Bärbar 15tum för virtualisering

Permalänk
Medlem

Bärbar 15tum för virtualisering

Hejsan!

Jag skulle vilja ha tips på snabb bärbar med möjlighet till att köra flera virtuella datorer på samtidigt men med Win7 i botten. Vill gärna ha backlight på skrivbordet. Tittat på HP EliteBook men de saknar hdmi samt då inte backlight. Vill gärna om möjligt att det är 1920x1080.

Permalänk
Permalänk

En Dell XPS 15z med I7 cpu.

Visa signatur

Riggen: Lian Li A4-H2O | ROG Strix B650E-I | GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC | Crucial Pro 2x48GB @5600mhz | EVGA SuperNove GM 750W | AMD Ryzen 7 7800X3D | Fury Renegade PCIe 4.0 M.2 SSD 2TB | Intel 600p 512GB | Mionix Naos 7000 | HyperX Alloy Origins Core TKL |

Permalänk
Medlem

Monarchy - Jättetack. Och du som testat dem alla. Vilken tyckte du var bäst?
Startpaket - Den verkar kanon. Men jag tror jag skulle vilja ha möjlighet till mer minne. Finns det någon som du vet som har även den möjligheten?

Permalänk
Skrivet av mIkEtReE:

Monarchy - Jättetack. Och du som testat dem alla. Vilken tyckte du var bäst?
Startpaket - Den verkar kanon. Men jag tror jag skulle vilja ha möjlighet till mer minne. Finns det någon som du vet som har även den möjligheten?

Behöver du mer Internminne än 8GB? Har själv en Dell XPS 14z med en extra HDD caddy köpt från
http://www.ebay.com/itm/2nd-HDD-SSD-hard-drive-caddy-For-Dell...

Det blev en SSD 80GB + 500gb original hdd. Och gjort om den interna DVD-spelare till en extern från den paket jag köpte.
Vill du har upplösning med 1920x1080 på 15tums är det inte så många allt välja på. Och det måste vara I7 cpu om du ska ha riktiga virtualisering.
Tror inte I5 stöder det.
En VARNING om Dell Laptop. Fläkten låter en hel del. Och nästan konstant på. Det löste jag med att stänga av Turbo Mode.

Visa signatur

Riggen: Lian Li A4-H2O | ROG Strix B650E-I | GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC | Crucial Pro 2x48GB @5600mhz | EVGA SuperNove GM 750W | AMD Ryzen 7 7800X3D | Fury Renegade PCIe 4.0 M.2 SSD 2TB | Intel 600p 512GB | Mionix Naos 7000 | HyperX Alloy Origins Core TKL |