hårddisken E:efter körde "delete partition" med Paragon Hard Disk Manager försvann

Permalänk
Medlem

hårddisken E:efter körde "delete partition" med Paragon Hard Disk Manager försvann

tja! som titeln säger.. ville rensa hårddisken och då fixa jag Paragon Hard Disk Manager™ 2010 Professional och tog delete partition! nu ser jag inte att hårdisken finns kvar längre någonstans. hur får jag tillbaka den? det är så att datorn inte ser att den finns :S:S:S

Permalänk
Medlem

Du måste skapa en ny partiton på den tomma hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du måste skapa en ny partiton på den tomma hårddisken.

har ingen aning hur jag gör eller vad partition betyder eller något! snälla hjälp please

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

har ingen aning hur jag gör eller vad partition betyder eller något! snälla hjälp please

Vill du ha kvar informationen som var sparad på den "hårddisken" (partitionen) du tagit bort? Om inte så kan du bara klicka på "skapa en ny partition" eller annat liknande i programmet du använde för att radera den, eller i Windows diskhanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vill du ha kvar informationen som var sparad på den "hårddisken" (partitionen) du tagit bort?

jag ville bara göra en hårddisk helt clean.. använde som sagt Paragon Hard Disk Manager™ 2010 Professional
jag kan tydligen skapa en partition men hajjar inte riktigt hur det funkar? kan jag välja hur stor jag vill att hårddisken ska vara eller va??!?! fattar noll.. jag kopierade över allt till den nya hårddisken som ja cleana. men nu finns den inte kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

jag ville bara göra en hårddisk helt clean.. använde som sagt Paragon Hard Disk Manager™ 2010 Professional
jag kan tydligen skapa en partition men hajjar inte riktigt hur det funkar? kan jag välja hur stor jag vill att hårddisken ska vara eller va??!?! fattar noll.. jag kopierade över allt till den nya hårddisken som ja cleana. men nu finns den inte kvar

Du ska för att få den helt tom skapa en ny partition, vilket fungerar olika i olika program. Du kan använda Windows inbyggda program, "Diskhantering", och klicka på ett tomt utrymme på den hårddisk du vill skapa partitionen. Sedan väljer du bokstaven som ska symbolisera den etc. Välj filsystem NTFS och allt annat på värdet som kommer upp automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du ska för att få den helt tom skapa en ny partition, vilket fungerar olika i olika program. Du kan använda Windows inbyggda program, "Diskhantering", och klicka på ett tomt utrymme på den hårddisk du vill skapa partitionen. Sedan väljer du bokstaven som ska symbolisera den etc. Välj filsystem NTFS och allt annat på värdet som kommer upp automatiskt.

okej! laddat hem nu har ju råjkat splitta min hårddisk på 230gig s¨å jag fått två!!! jag vill få den att bli en!!

Permalänk
Medlem

sådär! nu har ja fixat de! tack