Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

dock så har cougar mindre RPM med bättre flöde dessutom
Dessutom så ligger de på 10db mindre.. Men det är klart.. det är en skillnad på 40kr också.. Inte största skillnaden men ändå något

Hur vet du att Cougar fläktarna låter 10DB mindre än Nexus fläktarna? Jag hoppas att du baserar det på en välgjord recension och inte tillverkarnas egna specifikationer? De går aldrig att lita på. Nexus fläktar anses vara en av de bästa fläktar som finns angående ljudnivå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Hur vet du att Cougar fläktarna låter 10DB mindre än Nexus fläktarna? Jag hoppas att du baserar det på en välgjord recension och inte tillverkarnas egna specifikationer? De går aldrig att lita på. Nexus fläktar anses vara en av de bästa fläktar som finns angående ljudnivå.

följer webbsidornas specifikationer

Många följer Sweclockers resensioner när det kommer till grafikkort, cpu fläktar osv. MEN folk glömmer att swec har mixat med frekvenser på till exempel grafikkort så man får aldrig den FPS de får.

men som sagt.. tror nog cougars är bättre med tanke på att flera rekommenderar de

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

men som sagt.. tror nog cougars är bättre med tanke på att flera rekommenderar de

Inte för låg ljudnivå. Där dominerar Nexus fläktar. Dock skulle nog Cougars passa bättre till detta användningsområde, då H100 har riktigt täta kylflänsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

la en beställning för någon timme sen på dessa cougar :P.. de är nog framme någon gång nästa vecka.. Hoppas jag iallafall

Var beställde du ifrån och vad gav du för dem inkl. frakt? På prisjakt finns det några billiga shoppar men inga som man direkt hört talas om tidigare resten är svindyra. För den som är intresserad av att se Cougarfläktarna är det bara att kika in mitt galleri, finns en trevlig modd där

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Inte för låg ljudnivå. Där dominerar Nexus fläktar. Dock skulle nog Cougars passa bättre till detta användningsområde, då H100 har riktigt täta kylflänsar.

Att de kommer låta lite dock gör inget.. Men dessa corsair fläktarna är brutala på max :D.. haha

Skrivet av FireFox:

Var beställde du ifrån och vad gav du för dem inkl. frakt? På prisjakt finns det några billiga shoppar men inga som man direkt hört talas om tidigare resten är svindyra. För den som är intresserad av att se Cougarfläktarna är det bara att kika in mitt galleri, finns en trevlig modd där

webhallen. Ska dra till butiken och plocka upp de när de är framme så slipper jag frakten
Hellre ett säkert företag än ett random :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

dock så har cougar mindre RPM med bättre flöde dessutom
Dessutom så ligger de på 10db mindre.. Men det är klart.. det är en skillnad på 40kr också.. Inte största skillnaden men ändå något

Sa ju att den va bättre?

Jag vet däremot inte hur det går till med deras mätningar men det finns säker reviews på nätet, som jag skrev så gör Nexus dom väldigt seriösa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaio:

Sa ju att den va bättre?

Jag vet däremot inte hur det går till med deras mätningar men det finns säker reviews på nätet, som jag skrev så gör Nexus dom väldigt seriösa!

hur det än är så blev det cougar för min del.. ENLIGT hemsidorna så är cougar "tystare" vilket den inte är efter att ha kollat snabbt på youtube, de så har den en mer koncentrerad flöde än nexus så den är bättre imo :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR