BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Skrivet av Jimmy The One:

Hej jag köpte nyss en HP Pavilion H8 1122sc, den har 8gb ram, Geforce GT 545 3072mb, intel I5 2400- 3,1Ghz och windows 7HP.
När jag ställer in upplösningen på battelfield 3 på high och framförallt ultra så kan det lagga lite grann, inte mycket men ändå störande,
beror det på min processor, grafikkort eller har jag för dåligt med Ram-minne? Ram-minnet kan uppgraderas till 16gb-kan det lösa problemet? bör tilläggas att ram minnet är upptaget mellan 25-27% redan. Tänkte att det är bäst att höra med er proffs först innan jag gör något, mvh Jimmy S.

Ditt ram-minne är inte problemet. 8 gb är tillräckligt. Det är ditt grafikkort som flaskar. Kör på high istället, är inte så jätte stor skillnad mellan high och ultra (tycker jag iaf)

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Ok, tack för svaret, verkar som jag har ett skitgrafikkort, kan jag överklocka det för bättre prestanda? och hur gör jag isåfall?

Permalänk

Ditt grafikkort kan överclockas men som du säger är det ett skit grafikkort. Om du ska kunna köra på högre kvalitet bör du köpa ett bättre grafikkort.

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är fel, men idag fick jag disconnect(spelet stängs) varje 10-15min på olika servers med samma felmeddelande "you were disconnected from ea online (1)"

Har aldrig fått det förut, och jag har inte ändrat nåt i datorn, igår lirade jag utan några problem, men idag gick det inte spela mer än 10-15min.

Permalänk

Har efter en tids frånvaro börjat lira BF3 igen. Installerade för en månad sen en Samsung SSD och i går installerade jag BF3 igen då suget kom tillbaka. Dock så går det inte att lira då spelet hänger sig efter 5-10min och hela datorn låser sig. Detta har jag aldrig varit med om någon gång sen release, har haft de vanliga buggarna där spelet blackscreenar och kastar ut mig i windows pga grafikkortet (560ti OC).
Vad kan denna bugg bero på när hela datorn låser sig och man måste göra en reboot? Det kommer inget ljud som när grafikdrivern krashar när det låser sig, utan det blir bara freezeframe och inget mer händer.

Så här ser riggen ut:
MSI P67a GD55
I5 2500k
8gb Corsair venegance
Gigabyte 560ti OC
Ingenting är klockat och jag har de nyaste driversarna.

Kör medium inställningar i BF och ligger kring 100fps hela tiden.

Vart ska man börja felsöka?

Permalänk
Medlem

Problem: Bf har börjat stängas ner hela tiden, bara fryser så får jag tabba ner där jag får upp att det stött på problem med windows/skaddat eller vad det nu står.

Har: Installerat om spelet, uppdaterat bios på datorn

Spec: i5 2500k, Asus P8H67, 560 gt, 8 gig 1600mhz minnen, 550w agg

Permalänk
Medlem

Ingen??
tänkte prova detta http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/
Men var hittar man device mananger? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwi11:

Ingen??
tänkte prova detta http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/
Men var hittar man device mananger? xD

Systemegenskaper -> Enhetshanteraren

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Tjenare

först hände bara detta på Gotlands servrar men nu även på Webhallen. Efter ett tag spelande så kommer det upp en liten ruta men kinesiska tecken.
Fönstret minimeras och kan ej köra fullscreen. Vet någon vad detta är? och hur man löser det?

Bild på det lilla fönstret

Permalänk
Medlem

Asså. Battlelog drar typ 25% av cpun...Dynga.

Går det fixa detta på något sätt? Nog för att llano inte är den snabbaste, men en liiiiten boost skulle göra mycket. Flaskar rätt gött nu :/

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Efter patchen som kom i slutet av januari har spelet blivit riktigt segt. Jag ligger alltid runt 25-35 fps oavsett vilka inställningar jag har. Förut låg jag på 60fps med inställningarna på high/med.

Intel i5 @ 4,2GHz
XFX 6970 2gb @ 900MHz crossfire
8 GB ram
Intel SSD
eyefinity 5760x1200

Jag har testat att installera om BF3 och Windows flera gånger.

Jag misstänker att det är något med drivrutinerna till grafikkorten, det är dom senaste men dom har bråkat mycket och är väldigt krångliga att installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Asså. Battlelog drar typ 25% av cpun...Dynga.

Går det fixa detta på något sätt? Nog för att llano inte är den snabbaste, men en liiiiten boost skulle göra mycket. Flaskar rätt gött nu :/

Funkade visst att stänga ner
Måste varit något annat fel när jag provade första gången!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag spelar Mw3 och min lillebror spelar Bf3. Han behöver upnp stängd i routern och jag behöver den uppe. Hur ska jag lösa det här? Kan jag öppna portar till mw3 i routern för att det ska funka? Har testat att inaktivera brandväggen men det gav mig inget.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

M26 MASS/Dart har varit buggad, men Dice gick ut 22e om att den ska fixas. Laddade idag ned någon patch, någon som kan säga om buggen är fixad? Jag har prövat den, men kan tusan inte avgöra.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

M26 MASS/Dart har varit buggad, men Dice gick ut 22e om att den ska fixas. Laddade idag ned någon patch, någon som kan säga om buggen är fixad? Jag har prövat den, men kan tusan inte avgöra.

"We will publish an update to the BF3 PC game client on the morning of Friday April 27th.

The game client is compatible with the currently-live clients and servers.
There will not be any corresponding updates of game servers or central servers.
There will not be any downtime for Battlelog.

Since the patch is only code changes, it will be fairly small. I don't have the exact size in MB at hand, but expect it to be less than 100MB in size.

Changelist
* Origin wrapper updated
* AlienFX support
* Bugfixes to Eyefinity detection"
Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

"We will publish an update to the BF3 PC game client on the morning of Friday April 27th.

The game client is compatible with the currently-live clients and servers.
There will not be any corresponding updates of game servers or central servers.
There will not be any downtime for Battlelog.

Since the patch is only code changes, it will be fairly small. I don't have the exact size in MB at hand, but expect it to be less than 100MB in size.

Changelist
* Origin wrapper updated
* AlienFX support
* Bugfixes to Eyefinity detection"
Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Aha, precis det jag letade efter. Då vet jag, tack så mkt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Problem Blir kickad av punkbuster kan spela 1 2 min högst

Gtx 580 Fabric overclock

I5 2500k 3.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Beskrivning av problem: Låg framerate vid inspelning med Fraps. Spelar på Ultra, utan Ambient Occlusion, utan Motion Blur, utan MSAA och med V-sync. 1920x1080. Ändrade igår inställningarna i Fraps till de som beskrivs i den här videon. Fungerade bra, låg mellan 50 och 60 fps hela tiden i princip. Men idag kommer jag aldrig över 40, och den snittar typ 35. Stänger jag av inspelningen går den direkt upp på 60 fps och inte en millifps mindre. Windows och BF3 ligger på en Force GT. Fraps spelar in till en annan hårddisk.

Speciell hårdvara: 7970 klockat till 1100/6000 MHz, 2600K klockad till 4 GHz.

Mjukvara: Windows 7, Catalyst 11.12, Fraps.

Försökt utan framgång: Ställt ner inställningarna till Medium (men det verkade inte som att det verkställdes, så ska starta om spelet nu). EDIT: Det blev ingen skillnad i kvalité – :S – och det gick fortfarande inte att filma.

EDIT: Jag hade visst Catalyst 11.12. -.-'

Jag skulle gissa på att den hårdisken du skriver till har en låg write speed, och därför så laggar det när du frapsar, prova använda en annan codec som tar mindre plats, alternativt skriv till ssdn och flytta sedan över till din vanliga mekaniska disk, förmodligen därför du inte märker skillnad när du ställer ner till medium

Visa signatur

Fractal Design Meshify - Asus Z370-P - I59600K - 16gb Corsair Vengeance - GTX 2070 - Samsung M2 500GB - ASUS 24" VG248QE 144Hz - QPAD MK80 - Qpad 5k - Qpad CT XL

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Kan det vara grannarna som laddar hem men som inte syns på pingen? Och tänkte på att du sa att inets server fungerade bra, har du varit inne på servrar som har haft hög ping till battlelog?

Har flyttat till norge nu och min nya internetuppkoppling är jäkla dålig, typ 5 mbit. Ibland får jag liknande lagg men det syns inte alltid på pingen, så tror att mitt problem tidigare var "vanligt" lagg bara att jag inte såg det på pingen just när jag tittade.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Blixtah:

Jag skulle gissa på att den hårdisken du skriver till har en låg write speed, och därför så laggar det när du frapsar, prova använda en annan codec som tar mindre plats, alternativt skriv till ssdn och flytta sedan över till din vanliga mekaniska disk, förmodligen därför du inte märker skillnad när du ställer ner till medium

Jag upptäckte orsaken själv. Disken var nästan full. (Så du hade ju rätt i att det var disken som skrev för sakta, och orsaken var att den var full.) Hade verkligen inte räknat med att en hel terabyte skulle fyllas så fort. Noobigt av mig. :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Bf3 lösning för mig

Hej!

Efter att haft jätte problem med bf3 dem senaste 3mån. Ctd och svart skärm så har jag äntligen hittat en lösning som fungerar för mig. Ville mest dela med mig om det är någon som har samma kort som jag har.

Köpte mig en Taurus Overkill GTX 580 i7 2600K från Inet.

Lösning:

Video:
Fullscreen Resolution 1600x1024 59.95Hz
Vertical sync On
Field of view 70
Motionblur off
Colorblind.s off
----------------------------------------------------------
Graphics Quality Custom

Text High
Shadow High
Effects High
Mesh High
Terrain High
Terrain Dec High
Antialiasing 4xmsaa
Antialiasing post Off
Motion blur On
Anisotropic filter 16x
Ambiet occlusion Hbao
----------------------------------------------------------
Sen tog jag hem msi afterburner och ställde upp core voltage till 1050 (ord1025)

Och nu är jag inne på 3:e dagen och kör utan problem

Permalänk
Skrivet av Swez:

Tjenare

först hände bara detta på Gotlands servrar men nu även på Webhallen. Efter ett tag spelande så kommer det upp en liten ruta men kinesiska tecken.
Fönstret minimeras och kan ej köra fullscreen. Vet någon vad detta är? och hur man löser det?

Bild på det lilla fönstret

Klassiskt. Dock inte det vanligaste problemet man stöter på.. Såvida du inte redan har löst det så föredrar jag orsaken och lösningen nu:

I Windows finns olika teckenuppsättning aktiverat per default. Vissa tangentbords-konbinationer är, också per default, satta att byta till en särskild teckenuppsättning. Det är precis vad som sker när man sitter och spelar och fokuserar och så vips kommer den där sabla rutan upp. Du blir av med detta problem genom att ta bort kinesisk och annan värdelös teckenuppsättning i Nationella inställningar och språkinställningar > Byt tangentbord.

Att spelet sedan inte går att klicka på för att få tillbaka det till fullskrämsläge är nog en BF3-bugg. Du måste gå till inställningar > Fullscreen mode och välja till OFF och sen tillbaka till ON.

Detta hände mig på min förra rigg men inte på denna. Och då var det ett annat spel det rörde sig om.. Har inte hänt på denna men det har hänt på en familjemedlems dator, också. Mer irriterande än skumt är det iallafall!

Permalänk
Medlem

Postar mallen igen!

Då många i slutet inte sett/fattat den!! (blir lite lättare då)

Beskrivning av problem: En snabb beskrivning av problemet.

Speciell hårdvara: Sitter du på SLI/Xfire? Högt överklockade kort? Något annat speciellt?

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Vilket OS?

Försökt utan framgång: Ominstallerat windows? Uppdaterat bios på grafikkort/moderkort? Ominstallerat drivrutiner?

Lösning: Om du har lyckats fixa problemet och vill hjälpa andra.

Kopiera mer än gärna

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag har problem med rubberbanding som gör spelet i princip ospelbart(små hopp bakåt med jämna intervall).

Endast rubberbandning i multiplayer, helt felfritt i campaign.

Hårdvaran finner ni i min signatur.

Följande lösningar har jag testat:

- Inaktiverat ljudkort.
- Bytt nätverkskort till en intern trådlös variant
- Kopplat datorn direkt till väggen(utan router)
- Inaktiverat brandväggar samt antivirus
- Lekt med networksmoothing i BF3
- Standard klock på grafikkort
- Bytt mellan olika grafikkorts drivrutiner
- Reparerat installationen av Battlefield i Origin
- Uppdaterat Punkbuster
- Stängt av onödiga processer i bakgrunden(såsom Steam, Skype m.fl)

Inget av de ovanstående har löst mitt problem.

Alla tips är välkomna!

Tack på förhand.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
överklockat GTX 580 med 911mhz core 2228mhz mem och 1.1v

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 Ultimate 64

Lösning:
ökade till 1.11v (har kört i flera timmar på raken utan att bli utkastad)

Jag har samma problem och trotts att jag testar att köra med standard klock och klämmer upp volten till 1.1v som är max i Afterburner för mitt kort. Och trotts detta så kvarstår problemet. Har redan de senaste drivrutinerna till allt och datorn är stabil i ALLA andra program och spel. Vad ska jag göra?

Hittade en lösning. Blev tvungen att köra kortet klockat @ 800mhz core 1600mhz shader och 1920mhz mem och max volt (1.1v). Har funkat i drygt tre timmar utan problem så får väll anses som att problemet är fixat. Jag hade för mig att BF3 va känsligt för överklockning så jag är lite fundersam nu när de enbart blev stabilt PGA överklockning.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Web UI säger att spelet inte är uppdaterat medan Origin gör det. Resulterar i att jag inte kan spela. Hur fixar jag detta?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: blir konstant kickad från servers med Punkbuster med anledning:

kicken kommer efter ca 10-20 minuter, oberoende av allt!

många andra som har likande problem men finns just nu ingen lösning, bara något macro program som jag såklart inte använder

Speciell hårdvara: hade xfire men kör nu med 1 kort (se sig) lätt över klockad cpu men borde inte påverka detta

Mjukvara: ati 12.3 (vill inte köra 12.4 då 12.4 inte stöder d3!) w7

Försökt utan framgång:
* försökt stänga av alla program jag kan komma på men det gör ingen skilldnad
* updaterat PunkBuster 3 gånger med alla konstens lagar.
* installerat om grafik drivrutiner (testat med andra versioner)
* "reparerat" bf3
* Pratat med dice
* Pratat med ea
* Pratat med Punkbuster, men dem gör inget dem svarade mig "om du kommer på vad som är fel så hör av dig kthxbye" typ

Lösning: Har ingen lösning!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Laddade ner windows 8 consumer prewiew idag och efter det känns det som att mitt bf3 har fuckat ur totalt!!
Första blev jag kickad av punkbuster men det verkar vara löst nu men nu har jag ett nytt problem, efter kanske 2min spelande dör bara spelet och stängs av utan förvarning..?

Någon som har någon bra lösning på detta? prövat massa alternativ nu men inget verkar funka.

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Det laggar som tusan i killcam. Känns som 3 FPS. Just när jag blir knivad och animationen visas och i killcam, när jag dött och ser fienden som dödade mig, aldrig annars.

Hårdvara: i5 2500k @ 4.3GHz, 8GB 1600MHz DDR3-minne och ett Gigabyte GTX 680 Windforce.

Mjukvara: Windows 7 Ultimate, 301.24 - BETA drivrutiner till grafikkortet. Kör allt på ULTRA, men inte Vsync.

Försökt utan framgång: Ingen aning hur man skall lösa detta, då det ENBART är just i killcam och när jag blir knivad som det laggar. Då laggar det dock brutalt, som sagt. Om jag blir ressad så är lagget borta instant med.

Tack på förhand!

Samt så undrar jag väl mer allmänt vad man kanske kan banta lite på när det gäller grafikinställningar. Om jag är riktigt nära explosioner så droppar det till ~30 FPS, som känns betydligt. Vad kan man banta på utan att gimpa på det visuella? AA gör ju en hel del, så vill inte riktigt snåla med det... x]

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Ligger på 10-16 fps med alla inställningar på low.

Hårdvara: Intel(R) Core(TM) i3-2100 3.10GHz, 6.0 GB ram, GeForce GT 520

Försök utan framgång: Testat installera om bf3 och uppdaterat drivrutinerna.

Tycker att min dator borde klara av spelet med hög fps med inställningarna på low iaf, så det är lite konstigt.