rUtorrent utan ubuntu?

Permalänk
Medlem

rUtorrent utan ubuntu?

Teoretiskt sätt så skulle jag vilja sätta upp en seedbox på min dator för att snabbt kunna sprida min musik till världens alla hörn.
I praktiken verkar det OMÖJLIGT! Ubuntu hit och libtorrent dit...... GRRRRRRRRRR

Betalade för ett mediumkonto och det finns bilder som visar hur man gör i rUtorrent.
Men hur F********N installerar man det?
Hittar bara en massa källkoder och skit, en installer verkar inte finnas.. Wtf liksom.
Snälla, hjälp mig om ni kan!

Tack!

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem

Trodde att det var ett simpelt program att installera liksom... Hmm

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem

Borde du inte ställt denna fråga här istället?

Permalänk
Medlem

Känns lite grann som att det inte går utan linux.

http://randystech.com/index.php?option=com_content&view=artic...

Om inte något sånt här skulle fungera.

http://rtwi.jmk.hu/wiki/rTorrentOnWindows

Permalänk
Medlem

rtorrent går ju installera via apt-get om du nu vill ha det, lär dig styra det i SSH om du nu vill ha "lättvikts". Om du tvunget vill ha webinterface som är lättinstallerat å fungerar bra så: apt-get install deluged deluge-web och surfa in på din maskin på port 8112 så är det klart!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

rtorrent går ju installera via apt-get om du nu vill ha det, lär dig styra det i SSH om du nu vill ha "lättvikts". Om du tvunget vill ha webinterface som är lättinstallerat å fungerar bra så: apt-get install deluged deluge-web och surfa in på din maskin på port 8112 så är det klart!

Topicen var "rUtorrent utan ubuntu" så jag antar att det är i windows miljö han vill att det ska fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Topicen var "rUtorrent utan ubuntu" så jag antar att det är i windows miljö han vill att det ska fungera.

Om det nu verkligen är så TS menar så är det verkligen att krångla till det...K.I.S.S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Om det nu verkligen är så TS menar så är det verkligen att krångla till det...K.I.S.S.

Jo och med tanke på val av subforum, men min poäng var främst att det är väldigt enkelt att sätta upp det med ubuntu. Om hans poäng nu var att göra en dedikerad seedbox så verkar det väldigt onödigt/dumt att krångla till det med en windowsinstall och kompilering från source.

Mina råd fungerar fint i Windows också afaik, det finns förkompilerade windowsinstallers och så där med, om man nu tvunget vill. http://dev.deluge-torrent.org/wiki/Download

Visa signatur

Många datorer.