PAN Vision tar mekaniska tangentbord från Ducky till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jepp jag kör också billiga varianter. 100-200kr tangentbords kör jag alltid med. Just för att jag är inte snäll mot tangentbord när jag blir grinig under spelandet och för att jag har otur ibland med att spilla kaffe eller cola på dem

Haha, jag försöker hålla mig från att bli arg på spel, men om jag måste få ut aggro så är min kära CRT-skärm villig att ta en smäll Det som är mest gött med CRT, det feta glaset <3

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de är så dyra? Special beställt Qpad mk-85 med MX Brown switchar kostade mig exakt 1510 med frakt från deras sida och det är ju miljoner gånger bättre för gaming som deras shine serie siktar på? Vill man ha standard red switchar får man ju tom ett mk-85 billigare än ett shine... Om byggkvaliten är otrolig kanske det är värt med den billigare varianten, men den är ett par hundra dyrare än ekvivalenta mk-50. Sen är MK-85 ett riktigt bra och rejält bygge det med så ska man spela sikta på ett sådant istället är mitt råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg att Tt eSports meka (Cherry MX black) var på rabatt på CDON för 450kr, tror ni det kan vara något? Är egentligen mer intresserad utav röda brytare från cherry men då sticker priset iväg...

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

N-Key rollover lär inte fungera med bakrundsbelysning eller har dem separat usb kabel tillsammans med ps2 kontakten?

Fungerar på Qpad MK-85. Och den har usb-hubb också.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Nu blir det problem att välja mellan ett sånt här eller ett Filco. Gillar att det finns bakgrundsbelysning och mediaknappar, men hur är kvaliteten jämfört med Filco?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Kör med ett Majestouch 2 Tenkeyless med blåa brytare. Någon som vet om det skulle vara bättre byggkvalitet på Ducky än på Filco?
Har inget att klaga på, men skulle helst ha ett tangentbord på 10 kg så att det inte kan fladdra runt.

Det är det verkligen inte. Du kan vara nöjd med ditt Filco.

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Fungerar på Qpad MK-85. Och den har usb-hubb också.

A men jag mena över ps2. MK-85 har ju nå chip så den får full nkro över usb.

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer det med svensk layout eller är det nordisk layout? Vill inte ha en massa konstiga "spiddekage"-tecken på mitt tangentbord

Vill förövrigt ha ett shine med röda brytare och vita dioder. Inte röda dioder. Får hoppas att det kommer det med då.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Såg att Tt eSports meka (Cherry MX black) var på rabatt på CDON för 450kr, tror ni det kan vara något? Är egentligen mer intresserad utav röda brytare från cherry men då sticker priset iväg...

Köpte ett sånt för nån vecka sedan och det duger väl till att spela med men jag skulle inte rekommendera det om du hade tänkt skriva och arbeta med det då det saknar en hel del viktiga knappar som t.ex. Windows knappen, Delete, Home, End, Pg Up/down. Jag kopplar in det då jag spelar men i vanligt användande kör jag fortfarande med ett billigt Logitech media tangentbord. Som sagt, duger gott o väl för det priset om du har bara tänkt spela, 450 för ett mekaniskt är ju inte så illa.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Fattar inte varför de är så dyra? Special beställt Qpad mk-85 med MX Brown switchar kostade mig exakt 1510 med frakt från deras sida och det är ju miljoner gånger bättre för gaming som deras shine serie siktar på? Vill man ha standard red switchar får man ju tom ett mk-85 billigare än ett shine... Om byggkvaliten är otrolig kanske det är värt med den billigare varianten, men den är ett par hundra dyrare än ekvivalenta mk-50. Sen är MK-85 ett riktigt bra och rejält bygge det med så ska man spela sikta på ett sådant istället är mitt råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa tangentbord har mycket högre byggkvalitet än t.ex. Qpads, och varför skulle Qpads tangentbord vara bättre för gaming?

Permalänk
Avstängd

1290 samt 1449 kr är galet dyrt.

Belysta tangentbord?
Vad ska det vara bra för, vem behöver nåt sånt?
Är det för att tanter bättre ska se tangenterna eller?

Jag var född med ett tangentbord i handen, jag skriver utan att titta på tangentbordet, så inte fan behöver jag nån jävla belysning.

Permalänk
Avstängd

Tangentbordet avslutas och försvinner ju helt abrupt efter sista raden med mellanslag som en bergsluttning som bara dyker rakt ner.

Ska inte den luta ner en sluttning som en backe?

Permalänk
Medlem

Maxfps har redan Ducky tangentborden men kul att det blir ett større utbud.
Fast sjælv skulle jag ønskar jag att de tar in Filco istællet, mer kvalitet før pengarna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Maxfps.se har haft Ducky och Das keyboard ett litet tag men jag vet inte om det finns i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

1290 samt 1449 kr är galet dyrt.

Belysta tangentbord?
Vad ska det vara bra för, vem behöver nåt sånt?
Är det för att tanter bättre ska se tangenterna eller?

Jag var född med ett tangentbord i handen, jag skriver utan att titta på tangentbordet, så inte fan behöver jag nån jävla belysning.

Då är det inte en produkt för dig, helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ut med skiten igen om återförsäljarna inte kan ha vettiga priser. Ett ducky shine går på 700 kr importerat så varför ska jag betala det dubbla för?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

1290 samt 1449 kr är galet dyrt.

Belysta tangentbord?
Vad ska det vara bra för, vem behöver nåt sånt?
Är det för att tanter bättre ska se tangenterna eller?

Jag var född med ett tangentbord i handen, jag skriver utan att titta på tangentbordet, så inte fan behöver jag nån jävla belysning.

Nä inte jag heller, men jag tycker det är lite mysigt när det lyser upp i mörkret.

Permalänk
Skrivet av Or0s:

Mer tenkeyless åt folket! Kul med fler mekaniska tangentbord dock.

Menar du att dessa kommer som tenkeyless med svensk layout (en ordentligt enter-tangent etc.)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Ut med skiten igen om återförsäljarna inte kan ha vettiga priser. Ett ducky shine går på 700 kr importerat så varför ska jag betala det dubbla för?

Garanti, bættre service samt gæller svenska konsumentkøplagar.
dessutom ifall du blir tagen i tullen så ær importskatten samt exportskatten høgre æn momsen.

EDIT: særskrivningar.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

1290 samt 1449 kr är galet dyrt.

Belysta tangentbord?
Vad ska det vara bra för, vem behöver nåt sånt?
Är det för att tanter bättre ska se tangenterna eller?

Jag var född med ett tangentbord i handen, jag skriver utan att titta på tangentbordet, så inte fan behöver jag nån jävla belysning.

Dyrt ja, men hur dyrt är det inte med andra datordelar?
Ingen höjer på ögonbrynen när någon köper en dator för tjugotusen bara för att spela minecraft på..
Även fast det inte är ett tangentbord som tilltalar dig, eller någon annan, så tycker jag att det är bra att det dyker upp.
Utbudet och valfriheten är det som behövs för att främja konkurrens och därmed pressa priserna.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Avstängd

Ska köpa Mx Brown, kan bli ett gulligt tillskott bland mina Corsair K90 (Mx Red) och Qpad Mk-80 (Mx Blue).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Såg att Tt eSports meka (Cherry MX black) var på rabatt på CDON för 450kr, tror ni det kan vara något? Är egentligen mer intresserad utav röda brytare från cherry men då sticker priset iväg...

Blåa fungerar fint att spela med, jag har i alla fall inga problem med det.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av highspeed:

N-Key rollover lär inte fungera med bakrundsbelysning eller har dem separat usb kabel tillsammans med ps2 kontakten?

Då Qpad och alla andra tangentbord med PS/2 kontakt har separat kontakt för belysningen så misstänker jag att det även är så med detta tangentbord, det är dock inget jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Dessa tangentbord har mycket högre byggkvalitet än t.ex. Qpads, och varför skulle Qpads tangentbord vara bättre för gaming?

Macro funktion med profiler, full nkro över USB (mitt moderkort har inte ps/2), gumerat handlovsstöd, guldplätterade kontakter (borde shine också ha antar jag) och smidigheten att kunna koppla headsettet i tangentbordet.

Tror inte att de skulle vara dåliga för gaming bara att för priset saknar man funktioner man får med Qpaden till samma eller lägre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kostar det verkligen bara 700kr att köpa ett sånt här tgb utomlands? Jag tittade på Filco från england och de gick ju på runt 1500kr med frakt de också. Verkar vara vad man får betala för ett fint mekaniskt tangentbord så jag fattar inte varför alla gnäller...???

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite seriösa märken till Sverige, hoppas de kör med "vanlig" enter-tangent också, och inte den hemska ansi-layouten.

Hoppas det medför att fler tillverkare satsar på Sverige, t ex Filco. Så kanske man slipper importera dem.

Har jämfört mitt Filco Majestouch jag har där hemma med ett Qpad MK-50 jag har på jobbet. Skiljer en del i kvalitetskänslan, tangenterna känns lite sladdrigare på qpad faktiskt. Vet ej varför.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Äntligen ett tangentbord som är minimalistiskt, avskalat, inga makrotangenter eller annat tjafs. Vart har du varit hela mitt liv?!

Och sluta klaga på priset, det kallas marknadsekonomi. Där utbudskurvan och efterfrågan möts bildas jämviktspriset, det priset som kunder är villiga att betala i relation till utbudet. Inte alls konstigt. Har man inte råd får man avstå eller spara, det är inte svårare än så.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk

kan någon vara så snälla att säga vad som är skillnaden mellan cherry brytarna? letat på internet men inte hittat något

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kmzdapimp:

kan någon vara så snälla att säga vad som är skillnaden mellan cherry brytarna? letat på internet men inte hittat något

Är du verkligen säker på att du letade?

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||