Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Står fortfarande att den inte är skickad på Ebay, men fick ett tracker nummer från green-sum som svar på mitt mail jag skickade igår, SWEET!!

EDIT: Nu kom det in på Ebay att den är skickad också!!

Permalänk

Har haft min Crossover Led-P i 3 veckor nu. Varje dag jag sätter mig ner framför den är jag tacksam för den här tråden.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12174627']Är det någon som vet mer om transformatorn? Har läst något enstaka inlägg i tråden här och även något på det amerikanska forumet om att den skulle vara av låg kvalité.
Finns det någon som är elektronikkunnig och kan avgöra det? Multimeter?

Om man skall tro på dem på elektronikforumet så kan det vara ide att byta kondensatorerna i nätdelen, då det är oftast dessa som är av undermålig kvalitet på elektronik (för inhemskt bruk) från östra Asien...
Men visst, annars kan man ju alltid försöka få tag på någon nätdel här och byta kontakt om man är mycket orolig, samt inte vill såga upp nätdelen.

Permalänk

Vilka olika modeller är det egentligen som florerar i sammanhanget?
Achieva QH270
Yamakasi Catleap Q270 (SE)
Crossover
osv.

Någon modell har hål där inputs ska vara, högtalare, tempered glass, högtalare, on screen display, bättre fot, HDMI, kan "överklockas" i hz osv.

Någon som orkar guida?
Jag vill precis som alla andra ha most bang for the buck. Tycker chassit som Catleap Q270 har är nice. För dessa olika modeller/märken har väl samma LG IPS panel el?

*yr utav alla trådar och inlägg*

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att nästa år kommer det ut 24-30 tums skärmar med 3840x2160 pixlar och uppåt.

Permalänk

Utifrån Kols inlägg på mitten av sidan tre har du ett antal modeller.
Sen ytterligare varianter kan du ju hitta hos de olika säljarna.
Högre uppdateringsfrekvens är tämligen kört, de allra flesta skärmar med det äldre, bättre kretskortet är sålda.
Du får helt enkelt vänta på nyproduktion av någon Yamakasimodell.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Tack för svaren. Jo. Jag såg det som kol skrivit. Bra förteckning. Blev dock inte mycket klokare.
Jag klarar mig långt med 60hz.
Hur resonerar Ni här inne som köpt/tänker köpa en? Vilken köper/köpte Ni och varför?
Är det verifierat att det är samma panel i samtliga modeller/märken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Tack för svaren. Jo. Jag såg det som kol skrivit. Bra förteckning. Blev dock inte mycket klokare.
Jag klarar mig långt med 60hz.
Hur resonerar Ni här inne som köpt/tänker köpa en? Vilken köper/köpte Ni och varför?
Är det verifierat att det är samma panel i samtliga modeller/märken?

Den listan är tyvärr redan föråldrad. Jag har läst rätt mycket om de här skärmarna och den flest är nöjda med är CrossOver 27Q LED-P. Några har köpt den på min rekommendation här på Sweclockers och alla har varit mycket nöjda än så länge. Går att få för under $400 nu.
http://www.overclock.net/t/1232496/crossover-27q-led-led-p-27...

Yamakasi Catleap är ett bra alternativ om du vill komma undan ändå billigare.

Davi det enda alternativet om du vill ha matt skärmyta.

Permalänk
Medlem

Enkelt sett kan man göra listan såhär:
CrossOver 27Q LED-P, om du behöver ett stativ med mer än bara tilt.
I annat fall valfri modell, beroende på vad du vill ha för design, pris, egenskaper (glas, högtalare, ingångar, etc.).

Beställde själv en: CrossOver 27Q LED-P för stativets skull samt att den ser bäst ut i mitt tycke...

Permalänk

TAck för svaren. Lutar åt en CrossOver. Gällande glas. Alla är väl glossy förutom Davi? Varför vill man ha speciellt glas (härdat?)? Påverkar det bilden på något sätt el? Hittade förresten Crossovern för strax över 300 dollar.. vet inte hur bra säljaren är dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Varför vill man ha speciellt glas (härdat?)?

Det vill man inte. Bara stor risk att du får in smuts mellan skärmen och glaset. Vanligt problem med de skärmarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Hittade förresten Crossovern för strax över 300 dollar.. vet inte hur bra säljaren är dock.

Det var inte illa. Ingår verkligen frakt då? Har du länk?

$396 inkl frakt är det billigaste jag hittar för LED-P.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=crossover+27q+Led-p&_saca...

$378 inkl frakt för Crossover 27Q LED
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=crossover+27q&_sacat=0&_s...

$345 för Yamakasin
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=yamakasi+catleap&_sacat=0...

Permalänk
Medlem

finns det några reviews någonstans?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om det är någon som är intresserad så är här en (komplett?) lista över skärmar från Korea: Budget Korean 27” IPS Monitor - www.swiftworlds.net

Permalänk

Tack kol och loefet.
Skärmen jag hittade kostade 303 dollar totalt. med frakt.
Kan leta upp senare om jag hittar den igen.
Vad är annars för rekommenderande säljare? Green-sum och dcSamsung eller vad han kallade sig?
Var väl någon här i tråden som fick problem med sin skärm. Löste det sig tro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Skärmen jag hittade kostade 303 dollar totalt. med frakt.

Det låter för bra för att vara sant men jag hoppas att jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Tack kol och loefet.
Skärmen jag hittade kostade 303 dollar totalt. med frakt.
Kan leta upp senare om jag hittar den igen.
Vad är annars för rekommenderande säljare? Green-sum och dcSamsung eller vad han kallade sig?
Var väl någon här i tråden som fick problem med sin skärm. Löste det sig tro?

DcSamsungMall tror jag det var. Vet ej hur de valde att lösa det, men det är ca 1000kr returfrakt (även om skärmen e sönder) om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Är inte nätdelen inbyggd i skärmen?

Permalänk
Skrivet av smacked:

DcSamsungMall tror jag det var. Vet ej hur de valde att lösa det, men det är ca 1000kr returfrakt (även om skärmen e sönder) om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa säljare på e-bay skriver ju fri returfrakt om DOA?

Hur är det egentligen med grafikkortskrav? Borde väl gå med vilket grafikkort som helst som fixar dual-link dvi el?
Edit: Finns det grafikkort som inte fixar detta idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är inte nätdelen inbyggd i skärmen?

Nej, extern, vilket är något som verkar mer och mer vanligt idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Vissa säljare på e-bay skriver ju fri returfrakt om DOA? Det kanske inte DCSamsungMall gör iofs.

Skriver dom det om skärmarna också?

Skrivet av landahl:

Är inte nätdelen inbyggd i skärmen?

Nä, inte på Catleapen iaf, tror inte det är det på någon utom möjligtvis Davi-skärmen.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Nej, extern, vilket är något som verkar mer och mer vanligt idag.

Om man skulle köpa en crossover kan man då köpa en nätdel av bra kvalitet i Sverige som passar till den?

Fråga 2: Har crossover glas över skärmen?

Permalänk
Medlem

1: Det du kan behöva göra är att klippa och löda på originalkontakten som sitter på den ursprungliga nätdelen, då det kan vara svårt att få tag på en med rätt kontakt.

2: Tror det finns en modell av dem som har det, men då står det i rubriken.

Min skärm sitter fast på flygplatsen i Incheon kom inte i tid till flyget igår, så den borde komma med det som går imorgon...

Permalänk
Skrivet av loefet:

1: Det du kan behöva göra är att klippa och löda på originalkontakten som sitter på den ursprungliga nätdelen, då det kan vara svårt att få tag på en med rätt kontakt.

2: Tror det finns en modell av dem som har det, men då står det i rubriken.

Min skärm sitter fast på flygplatsen i Incheon kom inte i tid till flyget igår, så den borde komma med det som går imorgon...

Vilken skärm har Du köpt?

Permalänk
Medlem

Väntar på en Crossover 27Q LED-P.

Permalänk
Medlem

Det är mycket kampanjer hit och dit på högupplösta skärmar nu, kan det bero på att det kommer skärmar med 3840x2160 pixlar och uppåt nästa år? Jag tror att man helt enkelt vill sälja slut på resterande skärmar.

Permalänk
Medlem

Angående det så vill jag citera Jonte[YoT] från en annan tråd har i skärmforumet:

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12181239']Enligt vadå?

En nyhet från Intel om att deras grafikkretsar ska stödja dessa upplösningar?

Och även om vi säger att det skulle komma såna skärmar under nästa år så innebär det grafikkortsbyte och lång väntan.
"Nästa år" kan innebära ~20 månader.

Så det är ingen garanti att det verkligen blir av inom en snar framtid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Angående det så vill jag citera Jonte[YoT] från en annan tråd har i skärmforumet:

Så det är ingen garanti att det verkligen blir av inom en snar framtid...

Apple kommer ju att släppa en Mac Book Pro snart med upplösningen 2880x1800 pixlar och det är ju mer än en 30 tummare som har 2560x1600. Eftersom Mac Book Pro får högst upplösning av alla konsumentskärmar så kommer det givetvis inte dröja länge innan det kommer ut 27-30 tums skärmar med högre upplösning än 2880x1800. Jag håller tummarna att det kommer en 32 tum 16:9 skärm nästa år med 3840x2160 pixlar eller mer för då köper jag en ganska omgående :D! Jag har kört med 2560x1600 sedan dem första 30 tummarna kom och det är på tiden att det kommer högre upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Apple kommer ju att släppa en Mac Book Pro snart med upplösningen 2880x1800 pixlar och det är ju mer än en 30 tummare som har 2560x1600. Eftersom Mac Book Pro får högst upplösning av alla konsumentskärmar så kommer det givetvis inte dröja länge innan det kommer ut 27-30 tums skärmar med högre upplösning än 2880x1800. Jag håller tummarna att det kommer en 32 tum 16:9 skärm nästa år med 3840x2160 pixlar eller mer för då köper jag en ganska omgående :D! Jag har kört med 2560x1600 sedan dem första 30 tummarna kom och det är på tiden att det kommer högre upplösningar.

Det här är inga bekräftade uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det här är inga bekräftade uppgifter.

I stort sett så är det bekräftat. Sedan kan du gå in på Interfacelift där dem nu har lagt in upplösningen 2880x1800 som val av wallpaper.

http://interfacelift.com/wallpaper/downloads/date/widescreen/