[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

när börjar eventet, måste bunkra upp med glass i stora lass?!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

när börjar eventet, måste bunkra upp med glass i stora lass?!

Runt 20:00

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ah.
Jo då var det ju andra bullar.
Senaste jag läste var typ max på 5cm.
1-2meter låter ju hyffsat användbart ändå.

1-2 meter låter för bra för att vara sant Väldigt spännande teknik det där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1-2 meter låter för bra för att vara sant Väldigt spännande teknik det där.

Hehe jo helt klart.

Får väl bli att ta på sig blyboxers i framtiden antar jag XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbear:

I fallet SGS3 var det ju tal om ett maxavstånd på 1-2 meter från laddningsstationen, det känns väl hyfsat fräscht jämfört med en eltandborste som måste stå på samma plats. Är det trots allt är 5 cm det handlar om (om trådlöst överhuvudtaget dvs), så använder jag hellre sladd, så man kan lyfta telefonen och kolla klockan mitt i natten utan att avbryta laddningen.

Varför skulle du inte vilja avbryta laddningen några sekunder??

Jag tycker det vore jättesmidigt att inte behöva fippla med usbkabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Varför skulle du inte vilja avbryta laddningen några sekunder??

Jag tycker det vore jättesmidigt att inte behöva fippla med usbkabeln.

Jag vet inte, det är väl något jag har fått för mig att man ska inte hålla på och avbryta laddningen med tanke på batteriets hälsa.
Har inga som helst källor på detta, det är mitt eget påhitt. Jag vet att man pratar om antal laddnings-cykler innan batteriet försämras, så det kanske är ett derivat av det som ligger bakom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

när börjar eventet, måste bunkra upp med glass i stora lass?!

Skrivet av Dangerdan:

Runt 20:00

Ja kl 7 pm GMT står det och jag får det till 21:00 här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Runt 20:00

Skrivet av FearKill:

Ja kl 7 pm GMT står det och jag får det till 21:00 här i Sverige.

får jag kolla lite runt 8-9 och se om det börjat?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Hehe jo helt klart.

Får väl bli att ta på sig blyboxers i framtiden antar jag XD

Är kanska lugnt. Tekniken funkar i stort sätt precis som jordens magnetfält så är 100% safe för oss människor och djur.
Är ju bara om du lyckas att ha något ledbart som kör precis samma frekvens som sändare kör med.
Men är omöjligt att få till på ett naturligt sätt så.

Men du kan ju gå runt med blyboxers och skapa ett nytt mode

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt med tider, eventet börjar 19.00 i London. London har för tillfället GMT+1 eftersom det är sommartid och vi har GMT+2, det gör att eventet börjar 20.00 för oss här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Är kanska lugnt. Tekniken funkar i stort sätt precis som jordens magnetfält så är 100% safe för oss människor och djur.
Är ju bara om du lyckas att ha något ledbart som kör precis samma frekvens som sändare kör med.
Men är omöjligt att få till på ett naturligt sätt så.

Men du kan ju gå runt med blyboxers och skapa ett nytt mode

Oh yeah bly kommer vara det nya sexigt

Tänkte mer på framtiden.
Men alla trådlösa saker vi redan har och nu kommer saker drivas induktivt också och troligen flera sändare i varje rum för allt från tv till mobil och bärbara datorer.

Vi kommer nog nå den gräns elektromagnetiska fält blir skadliga även för folk som inte är elallergiker. Frågan är bara när.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Att det ska vara så svårt med tider, eventet börjar 19.00 i London. London har för tillfället GMT+1 eftersom det är sommartid och vi har GMT+2, det gör att eventet börjar 20.00 för oss här i Sverige.

Jag tyckte inte att det var svårt från början men det finns alltid folk som tycker det är viktigt att skriva något

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbear:

Jag vet inte, det är väl något jag har fått för mig att man ska inte hålla på och avbryta laddningen med tanke på batteriets hälsa.
Har inga som helst källor på detta, det är mitt eget påhitt. Jag vet att man pratar om antal laddnings-cykler innan batteriet försämras, så det kanske är ett derivat av det som ligger bakom.

Förr så skulle man ladda ur helt o sedan ladda fullt. Dagens batterier har inget "minne" och mår bäst av att inte laddas ur helt för att sedan laddas fullt. (Som jag förstått iaf)

Dock är det så numera att telefonen sköter laddströmmen o stänger av sig när spänningen sjunker till en viss gräns, så man kan nog bete sig som man vill i princip.

Edit: omformulering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Förr så skulle man ladda ur helt o sedan ladda fullt. Dagens batterier har inget "minne" och mår bäst av att inte laddas ur helt för att sedan laddas fullt. (Som jag förstått iaf) Nu sköter telefonen laddströmmen o stänger av sig när spänningen sjunker till en viss gräns, så man kan nog bete sig som man vill i princip.

Så sant det du säger. Vi får väl hoppas att telefonen har uttagbart batteri i alla fall, så man kan skaffa nytt om man nu skulle lyckas missköta det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbear:

Så sant det du säger. Vi får väl hoppas att telefonen har uttagbart batteri i alla fall, så man kan skaffa nytt om man nu skulle lyckas missköta det!

Ja, eller byta till ett större som på s2an.. utmärkt konstruktion!

Permalänk

Vet inte om denna länk har varit uppe men antar att den ser ut såhär http://www.mobil.se/nyheter/samsung-galaxy-s3-lanseras-ikvall...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Vet inte om denna länk har varit uppe men antar att den ser ut såhär http://www.mobil.se/nyheter/samsung-galaxy-s3-lanseras-ikvall...

Det där är ju samma bild som finns i inlägg #1 i denna tråden

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Men du kan ju gå runt med blyboxers och skapa ett nytt mode

Skrivet av RainesX:

Oh yeah bly kommer vara det nya sexigt

Aha, är det därifrån uttrycket "...While you got a little lead left in your pencil." kommer? (OT - Gissa vilken film)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha, är det därifrån uttrycket "...While you got a little lead left in your pencil." kommer? (OT - Gissa vilken film)

Haha.

The rock...
Och skall erkänna jag googlade. Men bara för att jag störde mig på att jag kände igen citatet och orkade inte låta det komma fram XD
Paxton.. right? i förhörsrummet

Alla lines i filmen
http://movie.subtitlr.com/subtitle/show/475723

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Vad konstigt att dom hade byggt in allt i batteriet då och demonstrerade på SGS2.
Det krävs som sagt ingen extra krets i mobilen då allt sånt byggs in i batteriet. Tekniken är inte ny, min gamla eltandborste hemma har den typen av laddning. Tror även rakapparater har använt det i några år också.
Men visst kan dom slänga in allt i mobilen och låta dig använda vilket batteri som helst i stället.
Men med tanke på all galenskap om att allt skall vara tunnare så tror jag om dom kör på induktiv laddning s att det blir ett icke utbytbart batteri med kretsarna redan i sig och inte i mobilen för att spara utrymme.

Jag för min del hoppas nästan att dom inte slänger in den laddningstypen utan låter batteriet vara utbytbart samt med minneskortsplats.

Läser du ens vad du själv skriver? ja dom behöver bygga in den i batteriet som är i mobilen. Alltså krävs det en extern krets i mobilen. Allt sitter ju i batteri controllern. Jämför du med en vanlig pin kontakt så behöver du en betydligt mer komplicerad controller. Idén är att göra mobiler tunnare och lättare, inte tvärtom, om du inte märkt det

Btw, induktans påverkar hela mobilen ifall man inte isolerar det ordentligt. Kan ge oönskade effekter.

Permalänk
Medlem

Den lever! Snart är det dags. :):):)
http://www.thenextgalaxy.com/

Permalänk

4.8 tum, 8 megapix camera

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ahahahaha, kunde dom inte hitta nån med liiiite bättre engelskauttal?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Tyckte den såg väldigt avlång ut på nåt sätt....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den var inte snygg......

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Nej inte jättesnygg men jag gillar ändå den rundade designen. Påminner om en Lumua 710. Jag gillar inte riktigt hur Touchwiz ser ut däremot.

Lite mer här:

http://www.engadget.com/2012/05/03/samsung-galaxy-s-iii-previ...

Jämförelse mot iPhone 4S, HTC One X och Lumia 900.

http://www.engadget.com/2012/05/03/samsung-galaxy-s-iii-vs-ip...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Trist design Tycker de flesta telefoner nuförtiden har väldigt tråkig design

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att knapp fram är gammalt? Ska inte va nån knapp längre, inbyggd i skärmen sen rund, 12mp kamera som ryktena sa, skit telefon. Skulle ta One X ist alla dar i veckan.

Sen 4.8" skärm, ingen tablet jag vill ha -.-

Men det sämsta: FAN VA PLASTIG HAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHA!

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Nej inte jättesnygg men jag gillar ändå den rundade designen. Påminner om en Lumua 710. Jag gillar inte riktigt hur Touchwiz ser ut däremot.

Lite mer här:

http://www.engadget.com/2012/05/03/samsung-galaxy-s-iii-previ...

Jämförelse mot iPhone 4S, HTC One X och Lumia 900.

http://www.engadget.com/2012/05/03/samsung-galaxy-s-iii-vs-ip...

Fel HTC One X lur bara Det var en AT&T som är USA anpassad.

Men dom är snarlika förutom batteriet, samt cpu. Men om man ska ha på allt han snackar om i press-releasen så krävs ju sås

Mycket intressant iaf.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz