Permalänk
Medlem

Data 11,5k

Hallå där! Har precis sålt min dator och ska skaffa en ny inför dem kommande spelen som tera gw2 osv.
Jag vill ha det bästa som jag kan få för pengarna och hoppas att jag kan maxxa de flesta spelen.

Detta är vad jag har kommit fram till: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1678936/2012-04-11

Mina frågor är finns det något som jag borde byta ut till något bättre?
Kommer jag kunna ha datorn i max 3-4 år?
Kommer jag kunna maxxa de flesta spelen som är ute i nuläget?
Kommer nätaggregatet räcka till 2st 680?

Det är nog allt jag har just nu!
Tack i förhand

MVH Tim

Permalänk

hej!
Jag skulle vänta på Ivy för att se hur dom presterar i spel och om det är liten skillnad tror jag prisera på dagens 2500/2600k blir biligare.
Skulle spara lite pengar på ett annat chassi och små grejer. Och lägga pengarna på ett bättre grafikkort (med bättre kylare)
något sånt här kanske? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1692574/2012-04-15 du hade ingen CD läsare (kanske inte behövs?) Sen har du ingen hårddisk (använda en gammal?)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tänk på att Vengeance-minnen och stora processorkylare är inte alltid bästa kompisar.
Nätaggregatet kommer räcka till två GTX 680, de drar vid load runt 550W i SLI, så det är inga problem.
Håller även med tidigare talare om ett annat grafikkort: http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-oc-204...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

hej!
Jag skulle vänta på Ivy för att se hur dom presterar i spel och om det är liten skillnad tror jag prisera på dagens 2500/2600k blir biligare.
Skulle spara lite pengar på ett annat chassi och små grejer. Och lägga pengarna på ett bättre grafikkort (med bättre kylare)
något sånt här kanske? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1692574/2012-04-15 du hade ingen CD läsare (kanske inte behövs?) Sen har du ingen hårddisk (använda en gammal?)

Jaha varför inte EVGA grafikkortet bra då? Är det pga kylningen?

Hårddiskar har jag här hemma samma sak med dvd läsare:P

Permalänk
Medlem

Någon som vet om jag kommer kunna köra bf3 på ultra inställningar med denna dator?

Nuvarande lista : http://www.inet.se/kundvagn/visa/1692392/2012-04-15

Permalänk

Du kommer självklart att kunna köra ultra det kan jag göra med mitt 6950 och c2d, men för att svara på om du kommer ha acceptabel fps så behöver vi veta vilken upplösning du kommer använda.

Jag har en polare som har nästan identisk setup bortsett från att han har ett 580. Det rullar på ok enligt mig i 1920x1080, med några enstaka drops

Edit: Det jag egentligen vill ha sagt är att det kommer flyta på bra så länge du inte ska köra mer än en skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Evga gör dom bästa Nvidiakorten med referenskylare enligt mig pga deras garanti och support:)
Men för eftermarknadskylare är MSI,Asus dom bästa. Asus är Bättre men dom kan du inte köra sli på i framtiden då dom är enorma rent ut sagt. Sen finns det inte än på gtx 680.
Kör på msi kylaren då det är mycket bättre än referenskylare.
Men ska inte du ha någon hårddisk eller cdläsare?
Sen har du sett det chassit i verkligheten? Jag tycker det är ganska fult och plastig sen gillar jag inte vitt på chassin. Men det är jag det!
Sen kolla på alla grejer på prisjakt.se och se vart du kan få det biligast. Sen på CDON tror jag du fortfarande du kan köpa saker för 15% rabatt eller 5%rabatt som Sweclockersmedlem.
Men säger ingen... Skulle vänta på ivy.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmonger:

Du kommer självklart att kunna köra ultra det kan jag göra med mitt 6950 och c2d, men för att svara på om du kommer ha acceptabel fps så behöver vi veta vilken upplösning du kommer använda.

Jag har en polare som har nästan identisk setup bortsett från att han har ett 580. Det rullar på ok enligt mig i 1920x1080, med några enstaka drops

Edit: Det jag egentligen vill ha sagt är att det kommer flyta på bra så länge du inte ska köra mer än en skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder 2skärmar men ena är för gaming och den andra facebook, spotify eller något random:P men upplösningen kör jag på 1440x900:) (18 - 19tum skärm inte säker) men funderar på att uppgradera till 24tum skärm så snart som möjligt:d

Skrivet av Failbygge:

Evga gör dom bästa Nvidiakorten med referenskylare enligt mig pga deras garanti och support:)
Men för eftermarknadskylare är MSI,Asus dom bästa. Asus är Bättre men dom kan du inte köra sli på i framtiden då dom är enorma rent ut sagt. Sen finns det inte än på gtx 680.
Kör på msi kylaren då det är mycket bättre än referenskylare.
Men ska inte du ha någon hårddisk eller cdläsare?
Sen har du sett det chassit i verkligheten? Jag tycker det är ganska fult och plastig sen gillar jag inte vitt på chassin. Men det är jag det!
Sen kolla på alla grejer på prisjakt.se och se vart du kan få det biligast. Sen på CDON tror jag du fortfarande du kan köpa saker för 15% rabatt eller 5%rabatt som Sweclockersmedlem.
Men säger ingen... Skulle vänta på ivy.

Kör på MSI 680!
Och dvd läsare och hårddiskar har jag fullt med här hemma:)
Har kollat på cdon och det är 400kr billigare men dem har inte MSI kortet inne ännu men ser ut som det blir att vänta på ivy så jag kanske får mer för pengarna vem vet;)

Permalänk

Låter bra, spara en månad eller så och lägg pengarna på ett bra z77 mobo och en bra ivy CPU:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Låter bra, spara en månad eller så och lägg pengarna på ett bra z77 mobo och en bra ivy CPU:)

nja beror på om det är värt de;)