Analytiker uppskattar 35 miljoner sålda Iphone i Q1 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

säger desamma fattar inte varför alla hatar hela tiden?

iphone är grymt bra telefoner jag förstår mig inte på er som har andriod och ska börja klanka ner varje gång det kommer en nyhet om iphone kan ni bara inse att det är en bra och populär telefon?
såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

tror inte många iphones går sönder i sekunden, har haft iphone i 4 år snart och ingen av dom har gått sönder nån gång, inget sprucket glas eller något och inget skal. förstår inte hur ni behandlar telefonerna, använder ni dom som sulor på skorna?

Möjligtvis för att företaget som släpper dem har ett värde som är större än mestandels av jordens länder...

Anledningen till varför jag gärna håller mig ifrån Apple, även ifall dem gör produkter som är jättebra som ingen behöver, så gillar jag inte riktigt tanken att ett företag ska kunna vara värt 500 miljarder dollar eller vad det nu är, och bara göra elektronik som faktiskt inte skiljer sig så förbannat mycket från enheter som kostar 1/3-del så mycket.

Detta är dock min högst personliga åsikt (Och ja, jag är medveten om att jag just nu äger en iPhone )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Finns människor som köper bilar för flera miljoner när man kan köpa en bil för ett par tusen som funkar minst lika bra på dom Svenska vägarna!

Håller med fullständigt. Det finns dem som köper en sprillans ny bil vart 5:e år för runt 350.000kr. Det kostar i runda slängar 5.000kr/mån i bara ränta och amortering. Alternativet är ju att vara den som köper den 5 år gamla bilen för en 3:e-del av nypriset och hamnar på en lånekostnad på 1.700kr/mån. Men å andra sidan, nån måste ju köpa nya bilar också

Permalänk
Inaktiv

Inte så konstigt för Apple göre underbara produkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

Jag har aldrig haft någon smartfån, utan alltid haft vanliga mobiltelefoner. I dagsläget har jag den här:

....och jag kan tillägga att JAG får ligga

Permalänk
Medlem

den mentala åldern i dessa trådar alltså! sorgligt är det.

Var väll 1½ år sedan dock så hörde jag en undersökning som visade att de med sämst ekonomi var faktiskt apple användare, sen var det android användare och de med den bästa ekonomin var blackberry användare.
Nokia fanns nog också med men jag minns inte resten, och de hade basserat detta på betalningsanmärkningar och skulder and so on, på privatpersoner då.

Och nej, jag tänker inte försöka letaupp ngn källa till detta.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vi har inget och bevisa.

Dom är precis som tjejer, dom måste klanka ner på någon annan som kanske är snyggare och smartare för att själv känna sig bättre i en stund.

Haha dagens sanning

Till alla dem som skrkiver citat "Iphone på lagning för x antal gången", frågan är då, har Sony, Samsung, Blackberry o.s.v. lika många reklamationer i % av % räknat? Förmodligen

Summa: Kvalitén är den samma, användandet och användarna är olika.

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Klassiskt argument kring varför Android är så illa. Att jämföra en budgetlur för 1500 spänn med flagskepp för 6-8k är ju bara löjligt. Det säger sig självt att en processor på 500 MHz i ett mer krävande ekosystem kommer prestera sämre än en processor på 1 GHz i ett ekosystem som är optimerat kring specifikt den processorn. Eller? Jämför i stället en Galaxy S2 som trots sin ålder har en bättre processor än A5 men laggar lite efter i GPU kapacitet. Nu är ju detta SoC fronten. S2 har fortfarande bättre kamera än 4S i bra ljusförhållanden, laggar inte mer än det ökända garbage-collector lagget som förmodligen alltid kommer finnas i android, har en jättebra market med kanske 20% färre appar än iOS i dagsläget.

Din jämförelse är lika rättvis som att jämföra GTX680 med ett ATI Radeon HD3470 om du förstår det bättre. Problemet ligger ju inte i att folk faktiskt tror att det ena är bättre än det andra utan i diskussionerna som pågår kring alla dessa produkter. Du inleder din text med "Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt". Det resulterar i en grej: att egga upp passionerade android fans. De antar att du är dum i huvudet och hävdar att Android är bättre. Du tycker att de är dumma i huvudet, det har du redan sagt. Men du är lika illa som de är du heller inte gjort någon rättvis jämförelse mellan de båda operativsystemen. Till du har gjort det så bör du inte uttala dig, enligt din egen logik. Jag har aldrig ägt en Apple-produkt men jag har lekt med varenda Iphone sedan första versionen från USA och har kunnat dra slutsatsen att det är en tråkig telefon som inte passar mig i smaken över huvud taget. Jag har valt Android i stället för att det är ett OS som passar mig i smaken, inte på grund av något slags hatkampanj mot Apple.

För övrigt så bör du inte heller hålla flaggan högt för att Apple skulle vara någon referens för portabel ljudkvalité för det är de inte och har aldrig varit heller. Galaxy S1 springer fortfarande cirklar runt alla ljudprodukter Apple någonsin släppt. Vill man ha bättre så får man lägga några tusen på en vettig spelare från iAudio, Hifiman, eller Colorfly.

Skrivet av thorsama:

Vad menar du?

Jag skrev "om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs"

Dvs om det finns så många iphones i bruk under en längre period iom byte/nytt köp, alltså en konstant nivå runt 35m och om nu 0,001% går sönder i sekunden så blir det 350 stkn per sekund.

Sen så la jag lite tyngd på att jag räknade extremt grovt med iom flertalet 'ä', så jag har med väldigt stor sannolikhet fel i min matematik.

Men räknar du så, så antar du också att det säljs 35 miljoner iPhone i sekunden. Du får ju räkna på att den procentuella siffran utspelar sig under ett helt kvartal så du kan inte bara räkna ut hur många som går sönder och sätta 'i sekunden' efter det. Väldigt matematiskt inkorrekt. Orkar inte räkna ut det men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Skrivet av Rawet:

Dessutom är iPhone den absolut bästa mobilen som kommer direkt ifrån fabrik, köpa en Android och ha den i orginalutförande är som att köpa en ikea möbel och inte bygga ihop den..

Eh va? Om något så är det väl absolut iPhone som bör jailbreakas för att den är värdelös från fabrik...Root behöver de flesta användarna inte då Android är ganska mångsidigt rätt ur lådan, däremot har ju Apple försökt lobbya genom en lag som skulle göra det olagligt att jailbreaka deras produkter för att det görs i så stor grad.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

säger desamma fattar inte varför alla hatar hela tiden?

iphone är grymt bra telefoner jag förstår mig inte på er som har andriod och ska börja klanka ner varje gång det kommer en nyhet om iphone kan ni bara inse att det är en bra och populär telefon?
såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

tror inte många iphones går sönder i sekunden, har haft iphone i 4 år snart och ingen av dom har gått sönder nån gång, inget sprucket glas eller något och inget skal. förstår inte hur ni behandlar telefonerna, använder ni dom som sulor på skorna?

För att Iphone användare tror att Iphone är oslagbar och överlägsen, samt att Steve Jobbs var grundare till tekniken vi har idag

Och ''utan iphone så hade inte android funnits'' Även om Android dök upp år 2002

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

haha .. bästa på länge ... den bruden som fastnar för en dåre som flashar sin apple-pryl får inte smaka min purjo iaf....

(OT: ska få en iFån 4 på jobbet förresten. har inget val. försöker se positivt på det hela. lära mig ett nytt OS. blä.)

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Bara älskar sådana här fighter. iPhone är en bra telefon, punkt! Och det är Android också!
Vilken är bäst? Beror väl på behov och smak? Min mamma tycker att en Doro är bäst....

Permalänk

Det är inte Apple som gör bra telefoner, det är konkurrenterna som gör dåliga. Och med dåliga syftar jag på saker såsom användarvänlighet.
Nå så länge som Apple inte tillåter mig att använda deras nalle som en smartphone, så är det inget alternativ för mig. Med smartphone, menar jag att det ska vara superlätt att sprida sina hemmagjorda appar till polare och bekanta utan att blanda in tredjepart eller kringgå något skydd på mobilen.

Min gissning är att Apple kommer sälja bra ett långt tag framöver tills konkurrenterna rycker upp sig, MS väntar på Windows 8 och förhoppningsvis blir användarskaran vettigare då.

Angående billiga Androidtelefoner så är dessa ofta skit, jag har en Galaxy 5 och det är knappt det går att ringa med den. Slö som aset, pytteliten skärm där tummen täcker flera knappar samtidigt m.m. När de billiga Androidnallarna blir bättre, så tror jag konkurrenterna kommer få det svårt, detta eftersom utbudet av appar lär bli störst för det system med mest enheter.

Annars idag så är det Apple som gäller för båda appar och hårdvaror, t.ex. helekoptrar radiostyrda bilar m.m.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Fullständigt obegripligt hur en telefon kan väcka så starka känslor hos folk.

Varför välja sida överhuvudtaget? Iphone är bra, och Andriodlurar är också bra. De är olika. Det är väl bra att man kan välja, man måste ju inte trycka ner sin åsikt i halsen på andra bara för att man föredrar den ena framför den andra.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Musikälskare

Roligt att höra!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Inte för att jag tror han var seriös men ändå. Han svarade på varför jag skrev "Varför hatar alla?" med "För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare". Han sa aldrig att det var coolt att ligga runt till höger och vänster.. det var du som sa det.

Det hela var en fråga och inte riktakt åt GB.
Tyvärr finns det ju folk som tror att så är fallet, själv tycker jag det är vidrigt.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Jag skrev "om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs"

Du räknar alltså med att medellivslängden på en ifån är 100'000 sekunder = 1667min = 27,8 timmar?

:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Not sure if serious...

Min matematik är ju helt klart felaktig, försökte på ett snabbt sätt få fram någon mån av siffra men det gick uppenbarligen inte bra, haha

Skrivet av Salamisallad:

Det verkar vara populärt att prata om "bubblor" på SweC. Vet ni ens vad det är?

Men visst, Apple redovisar sina siffror för att förhindra en "eventuellt sprickande bubbla". Får spader på er, nötter.

Om en person köper mer än 1 iPhone så räknas det naturligtvis. Varför skulle inte det räknas? :S

Är inte en särskilt kunnig inom ämnet "bubblor" men det handlar väl grundläggande om att man värderar något allt för mycket på ett eller annat vis.

Och det är klart det räknas, därför jag la på apostrof tecken. Det jag undrade över var om de räkar rma byten med.

Skrivet av Salamisallad:

Varför särstavar alltid applehaters? Är det deras låga IQ som skiner igenom?

Vet inte vart du fått att analfabeter skulle ha lägre IQ ifrån? Nu är jag inte analfabet, lat möjligtvis när det gäller stavningen.

Skrivet av Lessismore:

Så där kan du inte räkna, eller ifs, du räknar ju hur du vill. Men under vilken tidsrymd har du räknat? Om vi räknar alla iFån's som finns i bruk idag, har ingen aning, men det kanske rör sig om 200.000.000st. Sen bör man väl räkna på en betydligt högre fel-ratio. Jag skulle tippa på att det ligger på minst 1% under en iFån's första levnadsår. En rimlig period som telefonen kan anses som fabrikationsfel är 1 år (tror det är lag på 1 års fabrikationfelsgaranti), så går det sönder 0.06 iFån's per sekund. Tråkig siffra, bättre att säga 5000+ per dygn.

Min matematik är ju helt klart felaktig, försökte på ett snabbt sätt få fram någon mån av siffra men det gick uppenbarligen inte bra haha. Vore trevligt om någon orkade med sig att räkna ut ett faktiskt korrekt antal.

Skrivet av Salamisallad:

Sekond? HAHAHAHAHAHAHA applehater, mathwizard och pro-english! hahahah

Jag vet ju inte hur gammal du är, förstår inte varför du måste försöka att smutskasta mig. Men applehater är jag inte, jag föredrar dock android och andra produkter framför det då jag anser det vara för dyrt (nu blev jag väl helt plötsligt fattig i dina ögon antar jag). Som sagt tidigare gällande min matte är att den är väldigt ogiltig i ett kasst försök till att få fram någon slags siffra snabbt. Trevligt att du finner stavfel så humoristiskt

Skrivet av oscarstegland:

Men räknar du så, så antar du också att det säljs 35 miljoner iPhone i sekunden. Du får ju räkna på att den procentuella siffran utspelar sig under ett helt kvartal så du kan inte bara räkna ut hur många som går sönder och sätta 'i sekunden' efter det. Väldigt matematiskt inkorrekt. Orkar inte räkna ut det men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Har antagligen fel nu men ska försöka förklara ungeför hur jag tänkte när jag räknade:

Nu tar vi som exempel att apple säljer 35m telefoner under 1 dag, du har dina 35m nya mobiler som alla fungerar och man då antar att felmarginalen ligger på 0,001% per sekund. Sedan så får man anta att siffran kommer ligga runt 35m iom att enheter byts ut etc, då borde min matematik "fungera"?

Väldigt många felaktigheter, antagande, dåliga exempel etc.

Försökte som nämnt få fram någon siffra fort...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du räknar alltså med att medellivslängden på en ifån är 100'000 sekunder = 1667min = 27,8 timmar?

:S

Njä menade inte att addera % så att den tillslut når upp till 100% snarare att det finns 0,001% chans att den går sönder varje sekund, fast min matte är åt helvete haha, försökte få fram någon slags snabb siffra om hur många som möjligtvis kan tänkas för sönder per sekund.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Bara älskar sådana här fighter. iPhone är en bra telefon, punkt! Och det är Android också!
Vilken är bäst? Beror väl på behov och smak? Min mamma tycker att en Doro är bäst....

Tycker att min Ray med Cyanogemod är bra, men inget klår min gamla T39!

Simple phones rule!

lewl. skrev "phones" och rättstavnings tillägget ville ändra det till "iphones". xD

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har väll inte sagt att 4s inte är bättre då det är mycket med 4s som är bättre än med 4an OM man använder de funktionerna. Vilket många som uppgraderar inte gör.

Klassisk köp diskussion jag bevittnat går till typ såhär:

man50+: Så vad är bättre med 4s än med min 4a?
Säljare: Jo den har en mycket bättre kamera
man50+: jo men den använder jag inte, något annat?
Säljare: Den är ju även rätt mycket snabbare i appar och spel om man använder det.
man50+: Det var ju bra, fast gör ju inget sånt med den..
Säljare: Sen får man ju inte glömma Siri som gör att man kan prata med telefonen!
man50+: ohh, det lätt intressant, berätta mer tack
Säljare: fast det finns ju bara på engelska i o för sig.
man50+: Jaha, det var ju synd, men till den viktiga frågan, har ni hemma den i vitt?
Säljare: Visst har vi det, hur stor vill du ha, 16 eller 32GB?
man50+: Den bästa.. och sen en svart till min fru också för hon kan ju inte ha sämre telefon än mig för husfridens skull.
Säljare: jag ser att ni har 19 månader kvar på era abonnemang ni redan har men ni får köpa loss dom för 100000000$ typ om ni köper de nya 4s telefonerna
man50+: Låter bra det, tack för hjälpen.

Man50+ betalade alltså 12000kr (om jag kommer ihåg rätt) för att bli av med sina gamla abonnemang och köpte 2 nya 4s trots han inte använde NÅGRA av de uppdaterade funktionera bara för att ha den nya iPhonen. Det är vad som kallas för fantastiskt marknadsföring från Apples sida

Jag känner inte alls igen mig i den situation du målar upp, och jag har ändå sålt en hel del iPhones (bland annat).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Så att knulla runt med flera till höger och vänster gör dig cool?
Nja, så skulle jag nog inte se det.

Jag sa aldrig att det gör dig cool, utan bara att brist på sex kan göra dig bitter, och det tror jag inte en själ på jorden kan förneka. Det kittlar nog även lite där nere hos dom mest extremreligiösa då och då, och det är då det förklaras krig mot andra religioner

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

Så det är inte bara jag som kollar vilken telefon hon har innan?
http://scicurious.files.wordpress.com/2010/07/pirate-global-w...
!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Tycker att min Ray med Cyanogemod är bra, men inget klår min gamla T39!

Simple phones rule!

lewl. skrev "phones" och rättstavnings tillägget ville ändra det till "iphones". xD

Jag har en Nokia som är 5år gammal! tappat den i golvet säkert 300gånger under dom 5åren jag haft den och den fungerar som en dröm fortfarande testa göra samma sak med en smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Hur f*n kommer HTC Wildfire in i bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Klassiskt argument kring varför Android är så illa. Att jämföra en budgetlur för 1500 spänn med flagskepp för 6-8k är ju bara löjligt. Det säger sig självt att en processor på 500 MHz i ett mer krävande ekosystem kommer prestera sämre än en processor på 1 GHz i ett ekosystem som är optimerat kring specifikt den processorn. Eller? Jämför i stället en Galaxy S2 som trots sin ålder har en bättre processor än A5 men laggar lite efter i GPU kapacitet. Nu är ju detta SoC fronten. S2 har fortfarande bättre kamera än 4S i bra ljusförhållanden, laggar inte mer än det ökända garbage-collector lagget som förmodligen alltid kommer finnas i android, har en jättebra market med kanske 20% färre appar än iOS i dagsläget.

Din jämförelse är lika rättvis som att jämföra GTX680 med ett ATI Radeon HD3470 om du förstår det bättre. Problemet ligger ju inte i att folk faktiskt tror att det ena är bättre än det andra utan i diskussionerna som pågår kring alla dessa produkter. Du inleder din text med "Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt". Det resulterar i en grej: att egga upp passionerade android fans. De antar att du är dum i huvudet och hävdar att Android är bättre. Du tycker att de är dumma i huvudet, det har du redan sagt. Men du är lika illa som de är du heller inte gjort någon rättvis jämförelse mellan de båda operativsystemen. Till du har gjort det så bör du inte uttala dig, enligt din egen logik. Jag har aldrig ägt en Apple-produkt men jag har lekt med varenda Iphone sedan första versionen från USA och har kunnat dra slutsatsen att det är en tråkig telefon som inte passar mig i smaken över huvud taget. Jag har valt Android i stället för att det är ett OS som passar mig i smaken, inte på grund av något slags hatkampanj mot Apple.

För övrigt så bör du inte heller hålla flaggan högt för att Apple skulle vara någon referens för portabel ljudkvalité för det är de inte och har aldrig varit heller. Galaxy S1 springer fortfarande cirklar runt alla ljudprodukter Apple någonsin släppt. Vill man ha bättre så får man lägga några tusen på en vettig spelare från iAudio, Hifiman, eller Colorfly.

Ursäkta mig, uttryckte mig lite fel. Min poäng är att man får vad man betalar för när man väljer Iphone. jag köpte min nu för ett tag sedan för 2500 medans iphone 4 var ny. Hade lätt nu i efterhand betalt priset som var ca 2,5 gånger högre för att få en 4 gånger bättre telefon.
Iphone
+ apparna, enkelt, smidigt, flyttade menyer, design
Android
+ Många valmöjligheter, hårdvaran, pris

Sedan så att du vet är Ios enheterna de ända jag gillar hos apple, då datorerna känns överprisade

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har väll inte sagt att 4s inte är bättre då det är mycket med 4s som är bättre än med 4an OM man använder de funktionerna. Vilket många som uppgraderar inte gör.

Klassisk köp diskussion jag bevittnat går till typ såhär:

man50+: Så vad är bättre med 4s än med min 4a?
Säljare: Jo den har en mycket bättre kamera
man50+: jo men den använder jag inte, något annat?
Säljare: Den är ju även rätt mycket snabbare i appar och spel om man använder det.
man50+: Det var ju bra, fast gör ju inget sånt med den..
Säljare: Sen får man ju inte glömma Siri som gör att man kan prata med telefonen!
man50+: ohh, det lätt intressant, berätta mer tack
Säljare: fast det finns ju bara på engelska i o för sig.
man50+: Jaha, det var ju synd, men till den viktiga frågan, har ni hemma den i vitt?
Säljare: Visst har vi det, hur stor vill du ha, 16 eller 32GB?
man50+: Den bästa.. och sen en svart till min fru också för hon kan ju inte ha sämre telefon än mig för husfridens skull.
Säljare: jag ser att ni har 19 månader kvar på era abonnemang ni redan har men ni får köpa loss dom för 100000000$ typ om ni köper de nya 4s telefonerna
man50+: Låter bra det, tack för hjälpen.

Man50+ betalade alltså 12000kr (om jag kommer ihåg rätt) för att bli av med sina gamla abonnemang och köpte 2 nya 4s trots han inte använde NÅGRA av de uppdaterade funktionera bara för att ha den nya iPhonen. Det är vad som kallas för fantastiskt marknadsföring från Apples sida

Låter snarare som; 1- en grymt bra försäljare på Telia/Tre/Tele2, 2- grymt korkade användare, 3 - användare med så goda inkomster att han inte bryr sig vad han köper... Du vet lika bra som jag att det inte är Apple i detta fallet utan butiken och säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Hur f*n kommer HTC Wildfire in i bilden?

jag råkar ha den och det blir bara ännu mer o-relevant att sitta och argumentera mot android om jag inte ens skulle ha en android. Därför nämnde jag den.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Det hela var en fråga och inte riktakt åt GB.
Tyvärr finns det ju folk som tror att så är fallet, själv tycker jag det är vidrigt.

Oj sorry man, måste vart riktigt trött - la inte märke till "Nja, så skulle jag nog inte se det".

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Låter snarare som; 1- en grymt bra försäljare på Telia/Tre/Tele2, 2- grymt korkade användare, 3 - användare med så goda inkomster att han inte bryr sig vad han köper... Du vet lika bra som jag att det inte är Apple i detta fallet utan butiken och säljaren.

Har helt seriöst inget med säljaren att göra när köparen kommer in och säger att han vill ha en ny telefon, får höra vad som är bättre vilket inte är något han vill ha och ändå så köper han 2 st. Skulle snarare gissa på att de som gjorde på detta vis (3 kunder i rad framför mig i kön) ingick i kategori 2 och/eller 3.

Permalänk
Medlem

Hade inte iPhones varit så "låsta" för mina behov (älskar att göra appar som är anpassade för MIG), hade jag skaffat en direkt. Dock är garantin någonting jag vill ha kvar, så jag kör på en Android.

Har provat både mormors iphone 4, mammas 4s och pappas iPad (nya), och nej, jag ångrar mig inte ett dugg.

Bara varför jag skaffar Android ist för iPhone.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min iPhone 4. Hemknappen tar inte varje gång dock. Men tänker inte byta förens den går sönder helt.

Var väldigt imponerande siffror får jag säga. Synd man inte köpte aktier 08 som jag hade tänkt :/