Snabbtitt på Alienware Aurora

Permalänk

Intressant analys av datorn, skulle vilja se flera såna här segment. Jag röstar på att ni gör en utvärdering av ASUS ROG CG8565 till nästa gång. Än en gång tack så mycket för ett trevligt video klipp.

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Alienware är som Apple, överprisat för sitt märke.

Och som acer, hp, dell, toshiba, och alla andra som bygger färdiga datorer. Sad but true.

Skrivet av m0rk:

Inte helt jämförtbart... Apple datorer är till skillnad från Alienware estetisk tilltalande att titta på, och m vi ska titta på torn baserade chassin så är Alienware totalt skit jämfört med Mac Pro när det gäller design och tänk kring kabeldragning.

Jag tycker att alienware-datorer är mer estetiskt tilltalande än apple-datorer. Smaken är som baken. Jag tror inte att målgruppen för varken mac eller alienware bryr sig om kabeldragningen, men det är ju inte fel om den är bra. Sen tror jag faktiskt att en alienware ger lite mer för pengarna, om vi nu snackar prestanda.

Grejen är att det är två helt olika datorer med helt olika målgrupper.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sim0nT:

Btw, sa Jonas nyss "Swi"clockers istället för "Sve"?!

Skrivet av Piece of Cake:

Han brukar göra det, om du kollar på iaf de senaste fredagspanelerna så får du höra själv

Hmm, dom tog ju upp det i en fredagspanel. En del gillar ju den engelska varianten "swieclockers" och andra den försvenskade "sveklårkars". Tycker den engelska varianten är mest korrekt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Jag gissar på 0kr.

Tror dom får lite i och med CDON.COM reklamen!

Skrivet av _MmattiasS_:

Och som acer, hp, dell, toshiba, och alla andra som bygger färdiga datorer. Sad but true.

Sant, men både Alienware och Apple-datorer är något man skulle kunna kalla "Highend-wannabes", vilket inte andra märken är i samma grad.

Men men, rysser varenda gång någon pratar om att dom "SÅÅÅÅ gärna vill ha en häftig Alienware eller möjligen en Apple", ush!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kul video

Måste bara påpeka hur djävulskt bra ni på Sweclockers.com är! Allt ifrån webbdesign, redigering och till personalen framför kameran ( Emil & Jonas), är så sjukt mkt bättre än samtliga tekniksidor i Sverige och världen jag har besökt! Keep up the good work Ni är absolut något extra!

Snyggt chassie måste jag säga, gillar absolut när det sticker ut ifrån mängden och inte är det där "stilrena" som alla andra mainstream datorchassin. Delarna inuti Aliendatorerna är helt klart bättre än random Gigantti dator, men priset är lite i överkant hehe

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag tycker att alienware-datorer är mer estetiskt tilltalande än apple-datorer. Smaken är som baken. Jag tror inte att målgruppen för varken mac eller alienware bryr sig om kabeldragningen, men det är ju inte fel om den är bra. Sen tror jag faktiskt att en alienware ger lite mer för pengarna, om vi nu snackar prestanda.

Grejen är att det är två helt olika datorer med helt olika målgrupper.

Smaken är definitivt som baken. Fast det där med kabeldragning får du nog tänk om på..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ChuckStar:

Intressant analys av datorn, skulle vilja se flera såna här segment. Jag röstar på att ni gör en utvärdering av ASUS ROG CG8565 till nästa gång. Än en gång tack så mycket för ett trevligt video klipp.

Om jag inte minns helt fel finns det inte så mycket att snacka om när det gäller Asus CG8565. Det är standardkomponenter och datorn ser ut ungefär som vilket bygge som helst inuti. Alienware har en del lull-lull och är därför intressant att ta upp.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Smaken är definitivt som baken. Fast det där med kabeldragning får du nog tänk om på..

Varför det? Hur många som köper dessa datorer tror du verkligen öppnar upp dem? De vill helt enkelt bara ha en dator som funkar, utan att behöva mekka runt själv.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sim0nT:

Btw, sa Jonas nyss "Swi"clockers istället för "Sve"?!

Han är ju från Fjollträsket, klart det låter lite flikigare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Varför det? Hur många som köper dessa datorer tror du verkligen öppnar upp dem? De vill helt enkelt bara ha en dator som funkar, utan att behöva mekka runt själv.

När det gäller Mac Pro så skulle jag säga att det är en hel del.

Permalänk
Medlem

Om man kunde ta bort Alienware logot på framsidan på chassit så kan jag tänka mig använda den.

Permalänk
Medlem

Förr var det riktigt tuffa men det blivit tråkigare och tråkigare då Dell tog över.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

ingen som minns VoodooPC ??

Haha! Det kommer jag ihåg, Såg det första gången i StreetXtreme Ifall ni kollar in sidan så säljer dom fortfarande datorer med Vista

Permalänk
Skrivet av hwasser:

Sweclockers får väl förmodligen betalt för att recensera deras produkt, vilket inte är fel iofs, grabbarna på sweclockers kan ju inte bara leka med smaskiga processorer utan behöver ju ibland arbeta och dra in stålar som alla andra

Dessutom får vi ju insyn i en dator.

Jag har väldigt svårt att tro att de fick betalt av Dell för att recensera en Alienware och säga att den inte är prisvärd.

Permalänk

Gillar inte dom här... Deras "bärbara" är helt okej, kanske inte snyggaste men bra:)
Kul med någon sådan här "snabbtitt". Vill se mer av!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

När det gäller Mac Pro så skulle jag säga att det är en hel del.

Ja, men i dessa datorer kan du bara göra enklare uppgraderingar mycket lätt. Så som minne och hårddiskar. Ska du göra något mer avancerat kräver det en helt del jobb. Men nu var det inte Apple detta skulle handla om. Alla har de sina för och nackdelar.

Men när det kommer till laptops som någon pratade om tidigare hade jag aldrig kunnat tänka mig en Alienware laptop, spela gör jag hemma på min hemmabyggda dator. Då är en valfri Apple laptop mer frestande för min egen del om jag är på resande fot.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Ser dyr ut, men klarar den crysis?

Så man köper AW stationära pga att man är lat?

Visa signatur

Asus Maximus VI Formula | Corsair Dominator Platinum 16GB 1600MHz | Intel i7 4770k | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | Corsair Vengeance C70 | GTX Titan |

Permalänk
Medlem

Känns som folk jämför en OEM maskin med eget ihop plockat. Klart det är billigare med ihop plockat medan när du köper en OEM maskin så betalar du också för servicen, som är väldigt bekvämt om man inte är så tekniskt insatt.
När något strular så har du någon att ringa, är det något som går sönder så har du en tekniker som kommer och fixar, har du känslig data så har du möjlighet till Dell Data destruction eller Dell data recovery eller till och med Keep your harddrive. Dell strävar efter solutions och det har dom mycket av, för alla typer av sektorer.

Men klart inte alla föräldrar som slänger ut en 30k+ till sina ungar för en Alienware när dom kan få en XPS maskin för halva med samma prestanda. Mer av en överklass maskin Alienware.

OT: Alienware X51 ser väldigt ut som något som Stream skulle ha lagt tassarna på angående ryktet om "egen konsoll"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LosEBos:

Ser dyr ut, men klarar den crysis?

Så man köper AW stationära pga att man är lat?

På grund av att man är otekniskt antar jag. Men sen är det många också som inte vill hålla på och mekka själv. En av dem är jag inte, bygger själv.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Älska när dom la upp musen på musmattan och drog och sa "Det låter haha" i kör! <3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Varför det? Hur många som köper dessa datorer tror du verkligen öppnar upp dem? De vill helt enkelt bara ha en dator som funkar, utan att behöva mekka runt själv.

Min personliga uppfattning är att många tonåringar köper dom som inte är så insatta i datorhårdvärlden! Sen när dom väl blir insatta, så blir dom väldigt ledsna. För att dom vill mecka runt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kul att bygga på deras sida, ta en 3960X, 2x 7950, 16GB ram, 512GB SSD och 2TB vanlig disk, BR-brännare och Windows 7 Ultimate och det gick på endast 65000kr.

Permalänk
Medlem

Trevlig videosnutt!

Usch, barnsligt men kunde inte hålla mig

Permalänk
Medlem

Har haft en Dell Xps bärbar och en Stationär när Xps var dells high end datorer. Och jag vet att jag betalat ganska mycket för dom systemen. Men alla som haft och göra med Dells kundservice/support kan nog hålla med om det är värt alla pengar då. Supporten är inte av denna världen, dom är super trevliga, man får hjälp SENAST dagen efter då det kommer hem en tekniker till en. Jag hade 3 års dagen efter support på båda datorer, sjukt bra!
Och det var inte ofta något gick isönder, väldigt väldigt välbyggda och håller förbannat bra.
Nu gällde detta Dell xps men förmodar alienware är det samma

Permalänk
Skrivet av hwasser:

Sweclockers får väl förmodligen betalt för att recensera deras produkt, vilket inte är fel iofs, grabbarna på sweclockers kan ju inte bara leka med smaskiga processorer utan behöver ju ibland arbeta och dra in stålar som alla andra

Dessutom får vi ju insyn i en dator.

känns lite tvekfullt där eftersom det var uppenbart att komponenterna inte är värda priset och att få några så som sweclockers vilka huvuddelen av användarna bygger eget och har koll, så känns det ganska uppenbart att det skulle bli mer ris än ros.

Permalänk
Medlem

Enda som är utöver det vanliga är designen och priset...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

"Wooow såå jää'la häftig hårddisk! Alienware!!! Maxar den BF3 lr?"

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

''Det ska se förjävligt ut''.

Emil, +1.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad hade den för nätagg? Hårddiskar? SSD (modell)? RAM-minnen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Fan vad jag garvade när de drog musen mot musmattan, reagerade precis som Jonas.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W