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag satt i en 9.5mm intel 335 240GB disk i en u36sd dator och installerat windows 8. Gjorde installationen via USB och notera att man antagligen måste ha drivrutiner om man ska använda USB 3 porten för den säger att den inte hitta någon disk när man ska välja disk att installera Windows på, men funkade kalas när jag körde på USB 2 porten för att göra installationen.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Nu har jag satt i en 9.5mm intel 335 240GB disk i en u36sd dator och installerat windows 8. Gjorde installationen via USB och notera att man antagligen måste ha drivrutiner om man ska använda USB 3 porten för den säger att den inte hitta någon disk när man ska välja disk att installera Windows på, men funkade kalas när jag körde på USB 2 porten för att göra installationen.

Det går inte boota från USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det går inte boota från USB3

Jo det går men antagligen pga att det inte finns drivrutiner för USB3 i Windows som fungerar korrekt så blir installations processen inte korrekt. Har inte provat att ladda USB3 drivrutiner för installationen men tycker det borde fungera kalas.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med USB-portarna till denna i Windows 8? Ibland fungerar de felfritt, och ibland fungerar de inte alls. Byter jag om vartannat mellan usb2-portarna och usb3-porten fungerar det som vanligt. Har provat lite olika drivrutiner, men inte märkt någon förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Någon som haft problem med USB-portarna till denna i Windows 8? Ibland fungerar de felfritt, och ibland fungerar de inte alls. Byter jag om vartannat mellan usb2-portarna och usb3-porten fungerar det som vanligt. Har provat lite olika drivrutiner, men inte märkt någon förbättring.

De fungerar prickfritt för mig alla tre med standarddrivrutinerna. Det enda jag pluggar in är mus och pulsklockans docka så hastighet kan jag inte uttal mig om

Kört Win8 sen dagen efter RTM och nu 8.1.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop