Permalänk
Medlem

Isdn mjukvaru modem?

Tjena, ska snart beställa isdn duocom, ser på telias hemsida att dom har ett mjukvaru modem, är det någon som har någon erfarenhet att dela med sig,,, anledningen till att jag skaffar isdn är enbart för att spela! eller är det asuscom som gäller?

I en föregående tråd så gav en person här ett tips om att det skulle bli lättare att få adsl om man först skaffade isdn, hur kan det stämma???? BTW min station är inte utbyggd för adsl (men för isdn)

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Medlem

Mjukvarumoden? låter konstigt.. tror du menar externt resp internt(integrerat/inbyggt) modem.
Det bästa isdn modemet för spel imo är asuscom(internt). Och sen det är om att man lättare kan få adsl om man har isdn är väl helt fel? adsl = analogt(?), och isdn = digitalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoRe_85
Mjukvarumoden? låter konstigt.. tror du menar externt resp internt(integrerat/inbyggt) modem.
Det bästa isdn modemet för spel imo är asuscom(internt). Och sen det är om att man lättare kan få adsl om man har isdn är väl helt fel? adsl = analogt(?), och isdn = digitalt..

Nej,, ta en titt på telias hemsida,, 100% mjukvaru modem

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Hedersmedlem

Finns modem som är delvis mjukvara, men helt mjukvaru har jag aldrig sett, frågan som uppstrår i mitt huvud är att var fan ska du koppla in ISDN:et i datorn?

Permalänk

du använder en kabel som du pillar in i usb porten till ntaben...
sen ett par drivrutiner till det.. typ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
du använder en kabel som du pillar in i usb porten till ntaben...
sen ett par drivrutiner till det.. typ...

Då är det lite hårdvara med, inte helt mjukvaru-baserat =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner

Nej,, ta en titt på telias hemsida,, 100% mjukvaru modem

Jaha.. vart kopplar man in det då om det är 100% mjukvaru?
Du syftar nog på USB. Fel att skriva att det är 100% mjukvaru imo.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoRe_85

Jaha.. vart kopplar man in det då om det är 100% mjukvaru?
Du syftar nog på USB. Fel att skriva att det är 100% mjukvaru imo.

Kolla min två inlägg

Det kan alltså vara som det är med vissa modem, tror de kallades typ WinModem, att de är mycket blilliga då de gör så mycket som möjligt genom mjukvara, men inte allt, alltså inte 100 %

Om du fortfarande säger att det är 100 % får du gärna berätta hur t ex inkoppling m.m sker

Permalänk
Medlem

jag startade inte det här inlägget för att någon jävla fjortis ska märka ord, utan för att få reda på hur bra dom fungerar, och vilken ping det blir.

från telias hemsida:

Med nya Siemens Santis Datakit får du ett helt och hållet mjukvarubaserat ISDN-modem. Ingen ytterligare hårdvara behövs*

* Avståndet mellan nätterminalen och din PC kan inte vara längre än USB-sladden, ca 4,5 m. Mjukvarumodemet kan användas till nyare modeller av nätterminal (märkt NTAB USB)

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner
jag startade inte det här inlägget för att någon jävla fjortis ska märka ord, utan för att få reda på hur bra dom fungerar, och vilken ping det blir.

från telias hemsida:

Med nya Siemens Santis Datakit får du ett helt och hållet mjukvarubaserat ISDN-modem. Ingen ytterligare hårdvara behövs*

* Avståndet mellan nätterminalen och din PC kan inte vara längre än USB-sladden, ca 4,5 m. Mjukvarumodemet kan användas till nyare modeller av nätterminal (märkt NTAB USB)

Jag skulle valt hårdvara instället för mjukvara, har tyvärr ingen egen erfarenhet av det dock. Jag är lite skeptisk till USB, man byter operativsystem, vips så finns det inte dirvutiner/mjukvara, jag skulle hellre köra på hårdvara me ethernet-anslutning. Självklart ska det vara något negativt med det bättre, priset. Jag vet dock inte vad denna lösning som är delvis mjukvarubaserad kostar, gissar dock på att den är enormt mycket billigare än motsvarande hårdvara som gör samma sak.

Alltså, mitt tips är, om du kan, köp hellre rikigta, beprövade saker

Sen, vem fan är det som är fjortis?

Verkar iaf. som det mest är du som är gnällig, detta är ett forum, man gör inlägg här, stäng in dig i ett rum om du inte klarar av annat än vad du ville se

Permalänk
Medlem

tack, äntligen ett riktig svar ! det satt inte så lång inne va??

det går på ca 700:-,, ett asuscom 500:- så det får nog bli ett sådant

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Medlem

Köp ett asuscom modem!

Jag beställde nyss ett asuscom modem!
Jag ligger på bra servrar i CS på stadigt 50 - 60..

Och på unreal 2003 30 i ping stadigt..

mvh Micke

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Re: Isdn mjukvaru modem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner
Tjena, ska snart beställa isdn duocom, ser på telias hemsida att dom har ett mjukvaru modem, är det någon som har någon erfarenhet att dela med sig,,, anledningen till att jag skaffar isdn är enbart för att spela! eller är det asuscom som gäller?

I en föregående tråd så gav en person här ett tips om att det skulle bli lättare att få adsl om man först skaffade isdn, hur kan det stämma???? BTW min station är inte utbyggd för adsl (men för isdn)

har alldig provat dom men ska bara vara att hugga in en usbkabel i NTab:n & köra cd:n som man får med om man köper mjukvarumodemet

Visa signatur

10100111001