Permalänk
Medlem

Alla vet den äger Jazz Jackrabbit 2 - Tube Electric

Visa signatur

Toshiba i7-3610QM CPU 2.30ghz 16gb G670M 3GDDR5
120GB SSD 1TB HDD

Permalänk
Avstängd

Morrowind, helt klart!

Dock så är det lite smått jobbigt att höra den på repeat i 100+ timmar när man spelar:)

Permalänk
Hedersmedlem

Min absoluta favorit. Hela soundtracket till Zelda OoT är ju klockrent också.

Fantastiskt arrangemang, grym orkester och solister som fixar gåshud på nolltid - ett mästerverk! Musiken börjar vid ca 1:00.

Permalänk
Medlem

Code of Conduct från Modern Warfare 2, av Hans Zimmer.
Riktigt mäktig låt om jag får säga mitt!

Opening theme till Modern warfare 2, även det av Hans Zimmer.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

8-bit/SNES låtar har alltid varit nått som man tyckt om för att man har växt upp med det.. så för mig är valet solklart:

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk

Brutalt.

Borderlands, Old Haven när man ska kötta Zombies. Är nog den mest taggande och skönaste låten jag har spelat med.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Jag gillar Dragon Age, musiken ska ha en stor del av äran för att det inte känns som "just another fantasy game".

Mass Effect har också en hel del grymma låtar, t.ex. den som spelas när man kollar på galaxy map, eller menymusiken i första spelet. Det finns dock även mycket otäck synth-musik när man slåss, speciellt i tvåan.

Annars har ju Elder Scrolls-serien bra musik också.

Om man ser till endast låtar har jag en klar favorit, nämligen intro-musiken från Battlefield 1942. Jag är egentligen ganska förkrossad över att man aldrig får höra någon battlefield-musik i BF3, de bara tease:ar oss med några distade synth-rytmer.

Edit: Glömde nämna Medal of Honor Allied Assault också, bästa soundtracket någonsin! Spöar samtliga Call of Duty-spel.

Permalänk
Medlem

En klassiker men kanske inte så känd som många andra titlar här, Major Stryker, med fantastisk musik av legendariska Bobby Prince (som senare gjorde musiken till Doom, Duke Nukem m.fl)

När vi ändå är inne på Apogee spel så:

http://v=7sTO-0m4Kv8

Permalänk
Medlem

10: Warhammer 40,000 - Dawn of War
9: Brothers in Arms - Hells Highway
8: Medal of Honor - Airborne
7: CoD
6: Halo
5: Kingdom Hearts
4: The Elder Scrolls
3: GTA San Andreas - radion 8) Inte riktigt spel musik men blir galet glad när man hör en låt därifrån
2: Battlefield
1: Mirror's Edge

Absolut bästa spel soundtracket är Heavy Rain

Bra tråd btw, hittar nya låtar hela tiden

Permalänk
Medlem

Suikoden 1

Åhh vilka minnen....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

YES, klart skönaste Raptor-låten.. Gjorde hela banan bättre
Sköna basackord och bra stämning i melodin!

Skrivet av Zyriak:

Mmm, Hocus Pocus hade nåra hyfsade låtar har jag för mig...

men har även för mig att båda exemplen ovan lät bra mycket bättre hos mig på mitt Gravis Ultrasound och senare på mitt AWE32... Är det nostalgin som spelar ett spratt, eller är det inspelningar från gamla SB pro/16 i youtube-klippen tro?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

YES, klart skönaste Raptor-låten.. Gjorde hela banan bättre
Sköna basackord och bra stämning i melodin!

Mmm, Hocus Pocus hade nåra hyfsade låtar har jag för mig...

men har även för mig att båda exemplen ovan lät bra mycket bättre hos mig på mitt Gravis Ultrasound och senare på mitt AWE32... Är det nostalgin som spelar ett spratt, eller är det inspelningar från gamla SB pro/16 i youtube-klippen tro?

Skulle gissa att det är äldre 16-bit inspelningar men frågan är om skillnaden blir så stor? Kanske nostalgin spelar in också, jag får väl dra igång det och jämföra

Permalänk
Medlem

Skyrim, Castlevania IV, Final Fantasy VII & VIII är några jag kan komma på just nu.

Skrivet av kurdpopcorn:

Borderlands, Old Haven när man ska kötta Zombies. Är nog den mest taggande och skönaste låten jag har spelat med.

Jag föredrar denna låten isåfall

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske inte är det bästa men iaf lite nostalgi för en annan (ett av de första spelen jag lirade på min 133MHz/32MB ram (från en C64), pfff för alla som satt med sina 120MHz/16MB ram på den tiden och fasen ta alla "MMX" som kom därefter ):

Permalänk
Medlem

listtrådar ftw!

Permalänk

THE ELDER SCROLLS

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

YES, klart skönaste Raptor-låten.. Gjorde hela banan bättre
Sköna basackord och bra stämning i melodin!

Mmm, Hocus Pocus hade nåra hyfsade låtar har jag för mig...

men har även för mig att båda exemplen ovan lät bra mycket bättre hos mig på mitt Gravis Ultrasound och senare på mitt AWE32... Är det nostalgin som spelar ett spratt, eller är det inspelningar från gamla SB pro/16 i youtube-klippen tro?

Skrivet av Zyriak:

Skulle gissa att det är äldre 16-bit inspelningar men frågan är om skillnaden blir så stor? Kanske nostalgin spelar in också, jag får väl dra igång det och jämföra

Jag kan gå i god för att AWE32:an har betydligt mer välljudande MIDI-synth än SB16. Vi hade ett kort av varje hemma och det var verkligen påtaglig skillnad.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Dessa två får bli mina bidrag riktigt trevliga stycken!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 BE 3,2 Ghz | XFX HD 6970 | Corsair 4GB DDR3 1333 Mhz | Corsair VX 550W | Crucial RealSSD 64 GB | Samsung Spinpoint F3 500 GB | Antec 902

Permalänk
Medlem

Mer stämmningsfull musik får man leta efter får rysningar varje gång, här har blizzard gjort redigt bra ifrån sig!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

För tusan! Inte glömma N64:as Goldeneye 007 !!!

Satte ju inte stämningen nådigt när man var en sådär 10 bast.

Swiv 3D bland de första PC spelen jag klarade. Grymt soundtrack rakt igenom !

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

-.- Förstår inte varför jag gillar den. .
Förövrigt har jag lite kärlek till

och