Permalänk

Drogundersökning

Hej!

Håller på med en kurs i Samhäll B på gymnasiet och håller i nuläget på att analysera "komplexa samhällsproblem". Har därför en enkät som jag skulle vilja ha svar på.

Enkäten består av totalt 10 frågor och de flesta är bara Ja&Nej;-frågor. Alla frågor är frivilliga. Alla svarar dessutom anonymt, jag kan inte med hjälp av frågorna på något sätt identifiera användare. (Enkäten är gjord på Google Docs och jag får därför ingen information såsom IP av de som svarar).

Om något är konstigt eller om ni har någon fråga så finns ju alltid denna tråd.
Frågorna är även öppna för diskussion här.

Enkäten finner du här:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dC1XT2Y4...

Hade verkligen varit assnällt om ni svarade, för har tills imorgon att skriva om det hela.

Tack & hej

Till mod: Vet inte om denna tråd bryter mot § 9, om den gör så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Skön framförhållning

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Skön framförhållning

Haha eller hur
La upp det hela på Flashback först för några veckor sedan, glömde kolla till det hela, sen så hade tråden blivit borttagen då den bröt mot § 1.01 (Flashbacks motsvarighet till §9). Tänkte då att jag var körd och började förvränga redan skrivna rapporter som behandlar ämnet. Men så idag kom jag idag på att det faktiskt finns fler forum! (Blev lite story of my life, men skitsamma! )
Men natten är ung och plugga är kul!

Permalänk
Skrivet av philipdaman:

Haha eller hur
La upp det hela på Flashback först för några veckor sedan, glömde kolla till det hela, sen så hade tråden blivit borttagen då den bröt mot § 1.01 (Flashbacks motsvarighet till §9). Tänkte då att jag var körd och började förvränga redan skrivna rapporter som behandlar ämnet. Men så idag kom jag idag på att det faktiskt finns fler forum! (Blev lite story of my life, men skitsamma! )
Men natten är ung och plugga är kul!

Flashback? Ååh, källkritik Hade kanske fungerat väl i propagandasyfte.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag tycker ur din korta undersökning inte kan få ut mycket, om någon säger att den skulle kunna tänka ta en illegal drog, så behöver den nödvändigtvis inte syfta på sinnesförvirrande droger utan istället på prestationshöjande droger.

Cannabis som du nämnde är ingen extrem prestationshöjande drog vad jag vet, som man kan ta för att förbättra resultatet på en tenta eller resultera i att man behöver spendera mindre tid på gym etc. Utan den stora majoritet som tar denna drog, gör det av samma anledning som barn börjar dricka alkohol och röka.
Medicinalt bruk bör dock skilja sig från vanlig anledning, där det är läkare och de som håller på med sådant som har i uppgift att lista ut vilka mediciner som är bra eller inte.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av Random-person:

Flashback? Ååh, källkritik Hade kanske fungerat väl i propagandasyfte.

Haha, jaa tänkte att det hade varit kul att diskutera, varför 99% brukar droger regelbundet
Nää men jag kan faktiskt inte säga att det är mycket bättre på varken Hamsterpaj, Sweclockers eller ungdom.se.
53% av alla som svarat har testat någon drog, där 33% av dem brukar regelbundet.

Skrivet av bud_bundy:

Jag tycker ur din korta undersökning inte kan få ut mycket, om någon säger att den skulle kunna tänka ta en illegal drog, så behöver den nödvändigtvis inte syfta på sinnesförvirrande droger utan istället på prestationshöjande droger.

Cannabis som du nämnde är ingen extrem prestationshöjande drog vad jag vet, som man kan ta för att förbättra resultatet på en tenta eller resultera i att man behöver spendera mindre tid på gym etc. Utan den stora majoritet som tar denna drog, gör det av samma anledning som barn börjar dricka alkohol och röka.
Medicinalt bruk bör dock skilja sig från vanlig anledning, där det är läkare och de som håller på med sådant som har i uppgift att lista ut vilka mediciner som är bra eller inte.

Nä jag vet att undersökningen är väldigt bristfällig. Tyvärr måste den vara det, då uppgiften var ju att analysera ett komplext samhällsproblem. Grejjen är den, att den analysen ska vara på ungefär 2 sidor (som för mig är alldeles för lite, bara inledningen, syfte & bakgrund går ju på minst 2 sidor). Så jag har varit tvungen att begränsa undersökningen väldigt mycket så att jag inte överskrider sidgränsen med såå många sidor

Men jag själv hade som du påpekade gjort en mer omfattande undersökning med fler frågor!

Permalänk
Medlem

Vore intressant att se vad du får för siffror sen när du är klar.