Permalänk

Bärbar dator för 5000?

Hej nu är de så att min nuvarande dator inte ville starta idag och har bestämt sig för att ge upp. Jag letar nu efter en bärbar för max 5500kr
Mina krav då

1.17 tums skärm
2. kunna spela film i HD osv
3. ett bra grafik-kort kommer bli lite spelande med
4. HDMI (ska köra film till min platt-tv)
ja de var nog det mesta så vad finns de alternativ att välja på ?

mvh sebastian

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad för spel vill du kunna spela ?

EDIT: 525m är verkligen inte bra, men du får inte så mycket för den prisklassen men som sagt beror på vad du tänkte spela.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska invänta Ivy-bridge och mobila Kepler så kanske prisen sjunker?

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Vad för spel vill du kunna spela ?

EDIT: 525m är verkligen inte bra, men du får inte så mycket för den prisklassen men som sagt beror på vad du tänkte spela.

njaa helst typ CoD typ men de kanske man kan glömma i den prisklassen eller ?

Permalänk
Medlem

Denna är väl helt OK, men inte mycket mer än så.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1119742

Jag hade väntat lite tills ivy bridge och kepler kommit igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

njaa helst typ CoD typ men de kanske man kan glömma i den prisklassen eller ?

Call of Duty: Black Ops (2010) min.: 53 77.7 ~ 65 fps Vergleich mittel: 36 48 54.6 56.4 ~ 49 fps Vergleich hoch: 32 40.8 44.9 45.9 ~ 41 fps Vergleich max.: 20.5 26.4 ~ 23 fps Vergleich » In Detailstufe hoch

där har du fpsen med 525m i black ops, så räkna med ännu sämre i mw3... står otydligt så förtydligar

minimum settings=53-65fps , medium 36-48fps ,hög= 30-40.

Som sagt räkna med mindre i mw3.. på low kanske du kan köra me 35-40 fps om de duger

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Theunit:

Call of Duty: Black Ops (2010) min.: 53 77.7 ~ 65 fps Vergleich mittel: 36 48 54.6 56.4 ~ 49 fps Vergleich hoch: 32 40.8 44.9 45.9 ~ 41 fps Vergleich max.: 20.5 26.4 ~ 23 fps Vergleich » In Detailstufe hoch

där har du fpsen med 525m i black ops, så räkna med ännu sämre i mw3... står otydligt så förtydligar

minimum settings=53-65fps , medium 36-48fps ,hög= 30-40.

Som sagt räkna med mindre i mw3.. på low kanske du kan köra me 35-40 fps om de duger

Mindre i MW3 my ass
Samma äckliga återvunna grafik hela tiden...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Mindre i MW3 my ass
Samma äckliga återvunna grafik hela tiden...

Mw3 har samma grafikmotor men dom har slipat grafiken, så jo han får räkna med mindre i mw3.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Call of Duty: Black Ops (2010) min.: 53 77.7 ~ 65 fps Vergleich mittel: 36 48 54.6 56.4 ~ 49 fps Vergleich hoch: 32 40.8 44.9 45.9 ~ 41 fps Vergleich max.: 20.5 26.4 ~ 23 fps Vergleich » In Detailstufe hoch

där har du fpsen med 525m i black ops, så räkna med ännu sämre i mw3... står otydligt så förtydligar

minimum settings=53-65fps , medium 36-48fps ,hög= 30-40.

Som sagt räkna med mindre i mw3.. på low kanske du kan köra me 35-40 fps om de duger

tackar tackar för snabba svar jag kan verkligen inte de här men är lite sugen på den Dellen asså. men cpu:n behöver inte vara bättre än i3 eller ska man satsa på i5 eller amd? intel eller amd? jag kommer inte hålla på med massa program och sånt utan musik film surfa å lite spel så gått de går typ.

mvh

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Theunit:

Mw3 har samma grafikmotor men dom har slipat grafiken, så jo han får räkna med mindre i mw3.

Sen tror jag väl till och med att Black Ops har bättre grafik än MW3? Åtminstone jämnställdt för Black Ops ser ganska bra ut jämfört med MW2 tycker jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

tackar tackar för snabba svar jag kan verkligen inte de här men är lite sugen på den Dellen asså. men cpu:n behöver inte vara bättre än i3 eller ska man satsa på i5 eller amd? intel eller amd? jag kommer inte hålla på med massa program och sånt utan musik film surfa å lite spel så gått de går typ.

mvh

helst i5 om du ska spela men grafikkortet är viktigast.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Call of Duty: Black Ops (2010) min.: 53 77.7 ~ 65 fps Vergleich mittel: 36 48 54.6 56.4 ~ 49 fps Vergleich hoch: 32 40.8 44.9 45.9 ~ 41 fps Vergleich max.: 20.5 26.4 ~ 23 fps Vergleich » In Detailstufe hoch

där har du fpsen med 525m i black ops, så räkna med ännu sämre i mw3... står otydligt så förtydligar

minimum settings=53-65fps , medium 36-48fps ,hög= 30-40.

Som sagt räkna med mindre i mw3.. på low kanske du kan köra me 35-40 fps om de duger

är detta kortet bättre ??
AMD Radeon HD 7470M ??

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

är detta kortet bättre ??
AMD Radeon HD 7470M ??

mvh

Ja, 7470m är bättre än 525m.

oD: Modern Warfare 3 (2011) min.: 100.7 fps Vergleich mittel: 36.7 fps Vergleich hoch: 18.2 fps Vergleich

Alltså runt 100fps i mw3 på lägsta inställningar med 7470m.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Ja, 7470m är bättre än 525m.

oD: Modern Warfare 3 (2011) min.: 100.7 fps Vergleich mittel: 36.7 fps Vergleich hoch: 18.2 fps Vergleich

Alltså runt 100fps i mw3 på lägsta inställningar med 7470m.

för att förenkla lite för mig vad ska man ha för fps för att kunna spela utan hack typ så de flyter på bra för ögat ?

mvh

Permalänk
Skrivet av thexps:

Denna är väl helt OK, men inte mycket mer än så.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1119742

Jag hade väntat lite tills ivy bridge och kepler kommit igång

Vad är ivy bridge och kepler och när kan de tänkas släppas?
Ska också köpa nytt men vill ju såklart invänta rätt tillfälle att slå till.

Permalänk

hittade denna med verkar ju bättre än Dellen med graffe-kortet men vilken har best processor ?

http://www.netonnet.se/CompareView/3004?btnCompare.x=30&btnCo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

för att förenkla lite för mig vad ska man ha för fps för att kunna spela utan hack typ så de flyter på bra för ögat ?

mvh

Jätte olika från person till person men man säger att ögat kan se 60fps.. så har du alltid 60+fps så ser du inget lagg.. mer och mer under 60fps så ser du mer och mer lagg

jag kan inte spela under 50fps, då blir det för laggigt, medans vissa kan spela i 30fps och tycka att det flyter.

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larstingstrom:

Vad är ivy bridge och kepler och när kan de tänkas släppas?
Ska också köpa nytt men vill ju såklart invänta rätt tillfälle att slå till.

Ivy Bridge är en ny arkitektur för processorer. Dvs att det kommer nya processorer. Vissa tror att ivy släpps nästa vecka (rätta mig om jag har fel).

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Jätte olika från person till person men man säger att ögat kan se 60fps.. så har du alltid 60+fps så ser du inget lagg.. mer och mer under 60fps så ser du mer och mer lagg

jag kan inte spela under 50fps, då blir det för laggigt, medans vissa kan spela i 30fps och tycka att det flyter.

Mvh.

tack igen för snabba och bra svar:P min data rasade ju indag så i lite panik ska jag iväg å köpa en imorgon för måste ha en omgående nämligen:P

vilken av dessa två rekommenderar du då

http://www.netonnet.se/CompareView/3004?btnCompare.x=30&btnCo...

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

tack igen för snabba och bra svar:P min data rasade ju indag så i lite panik ska jag iväg å köpa en imorgon för måste ha en omgående nämligen:P

vilken av dessa två rekommenderar du då

http://www.netonnet.se/CompareView/3004?btnCompare.x=30&btnCo...

mvh

Inga problem! Asusen har bättre grafikkort, dellen har bättre processor, grafikkort är viktigast när det gäller att spela på,

Har hittat en kanon deal åt dig! samma pris som dellen.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654207#extra

Den har 8gb ram ist för 4gb som dellen, den har 4kärnig cpu (quad core) och bättre grafikkort än båda

Du får ingen bättre dator för det priset, grafikkortet är sjukt mycket bättre än båda dom du länkade + den 4kärniga processorn ist för 2, och 8gb ram!
passa på nu när det är 15% rabatt!

om vi gemför grafikkortet som asusen du länkade hade, så fick man 20fps i crysis 2 den jag länkade fick 60 fps med samma inställningar sådär ser du i perspektiv på hur pass mycket bättre den jag länkade är !

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Inga problem! Asusen har bättre grafikkort, dellen har bättre processor, grafikkort är viktigast när det gäller att spela på,

Har hittat en kanon deal åt dig! samma pris som dellen.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654207#extra

Den har 8gb ram ist för 4gb som dellen, den har 4kärnig cpu (quad core) och bättre grafikkort än båda

Du får ingen bättre dator för det priset, grafikkortet är sjukt mycket bättre än båda dom du länkade + den 4kärniga processorn ist för 2, och 8gb ram!
passa på nu när det är 15% rabatt!

om vi gemför grafikkortet som asusen du länkade hade, så fick man 20fps i crysis 2 den jag länkade fick 60 fps med samma inställningar sådär ser du i perspektiv på hur pass mycket bättre den jag länkade är !

ja den var ju super på alla vis men gillade inte tangentbordet alls haha! men men de är den ända bra du hittar eller inget alternativ till den som man kan sticka å köpa i mån slippa beställa och de där mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

ja den var ju super på alla vis men gillade inte tangentbordet alls haha! men men de är den ända bra du hittar eller inget alternativ till den som man kan sticka å köpa i mån slippa beställa och de där mvh

Nej,tyvärr det där är väl den enda för den prisklassen, köper du en imorgon så får du en duktigt mycket sämre dator, men då får du den ju imorgon och slipper beställa! iallafall du som ska ha datorn i slutändan så , do as you please !

Va ju ruskigt bra pris på den så därför det inte riktigt finns något alternativ!

Mvh.

EDIT: sök på datorn jag länkade på youtube och kolla reviews, och se om keyboardet ser annorlunda ut där! ibland kan bilderna på hemsidorna ljuga lite halvt!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Inga problem! Asusen har bättre grafikkort, dellen har bättre processor, grafikkort är viktigast när det gäller att spela på,

Har hittat en kanon deal åt dig! samma pris som dellen.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654207#extra

Den har 8gb ram ist för 4gb som dellen, den har 4kärnig cpu (quad core) och bättre grafikkort än båda

Du får ingen bättre dator för det priset, grafikkortet är sjukt mycket bättre än båda dom du länkade + den 4kärniga processorn ist för 2, och 8gb ram!
passa på nu när det är 15% rabatt!

om vi gemför grafikkortet som asusen du länkade hade, så fick man 20fps i crysis 2 den jag länkade fick 60 fps med samma inställningar sådär ser du i perspektiv på hur pass mycket bättre den jag länkade är !

Hej, jag kommer in och lånar tråden lite,

Har letat efter en bärbar i denna prisklassen. Står sig denna bra eller ska man lägga till någon krona och gå på intel istället? Förr var ju intel långt före men vet inte alls hur det är idag?

Denna burken borde klara Diablo 3 utan större problem väl?

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Inga problem! Asusen har bättre grafikkort, dellen har bättre processor, grafikkort är viktigast när det gäller att spela på,

Har hittat en kanon deal åt dig! samma pris som dellen.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654207#extra

Den har 8gb ram ist för 4gb som dellen, den har 4kärnig cpu (quad core) och bättre grafikkort än båda

Du får ingen bättre dator för det priset, grafikkortet är sjukt mycket bättre än båda dom du länkade + den 4kärniga processorn ist för 2, och 8gb ram!
passa på nu när det är 15% rabatt!

om vi gemför grafikkortet som asusen du länkade hade, så fick man 20fps i crysis 2 den jag länkade fick 60 fps med samma inställningar sådär ser du i perspektiv på hur pass mycket bättre den jag länkade är !

nu får jag tacka så mycket för all hjälp när jag väl bestämde mig för datorn du föreslog så tog ju såklart rean slut idag :/ . Men efter lite intensivt letande hitta jag samma på webhallen för ett par hundralappar mer bara och som man kunde köpa direkt i butik i Göteborg! blev samma pris för jag slapp ju frakten osv. Så nu kommer polaren snart med min nya data ska bli såååå skoj å packa upp den och hoppas jag blir nöjd och tack för hjälpen med att hitta och välja en

stort mvh sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abdn:

Hej, jag kommer in och lånar tråden lite,

Har letat efter en bärbar i denna prisklassen. Står sig denna bra eller ska man lägga till någon krona och gå på intel istället? Förr var ju intel långt före men vet inte alls hur det är idag?

Denna burken borde klara Diablo 3 utan större problem väl?

Hej, intel är lite bättre men dyrare och ska du ha en i5 eller quad core intel så får du pröjsa mycket mer! den ska klara diablo 3 ja! vet inte på vilka inställningar dock!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

nu får jag tacka så mycket för all hjälp när jag väl bestämde mig för datorn du föreslog så tog ju såklart rean slut idag :/ . Men efter lite intensivt letande hitta jag samma på webhallen för ett par hundralappar mer bara och som man kunde köpa direkt i butik i Göteborg! blev samma pris för jag slapp ju frakten osv. Så nu kommer polaren snart med min nya data ska bli såååå skoj å packa upp den och hoppas jag blir nöjd och tack för hjälpen med att hitta och välja en

stort mvh sebastian

Aahh, synd med rean där! men va kul att du hittade en annan likadan hade den lika specifikationer eller ? du får gärna höra av dig och säga vad du tyckte om datorn! hoppas du blir nöjd!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Aahh, synd med rean där! men va kul att du hittade en annan likadan hade den lika specifikationer eller ? du får gärna höra av dig och säga vad du tyckte om datorn! hoppas du blir nöjd!

Mvh.

Ja precis efter kl 12 försvann rean haha typiskt haha. Men men nu har jag den framför mig med den där underbara doften av nya el om du vet vad jag menar

ja kan skriva lite om den av de jag hunnit testa.

själva första intrycket var snygg gedigen stilren och inte så tung (själv gillar jag tunga mobiler, datorer osv känns mer gediget då) men packa upp den å ja faktiskt riktigt snygg! Go pekplatta med underbara knappar som lätt men ändå bestämt kan tyckas ner vid plattan. Tangentbordet var INTE de höga som var på bilden på Komplett utan ett mellan typ jävligt härligt att skriva på lagom avstånd och go yta på knapparna och alla ligger bra. Sen har vi ju skärmen ja hade ju en 15 tum innan så vist ett lyft bara där till 17 farsan har 18 å det är lite stort så tänkte 17 skulle bli lagom å de blev de inte så klumpig som jag först trodde den skulle bli utan helt ok size för att både kunna ta med och lagom till film tittande. sen när batteri kom i å starta upp den så oj vad snabb haha mot min gamla Toshiba satelite a300 pro som var grym på sin tid när batteriet kom i blev den ju lite tyngre som sagt men de gillas ju av vissa kanske ja vet inte. Ja längre har jag inte direkt kommit ljudet kan jag säga är jag väldigt nöjd med kunde vart lite mer bas men de kan man la inte begära av en bärbar men
nu är jag inte rätt person att sätta betyg eftersom ja inte ägt så många men har ju provat massa olika å denna var väldigt bekväm och någon slags kylkanal i chassit som gör att om man spelar typ så ska den hålla de kallt där man har händerna vilket var ett stort + för den gamla fick man svetthand efter en halvtimme spel.

mer kommer efter ja provat lite spel osv
mvh sebastian
köpt på Webbhallen för 5899 kr 2 års garanti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

Ja precis efter kl 12 försvann rean haha typiskt haha. Men men nu har jag den framför mig med den där underbara doften av nya el om du vet vad jag menar

ja kan skriva lite om den av de jag hunnit testa.

själva första intrycket var snygg gedigen stilren och inte så tung (själv gillar jag tunga mobiler, datorer osv känns mer gediget då) men packa upp den å ja faktiskt riktigt snygg! Go pekplatta med underbara knappar som lätt men ändå bestämt kan tyckas ner vid plattan. Tangentbordet var INTE de höga som var på bilden på Komplett utan ett mellan typ jävligt härligt att skriva på lagom avstånd och go yta på knapparna och alla ligger bra. Sen har vi ju skärmen ja hade ju en 15 tum innan så vist ett lyft bara där till 17 farsan har 18 å det är lite stort så tänkte 17 skulle bli lagom å de blev de inte så klumpig som jag först trodde den skulle bli utan helt ok size för att både kunna ta med och lagom till film tittande. sen när batteri kom i å starta upp den så oj vad snabb haha mot min gamla Toshiba satelite a300 pro som var grym på sin tid när batteriet kom i blev den ju lite tyngre som sagt men de gillas ju av vissa kanske ja vet inte. Ja längre har jag inte direkt kommit ljudet kan jag säga är jag väldigt nöjd med kunde vart lite mer bas men de kan man la inte begära av en bärbar men
nu är jag inte rätt person att sätta betyg eftersom ja inte ägt så många men har ju provat massa olika å denna var väldigt bekväm och någon slags kylkanal i chassit som gör att om man spelar typ så ska den hålla de kallt där man har händerna vilket var ett stort + för den gamla fick man svetthand efter en halvtimme spel.

mer kommer efter ja provat lite spel osv
mvh sebastian
köpt på Webbhallen för 5899 kr 2 års garanti

Trevligt, låter bra!! ja hör av dig när du spelat lite! hoppas du är lika nöjd då!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.