Permalänk
Medlem

Dell XPS 13

Hej,
skulle precis beställa en Asus Zenbook när jag blev intresserad av denna:
http://www.dell.com/se/p/xps-13-l321x/pd

Den har bl.a bakgrundsbelyst tangentbord.
Det som talar emot är sämre upplösning samt att det är högt fläktljud, Detta ska vara åtgärdat med senaste Bios-uppdateringen.

Så vad säger ni? Vilken skulle ni välja?

Kanske nån som har en Xps som kan ge en snabbrecension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken2:

Hej,
skulle precis beställa en Asus Zenbook när jag blev intresserad av denna:
http://www.dell.com/se/p/xps-13-l321x/pd

Den har bl.a bakgrundsbelyst tangentbord.
Det som talar emot är sämre upplösning samt att det är högt fläktljud, Detta ska vara åtgärdat med senaste Bios-uppdateringen.

Så vad säger ni? Vilken skulle ni välja?

Kanske nån som har en Xps som kan ge en snabbrecension?

Nej, nej, och åter nej. Säg inte att Dell också ska börja med Macbook-plagiat. Dell som byggde snygga datorer en gång i tiden!
Hade en XPS M1330 som grafikkortet brann i, ett modellrelaterat fel för just den datorn. I övrigt var den helt underbar. Liten, snygg, rapp och hyfsad batteritid. Suktar efter en Studio XPS 13 i nuläget.

Näedu. Jag säger Zenbook alla dagar i veckan. Asus har ju inte precis gjort sig kända för en dålig byggkvalitet heller!

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Medlem

Så ingen som har en XPS 13 som kan säga nå't om den??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo den har jag sett tänker mer på nå'n mer pålitlig källa från Sweclockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Nej, nej, och åter nej. Säg inte att Dell också ska börja med Macbook-plagiat. Dell som byggde snygga datorer en gång i tiden!
Hade en XPS M1330 som grafikkortet brann i, ett modellrelaterat fel för just den datorn. I övrigt var den helt underbar. Liten, snygg, rapp och hyfsad batteritid. Suktar efter en Studio XPS 13 i nuläget.

Näedu. Jag säger Zenbook alla dagar i veckan. Asus har ju inte precis gjort sig kända för en dålig byggkvalitet heller!

Det finns ett ytterst fåtal som det senaste halvåret rippat designen från tex MBA (bla. just Asus Zenbook med kilformen ) men det är fel att, som så många verkar göra, säga att del flesta ultrabooks är plagiat på Apples produkter. Nog med mac-rage.

TS: Har du tålamod så vänta någon månad på Asus Zenbook UX31A , den uppdaterade verisionen av Zenbooken. 1080p IPS, backlit keyboard, Ivy Bridge och annat mums.

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Nej, nej, och åter nej. Säg inte att Dell också ska börja med Macbook-plagiat. Dell som byggde snygga datorer en gång i tiden!
Hade en XPS M1330 som grafikkortet brann i, ett modellrelaterat fel för just den datorn. I övrigt var den helt underbar. Liten, snygg, rapp och hyfsad batteritid. Suktar efter en Studio XPS 13 i nuläget.

Näedu. Jag säger Zenbook alla dagar i veckan. Asus har ju inte precis gjort sig kända för en dålig byggkvalitet heller!

Är du ute efter en studio xps 13?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Nej Dell XPS 13

Permalänk
Skrivet av Hinken2:

Nej Dell XPS 13

Haha, ja, men referera till Q4Rspwn

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Nej, nej, och åter nej. Säg inte att Dell också ska börja med Macbook-plagiat. Dell som byggde snygga datorer en gång i tiden!

Hålller med -Nej, nej nej, säg inte att Dell också har börjat med Macbook plagiat. Det är ju Apple som kopierade det 10 år gamla Sony Vaio -konceptet när de började tillverka Macbook Air; Den tunna kilformade designen kommer från PC-världen.