Sjukt bra hörlurar sökes? (Till gaming + Musik)

Permalänk
Medlem

För övrigt tänkte jag flika in med att QPAD QH-1339 nu finns på CDON under deras kampanj med 25% rabatt. Landar strax under 2200 inklusive frakt. Av det jag läst på nätet är det mer eller mindre ett par Beyerdynamics DT770 med rätt OK mikrofon (fantastisk mikrofon i headset-sammanhang dock).
Kommer beställa mig ett par sådana imorgon. Blir att jag provlyssnar det inbyggda ljudkortet och jämför med min förförstärkares ljudbild i hemmabion. Stor skillnad innebär inköp av ljudkort i datorn.

Tyvärr åker jag bort med jobbet i helgen så kan inte återkomma med mina åsikter förrän om två veckor.

Referens bland lurar jag har just nu är Philips SHN9500. De är väl OK. Fick dem för 300SEK i USA så för det priset var de kanon! Inte värda de 1195 de vid inköpstillfället kostade i NetonNet. Blir spännande att höra QPad-lurarna

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Använder Senheisser PC360 toksköna att ha på sig och riktigt bra ljud driver dom med SOUND BLASTER X-FI TITANIUM FATAL1TY PRO, läste dock att volymratten började glappa för nån men jag har klarat mig än.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliasPersson:

Hejsan.

Nu är jag trött på allt skit jag har kommit över.

Det senaste halvåret har jag provat:

Steelseries 7H
Razer Megalodon
Senheisser PC350

Alla är skit. Inget är bra.

Har ännu inte kommit över något headset (alternativt hörlurar samt någon riktigt bra bordsmikrofon).

Mina villkor är relativt så enkla.

När det kommer till gaming så ska det vara surround. Jag ska höra var alla kommer ifrån, kristallklart. Det ska inte vara hörlurar som har någon high pitch ljud över det hela. Utan ljudet ska lite tas över med basen och mörkheten.

När det kommer till musik så ska det vara grym bas! Nu snackar vi djup och tung bas. Lyssnare enbart på musik med riktigt mycket bas.

Har ni några tips? För tydligen så har jag ännu inte hittat dom.

Är lite osäker över budget över det hela, men 5000 är min absoluta gräns! Vill helst inte lägga så himla mycket pengar, men om där finns något där ute för mindre för dom villkoren jag ställer, så köper jag klart hellre dom.

Låt tipsen flöda!

Jo jag bara undrar rent generellt; Varför prövar du ens lurar under 2500:- om du har en maxgräns på 5000:-?
Jag menar snacka om svängrum... De billigaste i din lista går ju att få tag på för en tusenlapp och spannet med lurar mellan 1000:- och 5000:- är VÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT STORT.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.