Permalänk
Medlem

SPELDATOR ~8-9k. Hjälp!!

Hej.

Nu har jag blivit less på att sitta och spela laptop och vill byta upp mig!
Har kollat runt lite och och fått ihop den här:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1720993/2012-04-23

Jag är inte så insatt så jag vänder mig till er.
Jag vill helst att datorn ska klara bf3 och liknande spel på high(om det går att begära av min budget).
Jag bryr mig inte särskilt mycket om datorn lever om.

Mvh Sebbb3

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men köp gtx580 istället, billigare och bättre prestanda. (från cdon.com) Har du redan en windows licens, annars bör du lägga in det.

Vill du kunna överklocka? För nuvarande processor har ej upplåst multippel

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7870_ghz_editi... .presterar likt ett 580 men med mer minne.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbb3:

Jag har ju planer på att överklocka processorn, men går det inte med 2500k?
Jag har hört att det är lätt att bränna ut en fake lissens, är det värt?
Köper ett 580 istället!

Det du länkat är en 2500, inte en 2500K. Du kan inte överklocka ett 2500 CPU, för den är låst. Du skall beställa en 2500K.
EDIT: för långsam sorry

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Win7-64 bit kostar 699:-

För det första är det olagligt att ladda ner (vilket vi inte får diskutera här).
För det andra är dessa oftast inte "rena" vilket leder till diverse problem. Köp Köp!

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_windows_7_home_premium...

Fint pris

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Ber så mycket om ursäkt, är ny på forumet och har inte läst reglerna allt för noga :/
Men jag får spara ett tag till sedan köpa w7.

Tack för alla svar!

Permalänk
Testpilot

Eftersom det handlar om en stationär dator ligger tråden fel då du lagt den i köpråd för bärbara datorer, flyttar den åt dig.

Piratkopiering är inte tillåtet att diskutera så jag har rensat tråden, anmäl inlägg ni tycker bryter mot reglerna istället för att starta en lång diskussion om det. Annonsering av din gamla dator får du använda marknaden till, försäljning i forumet är inte tillåtet.

Jag rekommenderar dig att läsa reglerna innan du postar något mer.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Du ska helt klart skaffa ett 7870 istället för ett 6970, har lägre temp, presterar bättre, är billigare (än det på inet iaf), och överklockar riktigt duktigt.

Här är ett billigt 7870 med en bra kylare
http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7870_2gb_ddr5_pcie...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Ser bra ut, men köp gtx580 istället, billigare och bättre prestanda. (från cdon.com) Har du redan en windows licens, annars bör du lägga in det.

Vill du kunna överklocka? För nuvarande processor har ej upplåst multippel

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_580_1536mb_...
http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...

Vilket är bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du ska helt klart skaffa ett 7870 istället för ett 6970, har lägre temp, presterar bättre, är billigare (än det på inet iaf), och överklockar riktigt duktigt.

Här är ett billigt 7870 med en bra kylare
http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7870_2gb_ddr5_pcie...

Tror jag ska gå på ett GTX 580 ist, men tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Detta tänkte jag köpa iaf, om ingen har några invändningar på det? Kanske kan hjälpa dig lite också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

http://i41.tinypic.com/692gev.jpg

Detta tänkte jag köpa iaf, om ingen har några invändningar på det? Kanske kan hjälpa dig lite också

Såg riktigt bra ut, vilken hemsida är det på?

Permalänk
Medlem

www.cdon.com

Någon som kan bekräfta att detta är det shit för detta priset? Är rätt sugen på att klicka hem detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

www.cdon.com

Någon som kan bekräfta att detta är det shit för detta priset? Är rätt sugen på att klicka hem detta nu.

Har du något OS hemma eller?
Jag tycker du ska ta hem den, riktigt billigt för dom delarna.

Permalänk
Medlem

Japp, ja är riktigt sugen nu.

Permalänk
Skrivet av sebbb3:

Har du något OS hemma eller?
Jag tycker du ska ta hem den, riktigt billigt för dom delarna.

Har du OS hemma sebb3? Antagligen har han ett OS hemma annars hade han nog antagligen han köpt det.

Tycker det ser nice ut Nicklaz.

Permalänk
Skrivet av sebbb3:

Tror jag ska gå på ett GTX 580 ist, men tack för tipset.

Jaså, får man fråga varför?

7870 presterar i stort sett likvärdigt, ibland aningen bättre, ibland aningen sämre, är ungefär samma pris, till och med lite billigare, har mer grafikminne, mycket lägre strömförbrukning och temperatur, ett självklart val i mitt huvud

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jaså, får man fråga varför?

7870 presterar i stort sett likvärdigt, ibland aningen bättre, ibland aningen sämre, är ungefär samma pris, till och med lite billigare, har mer grafikminne, mycket lägre strömförbrukning och temperatur, ett självklart val i mitt huvud

Är väll nvidia vs AMD.
Dom korten är ju väldigt lika i prestanda så det är väl helt enkelt vilket lag man gillar.

Ska man dock se det helt objektivt är ju 7870 en nyare generation vilket är bättre för framtiden kontra att 580 har lite mognare drivisar.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Är väll nvidia vs AMD.
Dom korten är ju väldigt lika i prestanda så det är väl helt enkelt vilket lag man gillar.

Ska man dock se det helt objektivt är ju 7870 en nyare generation vilket är bättre för framtiden kontra att 580 har lite mognare drivisar.

Jo, fast i så fall är det väl klokare att hålla lite i pengarna tills nvidia kommit ut med sin motsvarighet, om det handlar om tillverkare alltså. Är ju inte speciellt lång tid man behöver stå ut med omogna drivare om man jämför med tiden man kommer ha kortet

EDIT : sen hade ju TS ett AMD kort som förslag själv i sin första kundvagn, så tvekar på att han bara vill ha nvidia kort

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast i så fall är det väl klokare att hålla lite i pengarna tills nvidia kommit ut med sin motsvarighet, om det handlar om tillverkare alltså. Är ju inte speciellt lång tid man behöver stå ut med omogna drivare om man jämför med tiden man kommer ha kortet

EDIT : sen hade ju TS ett AMD kort som förslag själv i sin första kundvagn, så tvekar på att han bara vill ha nvidia kort

Sant, jag är inte ute efter något speciellt märke, utan bara den bästa prestandan för den prisklassen 580 eller 7870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbb3:

Sant, jag är inte ute efter något speciellt märke, utan bara den bästa prestandan för den prisklassen 580 eller 7870?

1. De Presterar så otrolikt lika att jag inte tror man kan i praktiken märka någon skillnad.

2. Hade det varit upp till mig hade jag valt gtx580 för att JAG gillar nvidia.
MEN ska jag spekulera med ett öppet sinne så drar HD7870 mindre ström och jag tror att bättre drivare kan få den att gå om gtx580 ganska snart.

Men vad du än så väljer tror jag att den faktiska prestandan kommer kännas densamma.

Permalänk
Skrivet av sebbb3:

Sant, jag är inte ute efter något speciellt märke, utan bara den bästa prestandan för den prisklassen 580 eller 7870?

Prestandamässigt är de ju likvärdiga, dock drar 7870 mycket mindre ström, 280W istället för 405W, mycket lägre temperatur; 65C som max istället för 85C,
och har 2GB grafikminne istället för 1,5GB vilket kan behövas om man ska köra crossfire i framtiden.

Prismässigt kostar de ju i stort sett samma, även om 580 kostar lite mer med vissa kylarlösningar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Prestandamässigt är de ju likvärdiga, dock drar 7870 mycket mindre ström, 280W istället för 405W, mycket lägre temperatur; 65C som max istället för 85C,
och har 2GB grafikminne istället för 1,5GB vilket kan behövas om man ska köra crossfire i framtiden.

Prismässigt kostar de ju i stort sett samma, även om 580 kostar lite mer med vissa kylarlösningar.

Då kör jag på ett 7870!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbb3:

Då kör jag på ett 7870!

Smart val, njut av kortet.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.