Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Vilka spel är det man behöver för zombiemoden?

"ARMA II: Combined Operations", vilket nämns tidigare i tråden!

EDIT: Finns på steam för ungefär 200kr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

"ARMA II: Combined Operations", vilket nämns tidigare i tråden!

EDIT: Finns på steam för ungefär 200kr.

Börjar väl bli lite sömnig, måste absolut pröva detta! Har vi någon teamspeak, mumble etc. med folk som spelar?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fan vad mörkt det är på natten! Smög mig ur Elektro-nånting och sprang och sprang och sprang genom skogen tills jag stötte på en lada. Väl där patrullerades den av tre zeds varav två stod därinne.

Stealthade mig in samtidigt som jag hörde flertalet skott avfyras långt borta. Gick uppför en trappa och fann lite mat och en pil

Satt och funderade på hur jag skulle ta mig ut när jag hörde någon skrika förbannat på mig. Då disconnectade jag, balls of steel.

Edit: Fantastisk atmosfär i spelet för övrigt. Har dock inte stött på en annan survivor än, förutom några flyende skuggor vid en flare långt borta i horisonten.

Permalänk

Gudomlig mod, fick mig att installera ARMA igen, trots att det är rena rama powerpoint slideshowen för mig.

Ångest, rädsla, paranoia, energi - ja, man hittar många känslor i det här.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Fan, om det är någon som vill spela med Teamspeak eller nått så köper jag också spelet, känns som att man lär tappa intresset snabbare om man är själv och dör hela tiden, heh..

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

GÅr det att köra det med ARMA2 free? VIlken version är de flesta serverar? Sökte på servrar men hittade inte en enda server med detta moddet. Kan någon hjälpa mig?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 AM3 | Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3,4GHz | RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 @ 1600Mhz XMS3 | Nättaggregat: Deltaco PSU-423 500W

http://www.youtube.com/watch?v=F7DEL5rb4yE&feature=plcp&conte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Fan, om det är någon som vill spela med Teamspeak eller nått så köper jag också spelet, känns som att man lär tappa intresset snabbare om man är själv och dör hela tiden, heh..

Jag är på med att köra teamspeak, dock har jag ingen möjlighet att hosta en server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moltix:

GÅr det att köra det med ARMA2 free? VIlken version är de flesta serverar? Sökte på servrar men hittade inte en enda server med detta moddet. Kan någon hjälpa mig?

Du måste köpa ARMA II: Combined Operations för att instalera modden Dayz

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Jag är på med att köra teamspeak, dock har jag ingen möjlighet att hosta en server...

Kanon, hoppas vi kan få med någon mer! Problemet blir väl bara att vi lär finna det svårt att hitta en server vi alla kan spela på.. För tanken är ju att vi ska hjälpas åt att överleva, eller hur

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av moltix:

GÅr det att köra det med ARMA2 free? VIlken version är de flesta serverar? Sökte på servrar men hittade inte en enda server med detta moddet. Kan någon hjälpa mig?

Nej, du måste ha Combined Operations (ArmA2 & Operation Arrowhead). Rekommenderat är även DLC'n Private Military Company (PMC), då modden använder ett gäng modeller därifrån. Det funkar utan också, men då är det väldigt låg kvalité på just det materialet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Jag är på med att köra teamspeak, dock har jag ingen möjlighet att hosta en server...

Håller på att försöka sätta upp en Mumble server för det. Återkommer.

Visa signatur
Permalänk

Blev faktiskt positivt överraskad av denna mod. Riktigt läskig atmosfär som håller en på spänn hela tiden. Man vet aldrig var någon bandit gömmer sig, eller när ett gäng zombies får för sig att jaga en. Vet inte hur många gånger jag fått klättra upp i hamnkranarna för att ta skydd från dom. Synd bara att servrarna är konstant fulla, och ibland när man väl tar sig in så laddar den i evigheter.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.6ghz. PNY GTX 970. 16gb DDR3. Samsung 840 PRO 256gb SSD + toshiba 3tb mekanisk.

Permalänk
Medlem

Hade en rätt speciell upplevelse nyss

Spawnade utanför Cherno, och tänker gå in mot centrum. Men nästan direkt när jag spawnat så kommer en zombie och slår ner mig. Jag är nere för räkning och är en blivande måltid. Lyckas dock återfå mitt medvetande strax innan jag förblöder och skjuter Herr Zombie mellan ögonen. Har nu 2000 i blod (12000 är standard) och ser nästan svartvitt och är bländad konstant av solen.

Är nu mycket mer försiktig och lyckas undankomma flertalet odöda utan att bli upptäckt. Börjar närma mig en gata som jag vet leder till en affär (kollat en del på youtube innan jag köpte Arma) och går dit i hopp om att få lite loot. På vägen dit så upptäcks jag av en Zombie, men denna gången är jag snabbare än min motståndare och överlever oskadd.

Dock hör gissningsvis 10 st zombies det, och börjar ge jakt. Jag kutar allt jag kan till affären medan jag kollar bakom mig för att se hur många det är. Var två st som sprang direkt bakom mig. Jag beslutar att vända mig om och döda dom, vilket jag lyckas med. Har nu bara 5 skott kvar i min Makarov!

Fortsätter att kuta till affären, fortfarande med ett gäng odöda i hälarna. Till min förtjusning så ligger där en hagelbrakare med flertalet patroner. Lyckas nu döda mina förföljare.

Rensar butiken och fortsätter senare in mot ett närliggande hus för att leta efter mer loot.

Tror Gudarna välsignat mig när jag hittar blodpåsar! Fortsätter upp vidare i huset och hittar en Alice (största ryggsäcken i spelet) så jag kan ta med ännu mer loot. Fortfarande mycket loot kvar! Fortsätter och rota i huset efter bra att ha saker. Hittar en karta, kompass, klocka och kikare. Det går bra nu!

Kommer in i sista rummet, där hittas ett jaktgevär med kikarsikte, detta plockas självklart upp! Nu är huset tomt, jag har hittat riktigt bra start items, trots min fruktansvärda start! Fasen vad glad jag är!

När jag börjar gå mot trappan så ser jag något jag inte vill se. En bandit.
Jäveln skjuter mig i huvudet och tar all min loot! FAAAN!!1

Kan inte säga annat än att jag älskar detta spel. Glädjerus som efter ha lyckats trots en fruktansvärd start, krossas av ett as till människa. Precis som det hade vart i verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Håller på att försöka sätta upp en Mumble server för det. Återkommer.

Räkna med mig också tankar spelet just nu

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen på det här. Har vanliga arma 2. Då räcker det att man bara köper operation arrowhead också va?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Blev riktigt sugen på det här. Har vanliga arma 2. Då räcker det att man bara köper operation arrowhead också va?

Yes! Köpte båda nyss och installerar dayz atm

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av PettZon91:

Blev faktiskt positivt överraskad av denna mod. Riktigt läskig atmosfär som håller en på spänn hela tiden. Man vet aldrig var någon bandit gömmer sig, eller när ett gäng zombies får för sig att jaga en. Vet inte hur många gånger jag fått klättra upp i hamnkranarna för att ta skydd från dom. Synd bara att servrarna är konstant fulla, och ibland när man väl tar sig in så laddar den i evigheter.

Ska man bara vänta på laddningen eller äre bäst att avsluta och sätta på programmet igen?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Ska man bara vänta på laddningen eller äre bäst att avsluta och sätta på programmet igen?

För mig tar det också ett tag att ladda, men inte så konstigt med tanke på att du laddar en 225 km2 stor karta. Tar typ 2 min eller något sånt skulle jag gissa på.

Kolla också att ni har rätt version på modden, och själva spelet. Jag kunde starta Day Z utan problem, men eftersom jag hade fel uppdatering för Arma så kunde jag inte ansluta till servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Blev riktigt sugen på det här. Har vanliga arma 2. Då räcker det att man bara köper operation arrowhead också va?

Japp, det ska vara samma sak som att köpa combined ops.

Permalänk

Alla som lirar DayZ här på SWEC skulle kunna sätta en tagg framför sitt namn? Nåt i stil med [SWEC] eller nåt framför namnet? Så är det ju lättare att få kontakt ingame osv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Alla som lirar DayZ här på SWEC skulle kunna sätta en tagg framför sitt namn? Nåt i stil med [SWEC] eller nåt framför namnet? Så är det ju lättare att få kontakt ingame osv.

Låter bra! Hoppas att man hittar någon som vill snacka snart eller att någon får upp en mumble/TS, var med en kille nu en stund som var helt tyst hela tiden. Var skiträdd att han skulle skjuta mig i ryggen

Permalänk
Medlem

Vart lägger man filerna om man har arma 2 och Operation arrowhead enskilt? Spelen är i två olika mappar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Vart lägger man filerna om man har arma 2 och Operation arrowhead enskilt? Spelen är i två olika mappar.

Du lägger filerna i följande: C:\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@dayz\Addons

Mapparna @dayz och addons får du skapa själv. Filerna ska ligga i mappen "Addons".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Så, då har jag köpt det med, om någon vill spela imorgon efter kl 13:00 så är jag på.

Skype eller mumble spelar mig ingen roll, men vill gärna kunna snacka.

Är 31 år så jag är lugn och harmonisk;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Ska man bara vänta på laddningen eller äre bäst att avsluta och sätta på programmet igen?

Hittills har jag väntat och det har löst sig till slut. Men om det börjar ta uppemot 20min att ta sig in så bör man nog stänga av och prova igen. Detta har inget med själva spelet att göra utan det är servrarna som är överbelastade vad jag förstått.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.6ghz. PNY GTX 970. 16gb DDR3. Samsung 840 PRO 256gb SSD + toshiba 3tb mekanisk.

Permalänk

Håller med om "Swec" tagen. ska försöka fixa det nästa gång jag spelar. Och kanske överens om att inte skjuta varandra om man har "Swec" pretty plz? c:

Permalänk
Medlem
Skrivet av PettZon91:

Hittills har jag väntat och det har löst sig till slut. Men om det börjar ta uppemot 20min att ta sig in så bör man nog stänga av och prova igen. Detta har inget med själva spelet att göra utan det är servrarna som är överbelastade vad jag förstått.

Har upprepat sig en gång, men det är bara att stänga av och gå in igen. Tar 10-15 sekunder att komma in på servrarna oftast.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vart lägger man filerna om man har arma 2 och Operation arrowhead enskilt? Spelen är i två olika mappar.

Jag laddade ner Six updater. Det funkar lite som en Modkatalog till Bohemias spel. Jag laddade ner Day Z där.
Och det funkade först efter jag lagt till "-nosplash -mod=@dayz" (utan ") till den ikon som jag startar spelet med. Det skall vara combined Op. ikonen som du ska editera. Du högerklickar på ikonen och väljer egenskaper, sen i boxen som visar vart ikonen går lägger du till ovanstående.

Kolla också så att Arma är version 1.6

Permalänk
Medlem

Ganska trist att köra solo, alla skjuter ju alla dom ser.

Permalänk

Köpte Arma II Combined forces precis, enbart för denna modden, sugen på att skaffa en possé att lira med då det känns som ett måste!

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |