Permalänk

Har testat massa musmattor och slet ut många rätt snabbt, så köpte för flera år sedan Ulti-Mat Origina med Teflon ytal http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=179 Bästa mattan jag har haft och håller än. Testa den och ni kommer aldrig gå tillbaka till tygmattor

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av blue eyed devil:

Har testat massa musmattor och slet ut många rätt snabbt, så köpte för flera år sedan Ulti-Mat Origina med Teflon ytal http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=179 Bästa mattan jag har haft och håller än. Testa den och ni kommer aldrig gå tillbaka till tygmattor

Kommer alldrig någonsin spela på en hård matta

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vilken musmatta rekommenderar ni att köpa för en Logitech G700?

Permalänk
Medlem

Har inte testat så många men med tanke på priset är Steelseries QcK den bästa jag har testat
http://www.inet.se/produkt/6606266/steelseries-qck

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Zowie Gear SpawN G-TF 'Speed'

Musmattan är suverän, förmodligen den bästa musmattan på marknaden idag.
Det är en tygmatta, men den är ganska tunn och känns inte som en vanlig tygmatta på något vis.
Mattan utsrålar kvalitet och de har verkligen tänkt till när de har designat denna.
Tex. så är kanterna sydda för att den ska hålla längre.

Stilren kvalitet och grymt bra underlag, priset är också rimligt.

Dock är G-TF lite för stor för mig, tittade inte så noga på måtten när jag beställde den, så nu har jag beställt samma matta men P-TF varianten som är 'normal' storlek. G-TF är verkligen enorm egentligen.

Permalänk

Läroboken Der Sprung för tyska steg 1 är nog den bästa musmattan jag haft. Hade den i 6-7 månader i brist på annat så om du kan få tag på en sån så köp den!

Men för att va seriös så tycker jag att steelseries 4D(inte HD) är den bästa jag använt eftersom man kan vända på den så passar den olika möss som kräver både len och skrovlig yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Läroboken Der Sprung för tyska steg 1 är nog den bästa musmattan jag haft. Hade den i 6-7 månader i brist på annat så om du kan få tag på en sån så köp den!

Men för att va seriös så tycker jag att steelseries 4D(inte HD) är den bästa jag använt eftersom man kan vända på den så passar den olika möss som kräver både len och skrovlig yta.

Kan berätta att Matematik 3000 funerar nice också

Permalänk
Medlem

Roccat sense!

Permalänk
Medlem

Har kört fUnc Surface 1030 sedan de kom. Är glidet verkligen tillräckligt bra på tygmattorna som Steelseries QcK?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Steelseries QcK

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av treehorn:

Vilken musmatta rekommenderar ni att köpa för en Logitech G700?

Kanske lite sent svar men har en G700 och använder en Steelseries 4HD tycker nog du borde ta en sån eller den större 9HD

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

steelseries QcK ! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har testat massa musmattor och slet ut många rätt snabbt, så köpte för flera år sedan Ulti-Mat Origina med Teflon ytal http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=179 Bästa mattan jag har haft och håller än. Testa den och ni kommer aldrig gå tillbaka till tygmattor

Haha, vi har verkligen olika erfarenheter. I mina ögon är det den absolut sämsta musmatta jag ägt. Den var repig och hade dåligt glid efter någon månad, liten, kall, obekväm, slet skatez som fan och sedan hade vissa möss som inte alls fungerade på mattan. Nu används den som slipyta för nya skatez.
Måste jag också säga att jag sitter med en tygmatta nu som jag är otroligt nöjd med

Corepad C1 är den bästa mattan jag har haft. Kanske inte lika snabb som QcK+, men föredrar corepadden pga bättre kontroll. Helt klart värd att testa ifa man funderar på te.x en QcK.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

QPAD CT Large 4mm eller när de kommer till hård matta så QPAD HeatoN mattan, fånigt nice faktiskt.

Permalänk
Medlem

Av mina 20+ mattor är min favorit Razer Goliathus Speed utan tvekan.
Hård föredrar jag fortfarande 9HD över Heatons.

Permalänk
Medlem

Qck+, man behöver aldrig oroa sig över att det tar slut "matta".

Plus i kanten för att den blir lika stor som min snopp om man rullar ihop den

Dold text
Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

jag kör med en Corsair M60 på en Steelseries 4HD, funkar helt suveränt och med ett perfekt glid, Inte för lätt och inte för tungt.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Av min större samling musmattor är Razer Goliathus control helt klart favoriten.
Den har klart lägst friktion av alla tygmattor jag testat (där Goliathus speed underligt nog har högre friktion).

Dock så beror det hela väldigt mycket på vilken mus man kör med och vilka musfötter och skates man använder, samt ens inställningar i spelen. Olika mattor kan vara bra i olika situationer.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

SteelSeries NP+.
Finns ej i lager någonstans typ, men den äger verkligen!
Läsk-resistent är ett måste!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Qck+, man behöver aldrig oroa sig över att det tar slut "matta".

Plus i kanten för att den blir lika stor som min snopp om man rullar ihop den

Dold text

Äh! Jävla mini-matta. Min Corepad är hela 0,5mm större i alla ledd och räcker inte riktigt till

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

QPAD HeatoN säger jag bara. överlägsen hård matta.... den är så glatt så blåser jag lite på min mus så far den av skrivbordet (sant)

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Inaktiv

SteelSeries QcK+ Limited Edition (Fnatic). mycket skön att dra musen på! ända negativa lite för stor, men vad gör det man vill ha en skön musmatta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Qck+, man behöver aldrig oroa sig över att det tar slut "matta".

Plus i kanten för att den blir lika stor som min snopp om man rullar ihop den

Dold text

Där tog du nästan i så du sket på dig va?
Själv använder jag en SS 4HD, bästa mattan jag har använt men fortfarande inte lika bra som jag skulle vilja ha den. Håller man upp den mot solen så ser man tydligt mönstret där man drar musen, glidet på dessa ställen är även väldigt försämrat, som tur är mattan rektangulär och har bara slitit ut två delar av mattan än så länge så klarar mig nog ett tag.
Någon som vet om glasmattorna fungerar bra med optiska möss?

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Hade qck innan. Men nu 4HD, tycker den är bra mycket bättre. . Dock så återstår det ju att se hur den slits..

Permalänk
Medlem

Jag märkte verkligen igår mycket tydligt, när jag höll på och experimenterade med kombinationen mus/musfötter/musmatta hur extremt mycket allt beror på vilka musfötter man använder.
Körde innan med små hårda, rätt höga extra teflonskates som jag satt på de vanliga musfötterna. Kontaktytan med musmattan blev låg och friktionen kändes minimal. Dock blev friktionen rätt hög på vissa typer av tygmattor (Som Qck+, Goliathus speed och Mionix Sargas 400). Däremot lämpade sig tygmattan med den absolut lägsta friktionen, Goliathus control mycket bra för detta.
Plastmattor ger här oftast mycket lägre friktion, men man förlorar mycket i kontroll så jag har skippat dem.

Det fanns ett problem i att kanterna på skatesen skavde lite lätt mot tygfibrerna, vilket skapade onödig friktion.

Sedan tog jag bort mina extra musfötter.
Då blev de trögaste mattorna nästan ospelbara pga den höga friktionen (smaksak givetvis).
Att få till bra precision vid små rörelser känns svårt oavsett matta i detta fall.

Sedan satte jag på en annan typ av musfötter, en variant som är extremt tunna och glatta. Då "försvann" skavfriktionen som fanns på de högre skatesen till stor del.
Med denna konfiguration känns plötsligt tidigare tröga mattor som Sargas 400 och Goliatus speed som snabba och bekväma. Speciellt Goliathus speed gör nu skäl för sitt namn.

Det är rätt kul att hålla på och modda och experimentera här märker jag. Har tonvis med musmattor, musfötter, möss, vertyg och annat att leka med

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Vad jag upplevt när det gäller skatez är att små skatez ger mycket "statisk friktion" på mjuka mattor, dvs att musen som suger fast i mattan och det blir svårt att göra små precesionsrörelser.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vad jag upplevt när det gäller skatez är att små skatez ger mycket "statisk friktion" på mjuka mattor, dvs att musen som suger fast i mattan och det blir svårt att göra små precesionsrörelser.

Hmm, har precis motsatt erfarenhet.
Har små skates mycket för att motverka den statiska friktionen jag får med originalfötterna.
Kanske beror mycket på vilken mus och vilka originalfötter man har.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Kör med Roccat taito Som jag skurit till funkar kanon. Glider bra nog för mig (mer glid blir oprecist).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan inte uttala mig om vilken som är bäst eftersom jag inte har testat alla, men Razer Scarab är riktigt najs, kör med den. http://www.razerzone.com/gaming-mouse-pads/razer-scarab