Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Mina upplevelser om HTC one X är bara positiva, visst trycker jag stenhårt på vänsterkant så kan man se att den tar emot LCD skärmen, men det märkte jag först nu när jag läste kring problemet, vet du inte om det, kommer du aldrig märka det, då det kräver onormalt mkt kraft för att framkalla problemet.

Jag har även tappat den i asfalten från midjehöjd, blev ett litet märke i högerkant, inga repor på glas eller något annat (kanske bara tur?).

Batteriet är sjukt bra i min, companion coren gör sitt jobb kanon. Jag är dock ingen jätte spelare, eller jätte flitig användare, den går som en vanlig telefon, ibland samtal, lite dödande av tid ibland, etc etc.

Bifogar en SS på hur min mobil använder batteriet.

Att nämna är att HTC släppt en hel del updates på mjukvaran som förbättrar batteritiden nämnvärt, har ni inte uppdaterat till denna så kan jag förstå att ni tycker batteritiden är dålig.

http://www.bilddump.se/bilder/20120508075732-212.105.70.192.p...

Hur länge har skärmen varit på?
Standby har ju dragit ungefär lika mycket som display.

Permalänk
Medlem

1h 10 min med automatic brightness adjust.

jag bytte från Iphone 3gs, som höll i 17h med samma användningsmönster, så kan också förklara min åsikt.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

1h 10 min med automatic brightness adjust.

jag bytte från Iphone 3gs, som höll i 17h med samma användningsmönster, så kan också förklara min åsikt.

Ok. Jag bara undrade, det är ju svårt att se på en sådan bild hur batteriet räcker.

Permalänk
Medlem

Jag kör på HTC One X. Rootade min igår. La in Insertcoin one x 5 på den. Funkar klockrent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

wow, du har sett på bilder och därigenom vet att det är dålig kvalitet??

Jösses, kan du se in in framtiden också?

Hur du kunde missa ironin med det inlägget är bortom mig...

Permalänk
Medlem

HOX saknar glonass, batterilucka och plats för minneskort. Med ett svagt batteri och i många fall sämre prestanda, så borde inte valet vara svårt. DOA och skärmar med lysande pixlar räknar jag bort från ekvationen, tycker det är illa nog ändå.

Sen har S3 häftigare tillbehör och en del extrafunktioner, stöd för flera format och en rejält förbättrad wolfson DAC.

S3:s SoC drar 20% mindre ström än SGSII och även Pentile HD drar mindre ström, vilket ger ytterligare plus för batterikapaciteten.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv

AMOLED:s strömförbrukning varierar beroende vilken typ av bild som visas. Helvitt drar massor mer ström medan svart drar knappt nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är sugen på båda själv osäker på vilken jag ska ta.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Självklart, jag skrev ju att jag hade testat med en sån. Har även testat med en Galaxy Note vilken jag
glömde nämna.

Okej är bara lite förvånad eftersom jag själv är så jävla nöjd med min Nexus, jobbar med mobiler och tycker Nexus:en är i toppen med ett fåtal andra mobiler när det gäller just skärmen.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Satt själv i samma sits, stod mellan HOX eller S3, men fick bli att lägga en beställning på en S3a från telenor.
Ska bli spännande! Första android mobilen för min del(går ifrån iPhone 4). Så man får se om den är något att ha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Satt själv i samma sits, stod mellan HOX eller S3, men fick bli att lägga en beställning på en S3a från telenor.
Ska bli spännande! Första android mobilen för min del(går ifrån iPhone 4). Så man får se om den är något att ha

Ajdå. Folk som gör den övergången brukar alltid råka välja nån modell som verkligen floppar, det ser inte lovande ut för S3'an då

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ajdå. Folk som gör den övergången brukar alltid råka välja nån modell som verkligen floppar, det ser inte lovande ut för S3'an då

Haha tack för den du!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Okej är bara lite förvånad eftersom jag själv är så jävla nöjd med min Nexus, jobbar med mobiler och tycker Nexus:en är i toppen med ett fåtal andra mobiler när det gäller just skärmen.

Jo det är en mycket bra skärm, inget snack om saken. Trorligtvis den bästa AMOLED skärmen jag använt. Men det är ändock en AMOLED skärm med dess problem. Vilket var vad jag försökte påvisa, även bra skärmar från bra telefoner dras med problemen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

HTC One X. Bättre byggkvalitet (förmodligen), bättre skärm, snyggare gränssnitt. Den här gången känns det faktiskt som att HTC lyckats bättre med att släppa en riktigt genomtänkt produkt.

Bättre skärm, ja, pga mindre skärm med lika många pixlar.
Bättre byggkvalitet och gränssnitt, nej, absolut inte!
Där vinner s3
Dessutom har den bättre processor, tar snyggare kort, mycket roligare inställningar osv.
Visst, s3 var inte lika genomtänkt som den kunde ha varit, lite slött jobb där till skillnad från One X, men S3 vinner stort

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

HOX saknar glonass, batterilucka och plats för minneskort.

Är det bara jag som tycker att så ska det vara? Hatar luckor som glappar.

Skrivet av RambOFreAc:

Bättre skärm, ja, pga mindre skärm med lika många pixlar.
Bättre byggkvalitet och gränssnitt, nej, absolut inte!
Där vinner s3
Dessutom har den bättre processor, tar snyggare kort, mycket roligare inställningar osv.
Visst, s3 var inte lika genomtänkt som den kunde ha varit, lite slött jobb där till skillnad från One X, men S3 vinner stort

Jag fick en S3 i happymeal, så hög kvalitet tycker jag den ser ut att ha.
Jag hade förväntat mig 720P+ på 4.2-4.5"
Billigt och tråkigt med plast, fula rundade hörn och antagligen världens fulaste homeknapp, varför inte göra som på Galaxy Nexus? (Mind blown!)

Sen var det inte S3an som hade mycket sämre kamera?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RambOFreAc:

Bättre skärm, ja, pga mindre skärm med lika många pixlar.
Bättre byggkvalitet och gränssnitt, nej, absolut inte!
Där vinner s3
Dessutom har den bättre processor, tar snyggare kort, mycket roligare inställningar osv.
Visst, s3 var inte lika genomtänkt som den kunde ha varit, lite slött jobb där till skillnad från One X, men S3 vinner stort

Skärmen är inte bättre på htc One X p.g.a. högre pixeltäthet, det handlar om RGB vs Pentile. Läs på om detta.

Bättre processor, möjligtvis men obetydlig skillnad. Visa gärna mig exempel på hur kameran är bättre.

Det värsta är ändå designen. Ja, det är subjektivt, men en majoritet tycker att S3 är ful som stryk. Det tillsammans med den klart sämre skärmen (återigen, pentile i S3) gör One X till en bättre telefon.

Däremot tycker jag att båda är mycket bra telefoner och ingen lär bli missnöjd med någon av dessa, såvida inte exemplaret är defekt. Själv kör jag med en HTC Titan som slår dessa med gränssnittet men inte hårdvaran i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Samsung I9300 Galaxy S III vs. HTC One X: Alien vs. Predator"

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x-rev...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

"Samsung I9300 Galaxy S III vs. HTC One X: Alien vs. Predator"

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x-rev...

Jo mycket små skillnader förutom då "browsertestet" som enbart är fånigt eftersom en browser mer beror på en lurs anslutning.

Sen för de som orkar igenom sidorna är det en intressant slutsats att Andorid är en vinnare med två superlurar.

Slutligen... vem vill ha en lur som ser ut att komma direkt från "Barnens Hus"... ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av (ThE)[Snowman:

;12238693]Ska skaffa mig min första smartphone och det ligger mellan S3an eller One X.
Jag vet att S3 inte har anlänt än men behöver bestämma mig inom snabbt.

Som jag har fått det förklarat så har S3 an bättre batteri men inte nog mycket för att den ska hålla en hel dag mer.
Dom har samma version av Android .
Skärmen på One X är marginellt bättre.
Men det verkar som One X är Solid på det sättet att den är i ett stycke inga skarvar batteri lucka eller annat löst trams.

Vad skulle du välja?

Jag gick från iphone till en One x, har haft min i ett par dagar nu och trivs bra med den. och bara det faktum att swedroid users som kallar allt för DOA som egentligen betyder Dead on Arrival gör att jag inte tog någon kritik där på allvar. en kompis köpte också en HOX och har inga problem. det är nog hugget som stycket vilken du tar om vi ska vara ärliga, jag har haft Blackberry, iphone och nu en HTC och erfarenheten säger mig att andras åsikter sällan stämmer med dom jag bildat själv. batteriet håller mer än en dag för mig iaf. jag har ju lekt ganska mycket med den så jag får anta att förbrukningen är aningen högre just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Största problemet med min One X är den dåliga batteritiden, om man krämar på med nåt avancerat spel så håller den inte många timmar (kanske inte finns någon mobil som gör det?). Avvakta tills det kommer recensioner på S3 och bestäm sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffen:

Största problemet med min One X är den dåliga batteritiden, om man krämar på med nåt avancerat spel så håller den inte många timmar (kanske inte finns någon mobil som gör det?). Avvakta tills det kommer recensioner på S3 och bestäm sedan.

Jo men det måste ju vara klart ovanligt att sitta timtals och spela spel med en lur....men det är kanske nya tider...

De allra flesta har ett jobb att sköta.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

CDONs första intryck av luren:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=72928

Knappast så plastig känsla som alla säger efter att ha sett lite bilder på nätet, och det verkar de flesta som fått känna på telefonen tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

CDONs första intryck av luren:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=72928

Knappast så plastig känsla som alla säger efter att ha sett lite bilder på nätet, och det verkar de flesta som fått känna på telefonen tycka.

Nedrans ha begär!!

Permalänk
Medlem

Jag antar att det bara är jag som skulle ta HTC One S framför båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag antar att det bara är jag som skulle ta HTC One S framför båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle jag också gjort om det fanns sd-kortsläsare på den. 10GB lagring är för mig alldes för lite. Jag väljer S3.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Till ts. Gör en omröstning!

Samsung Galaxy S3

HTC One X

Har själv efter en del läsand bestämt mig för en S3 bye bye gn. (bugg telefon.....)

Permalänk
Skrivet av plunn:

Slutligen... vem vill ha en lur som ser ut att komma direkt från "Barnens Hus"... ?

Sen är ju frågan vilken det skulle vara

Jag vet att One X sägs ha bra byggkvalitet, men jag tycker den känns helt hemskt plastig. Framförallt med tanke på prislappen är på den.
Jag har av självklara själ inte petat på en S3, är den ännu plastigare, är det katastrof.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men det måste ju vara klart ovanligt att sitta timtals och spela spel med en lur....men det är kanske nya tider...

De allra flesta har ett jobb att sköta.....

Då kan man väl lika gärna ta en Xperia S och spara sig en tusenlapp. Vitsen med en fyrkärnig processor om man inte har batteri nog att använda den ordentligt är beyond me, så att säga.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Kul att folk säger att byggkvalitén på HOX är mycket högre än GS3'an PGA att GS3 är plastigare.
HOX är också av plast..

Skärmen är en smaksak, förstår inte hur man kan kalla den ena bättre än den andra.
Svärtan är bättre på GS3 medan färgerna är lite mer verklighetstrogna på HOXen. Själv gillar jag färgerna på AMOLED mer.
färgerna är möjliga att kalibrera på GS3, antagligen på HOX också?

Jag valde GS3 över HOX, här är mina anledningar: (De flesta iaf)

Något bättre prestanda
Bättre batteritid
Utbytbart batteri
MicroSD-plats (stöd för exFAT vilket betyder att du kan flytta filer större än 4GB till telefonen)
Gorilla glass 2
Skärmen, jag gillar AMOLED över LCD
NFC-batteri
Smart stay
Direct call
Allshare play
Allshare cast
share shot
buddy photo share
+lite roliga gestures som att hoppa direkt till toppen av sidan när man surfar mm.

Bägge telefonerna har Apt-x, lätt förklarat:
Mycket bättre ljud genom bluetooth.

Permalänk
Medlem

Skippa android. Pillade på one x och den laggar lika mycket som alla andra android telefoner. Helt sjukt att en quadcore tele kan lagga.