Windows Phone 7.5 med Wifi tethering

Permalänk
Relik 📜

Windows Phone 7.5 med Wifi tethering

Tja!

Kollar lite på WP7-telefoner för eventuellt inköp inom familjen, och har till min fasa upptäckt att Wifi tether-funktionen som kom med Mango (sort of) fattas både här och där utan att det skrivs ut. Det är ett absolut krav för inköp, och det ska fungera NU - inte med någon utlovat framtida firmware.

Så, min fråga, vilka trevliga WP7-telefoner har faktiskt stöd för funktionen, antingen direkt eller med ENKELT hack? Vad jag förstår ryker Nokia Lumia 800 och 710, vilket är synd då de annars ser trevliga ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kör med en Samsung Omnia W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988827 inga som hellst problem med theter, använder den ofta men min surfplatta när jag inte är hemma, max 5 användare / session har jag i min telefon vet inte om det är standar eller om det är för min tele.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Funktionen finns egentligen med i alla telefoner med Mango, men aktiveras inte förrens en firmware uppdatering trycks ut (vilket det har varit lite si och så med).

Jag har fått tethering till min Omnia 7, så Omnia W borde ju också ha det. LG Optimus 7 ska också ha fått det (tydligen är det lite si och så med det där). Nokia har utlovat att tethering ska komma med en firmwareuppdatering "snart", så det borde inte dröja alltför lång tid innan de också får det.

Permalänk
Relik 📜

Tack för svar!

Just "snart" är en typisk sak jag har svårt med, då det i praktiken visat sig kunna dra ut på tiden rejält gång på gång. Men, då vet jag att i alla fall Omnia W (som verkar intressant) och Optimus 7 ska ha!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för svar!

Just "snart" är en typisk sak jag har svårt med, då det i praktiken visat sig kunna dra ut på tiden rejält gång på gång. Men, då vet jag att i alla fall Omnia W (som verkar intressant) och Optimus 7 ska ha!

Optimus 7 är vad jag kör och mitt exemplar har inte fått det ännu. Men LG har sagt att det kommer snart ända sedan mango släpptes. Men ryktena säger att jag kommer få det väldigt snart nu

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

Optimus 7 är vad jag kör och mitt exemplar har inte fått det ännu. Men LG har sagt att det kommer snart ända sedan mango släpptes. Men ryktena säger att jag kommer få det väldigt snart nu

Men vafan!

Dock ser Omnia W ut som en alldeles lagom telefon, bra i storlek och SAMOLED-skärm. Får nog bli en sådan om det inte slår över till Android.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Men vafan!

Dock ser Omnia W ut som en alldeles lagom telefon, bra i storlek och SAMOLED-skärm. Får nog bli en sådan om det inte slår över till Android.

Optimus 7 är i vilketfall inget du vill köpa i dagsläget om du inte får ett bra pris under i alla fall 2000kr. Den är ju från första generationen och kameran är ingenvidare. Ett plus är la att den har 16gig minne dock.
En kompis har en Omnia W och hade den haft 16gig hade jag haft väldigt svårt att inte sälja Lgn mest för skärmens skull
Får se om jag kan luska fram om hans omnia W har det för att bekräfta

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Men vafan!

Dock ser Omnia W ut som en alldeles lagom telefon, bra i storlek och SAMOLED-skärm. Får nog bli en sådan om det inte slår över till Android.

Omnia W är en mycket bra telefon. Om man jämför den med den lite äldre Samsung Omnia 7 så kan jag definitivt säga att Samsung Omnia W ligger mycket bättre i handen pga att den är mindre och inte gjort i halkigt aluminium.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Annars så har min HTC Titan Internetdelning från början. Men den är dyrare fast dock den bästa WP7-telefonen. Om man kollar på spec:en.

Just det HTC Radar har nog det också. Annars om du bara vill testa lite så köp en begangnad och ställ som krav att den skall ha det. De nya är dock snabbare. Jag kan få upp min Titan till 7-7,5 Mbit thoughput via internetdelning.

Samtilga Samsung ha fått det tror jag. Någon som saknar det på sin enhet?
MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för svar!

Just "snart" är en typisk sak jag har svårt med, då det i praktiken visat sig kunna dra ut på tiden rejält gång på gång. Men, då vet jag att i alla fall Omnia W (som verkar intressant) och Optimus 7 ska ha!

Nokia går ju iofs All-in med Windows Phone så de kommer garanterat med Wifi-tethering-firmware till deras telefoner i framtiden. Ang. Optimus 7 (far har en sådan) så är det vissa länders Optimus 7 som har fått Wifi-tethering. Far köpte sin på Netonnet (för 2000 kr - galet billigt!) och har inte fått wifi-tethering än men LG har gått ut och sagt att i och med firmware 1.1.8.10 finns Wifi-tethering (far har 1.1.7.10 just nu).

Något som däremot fungerar med Optimus 7 är USB tethering (men man måste ställa in ett par saker i datorn och även ändra en grej i MFG-appen). Något jag brukar göra i väntan på Wifi-tethering. Det är lite bökigt men fungerar.

Men Omnia W ser riktigt läcker ut. Något jag älskade med min Omnia 7 var bakstycket av metall. Riktigt premium och inte alls som alla andra telefoner som känns plastiga. Tror Omnia W har samma bakstycke.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jeddan:

Omnia W är en mycket bra telefon. Om man jämför den med den lite äldre Samsung Omnia 7 så kan jag definitivt säga att Samsung Omnia W ligger mycket bättre i handen pga att den är mindre och inte gjort i halkigt aluminium.

Det låter ju bra! Väljer lite mellan Omnia W och HTC Radar, där den sistnämnda plockar poäng på byggkvalitet och kamera samtidigt som Omnia W är snabbare.

Skrivet av mrvision:

Annars så har min HTC Titan Internetdelning från början. Men den är dyrare fast dock den bästa WP7-telefonen. Om man kollar på spec:en.

Just det HTC Radar har nog det också. Annars om du bara vill testa lite så köp en begangnad och ställ som krav att den skall ha det. De nya är dock snabbare. Jag kan få upp min Titan till 7-7,5 Mbit thoughput via internetdelning.

Samtilga Samsung ha fått det tror jag. Någon som saknar det på sin enhet?
MVH

HTC Titan är inte aktuell, den är för stor.

Skrivet av Spindel:

Nokia går ju iofs All-in med Windows Phone så de kommer garanterat med Wifi-tethering-firmware till deras telefoner i framtiden. Ang. Optimus 7 (far har en sådan) så är det vissa länders Optimus 7 som har fått Wifi-tethering. Far köpte sin på Netonnet (för 2000 kr - galet billigt!) och har inte fått wifi-tethering än men LG har gått ut och sagt att i och med firmware 1.1.8.10 finns Wifi-tethering (far har 1.1.7.10 just nu).

Något som däremot fungerar med Optimus 7 är USB tethering (men man måste ställa in ett par saker i datorn och även ändra en grej i MFG-appen). Något jag brukar göra i väntan på Wifi-tethering. Det är lite bökigt men fungerar.

Men Omnia W ser riktigt läcker ut. Något jag älskade med min Omnia 7 var bakstycket av metall. Riktigt premium och inte alls som alla andra telefoner som känns plastiga. Tror Omnia W har samma bakstycke.

Jo, jag antar med att Nokia kommer fixa det. Nu används dock Wifi-tether varje dag, så det fungerar inte att köpa en lur som får det "i framtiden". Det handlar också mycket om surfplattor etc, vilket gör att USB inte är ett alternativ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

HTC trophy 7 har internetdelning

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det låter ju bra! Väljer lite mellan Omnia W och HTC Radar, där den sistnämnda plockar poäng på byggkvalitet och kamera samtidigt som Omnia W är snabbare.

HTC Titan är inte aktuell, den är för stor.

Jo, jag antar med att Nokia kommer fixa det. Nu används dock Wifi-tether varje dag, så det fungerar inte att köpa en lur som får det "i framtiden". Det handlar också mycket om surfplattor etc, vilket gör att USB inte är ett alternativ.

Nokia pushar ut uppdateringar hela tiden är väldigt imponerad, jag rekommenderar Lumia 800 starkt.
Det lär komma inom en snart framtid du kanske kan avvakta något och se hur det går med updates

Permalänk
Medlem
Skrivet av 001001001:

HTC trophy 7 har internetdelning

Finns dock ingen anledning att välja en Trophy över Radar eftersom att Trophy är förra generationen.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Finns dock ingen anledning att välja en Trophy över Radar eftersom att Trophy är förra generationen.

Sa jag inte heller, berättade att trophy har internetdelning , och han efterfrågade vilka win 7 telefoner som hade det.

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Inaktiv

Fick hem min omnia 7 med Tre-brandad och det finns ingen internetdelning. Sedan går det inet att uppdatera till 7.10.7740.16 för det blir fel i Zune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Vad blev det för telefon nudå........ *intesserad*.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Fick hem min omnia 7 med Tre-brandad och det finns ingen internetdelning. Sedan går det inet att uppdatera till 7.10.7740.16 för det blir fel i Zune.

vilken felkod får du? Testa att byta USB port.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Inaktiv

Error Code 80180048. Har testat göra en hard reset, men problemet kvarstår. Har bytt 3 olika USB-portar. Verkar vara ett vanligt problem.

http://www.brighthub.com/mobile/windows-mobile-platform/artic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Error Code 80180048. Har testat göra en hard reset, men problemet kvarstår. Har bytt 3 olika USB-portar. Verkar vara ett vanligt problem.

http://www.brighthub.com/mobile/windows-mobile-platform/artic...

Mm... Kommer ihåg när jag hade min Omnia 7. Då fick man ladda ned en uppdatering från Samsungs webbsida för att lösa det felmeddelandet. Installera den så ska det fungera sen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Inaktiv

Jag har redan programvaran 7.10.7720.68, blir det inte en downgrade för min del då? Ser att det inte är samma felkod. Snart känns det som det är lika bra att debranda hela skiten och köra med Originalprogramvara.

Permalänk
Medlem

Den senaste till Omnia är 7.10.8107.79

Ladda ner verktyget från Samsung och kör bara. Jag menar det verkar ju inte kunna bli sämre?

EDIT: min gamla Omnia 7 är också brandad till 3, dock är den upplåst men det skall inte göra någon skillnad.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Optimus 7 är vad jag kör och mitt exemplar har inte fått det ännu. Men LG har sagt att det kommer snart ända sedan mango släpptes. Men ryktena säger att jag kommer få det väldigt snart nu

min optimus x2 skulle få 2.3 i maj, det dröjde till november. just saying....

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

min optimus x2 skulle få 2.3 i maj, det dröjde till november. just saying....

Precis just därför jag använde ":P" Men fick den i vilket fall någon vecka efter det inlägget så där höll de i alla fall vad de låvade ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hej! Skriver här istället för att starta en ny tråd. Min syster köpte en Lumia 710 för några veckor sen och hon är kanonnöjd med den. Nu undrar hon hur man fixar tethering på denna luren? Eller om det rentav inte har kommit än?

Tack på förhand.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej! Skriver här istället för att starta en ny tråd. Min syster köpte en Lumia 710 för några veckor sen och hon är kanonnöjd med den. Nu undrar hon hur man fixar tethering på denna luren? Eller om det rentav inte har kommit än?

Tack på förhand.

Har det kommit så kommer det som en vanlig uppdatering via zune, så fungerade det på min kg i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej! Skriver här istället för att starta en ny tråd. Min syster köpte en Lumia 710 för några veckor sen och hon är kanonnöjd med den. Nu undrar hon hur man fixar tethering på denna luren? Eller om det rentav inte har kommit än?

Tack på förhand.

Om hon kan hia sig lite till så kommer det en uppdatering snart.
http://unleashthephones.com/2012/04/25/internet-tethering-upd...

Permalänk
Inaktiv

Jag försökte med patchen, men den gick inte att installera. Måste hitta en guide såp jag kan debranda skiten.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag försökte med patchen, men den gick inte att installera. Måste hitta en guide såp jag kan debranda skiten.

Sitter här med samma problem, en "nordisk" Lumia 800 som skulle må bra av lite tethering. Men när Nokia rullar ut patchen för alla andra 800 mobiler(om de gör det) så får Emil gärna ta o ge upp med sin iphone

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36