Vilket ICQ ska man välja?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Men hur byter man? Ska man installera över icq? Ta bort icq? måste sin contact list och message history försvinna?

Installera inte över ICQ, installera Trillian i en annan katalog och följ sedan guiden vid installation.. denna guide importerar din kontaktlista, hitoryn går dock ej att importera eftersom att Trillian använder sig av ett eget historysystem så du får ha kvar din installation av ICQ om du vill kolla på nåt tillbaka i tiden.

Alternativt så kan du själv manuellt föra över historyn från ICQ till Trillian, men det är ett rätt stort och krångligt jobb.. bättre att du börjar på "ny kula" och har kvar installationen av ICQ om du skulle få för dig att behöva kolla nåt.

Du får naturligtvis en "ny" history som byggs upp när du börjar använda Trillian.

Du hittar gratisversionen av Trillian här:

http://www.trillian.cc

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Men hur byter man? Ska man installera över icq? Ta bort icq? måste sin contact list och message history försvinna?

Miranda kräver inte att vanliga icq är installerat. det är helt fristående, så du kan avinstallera icq utan problem.

Du kan importera kontaktlistan och historyn från icq till miranda. Du kan även importera serverns lista om du har spartat din kontaktlista där.

Men tänk på att inte ta bort icq innan du har importerat listan och historyn

Permalänk
Medlem

Usch vad fult originalskinnet av Trillian var. Vill ha ett som ser ut som XP Classic, alltså ungefär som Miranda.

EDIT: Hittade et..men ICKE då! La det i mappen skins, win XP classic heter det, men i skin schoser finns bara orginal skinnet, vad göra?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Usch vad fult originalskinnet av Trillian var. Vill ha ett som ser ut som XP Classic, alltså ungefär som Miranda.

EDIT: Hittade et..men ICKE då! La det i mappen skins, win XP classic heter det, men i skin schoser finns bara orginal skinnet, vad göra?

Det skinnet är konstruerat för Pro och fungerar således bara i den versionen..

Om du letar vidare så ser du att det finns andra som passar för din version av trillian som ser ut på ett liknande sätt..

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Jag använder gamla Trillian v0.725

Jag håller med DiSNEYN om att det är det smidigaste tackvare allt-i-ett. Jag använder ICQ, iRC och MSN så då är det ett självklart val, tycker jag. Den nya versionen är inte lika snygg så därför använder jag den gamla, men den är fullt OK!

Permalänk

Nu kör jag med trillian. nyaste versionen.
Kan man inte som Chachmool visade med Miranda få det att krympa? Då jag kör med ICQ så har jag dockat det på höger sida och så litet det går. Trillian tog upp en jäkla mycket stor plats. Går det inte fukka ned mer?

Permalänk

Till er som använder Trillian om är bra på det:
2 saker jag skulle vilja få ändring på

1. Som jag sa, kunna minska skiten, eller är det som det är? Man dockar den,och drar den till den minsta storleken (är ju större än icq lätt)

2. Varje gång någon skriver så poppar ett window fönster fram. kan man inte få som ICQ att det blinkar på användaren som skickar? Det är ju oerhört störande att få fram meddelanden hela tiden på skärmen! Jag hittar inga inställningar för det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Gahh kan inte finna MSN plug-inet, vad heter det?

MSN-pluginen till Miranda finns här:
http://www.nortiq.com/miranda/index.php?action=viewfile&id=35...

Permalänk
Medlem

En standardversion som man har haxx0rerat själv är bäst.

Är det någon som vill ha så säg till.

/Thomas

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk

Någon ängel här som kör Trillian som vet hur man får bort så att då man får meddelanden så poppar de upp? Kan man inte bara få till det så det blinkar på användarnamnen eller liknande? Har letat som en korv, pillar i alla inställningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Till er som använder Trillian om är bra på det:
2 saker jag skulle vilja få ändring på

1. Som jag sa, kunna minska skiten, eller är det som det är? Man dockar den,och drar den till den minsta storleken (är ju större än icq lätt)

2. Varje gång någon skriver så poppar ett window fönster fram. kan man inte få som ICQ att det blinkar på användaren som skickar? Det är ju oerhört störande att få fram meddelanden hela tiden på skärmen! Jag hittar inga inställningar för det här

Lägg till mig på icq så ska jag berätta för dig hur du ska göra..

222209

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

trillian är helt sjukt bra ju!!!! älskar det!!!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Någon ängel här som kör Trillian som vet hur man får bort så att då man får meddelanden så poppar de upp? Kan man inte bara få till det så det blinkar på användarnamnen eller liknande? Har letat som en korv, pillar i alla inställningar

Gå in till preferences och sedan Windows -> Initial

och där väljer du "Hide the window and notify me via the systray"

Hör av dig om du vill ha mer hjälp..

/Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk

Nu är det så att jag redan har på den inställning. dvs " hide window and...."
men det poppar ändå upp varje gång nån skriver nåt till mig