Permalänk

Ny Mjukvara Till Thomson TG789vn

Hej !
Det har kommit en ny mjukvara Programvaruversion: 8.8.B.A. Har precis gjort en update.Vill veta om det funkar bättre för er nu med olika spel o.s.v
Ringde Telia idag och fick en ny version. Har bara gjort en liten test och min Ps3 fick NAT open med Upnp påslagen. Det fick jag inte förut.
Som sagt var lite feedback på den nya mjukvaran.
Stefan

Permalänk

Hade fel det stämmer inte. Telia trolla med mig troligen. 8.8.B.B ska den nya heta och finns bara hos beta testarna. Supporten är så jävla luriga.

Permalänk
Medlem

Fan, hoppades innerligt på en ny mjukvara till den här skiten. Sitter med den genom BBB och den tappar anslutning 3-4 gånger i timmen, ändå har jag skiten mindre än 2M från mig, trådbunden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Det ska ju en komma en ny version då troligen ihop med att man kan brygga det och köra med egen router

Permalänk

Japp nu har det kommit en ny version. Tydligen har inte alla fått den än. Ska fixa ftp och wow enligt ryckte.

Permalänk
Medlem

Tror jag först på när jag ser det. Thomson står högst upp på min lista över pissföretag, dom har ju inte ens en hemsida?!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Batman:

Tror jag först på när jag ser det. Thomson står högst upp på min lista över pissföretag, dom har ju inte ens en hemsida?!

Det är för att det är ett varumärke som ägs av Technicolor
http://www.technicolor.com/en/hi/about-technicolor/technicolo...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag har haft så jävla mycket problem angående deras routrar plus spelande.

Efter att ha gjort enligt följande guide:
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
Så upphörde problemet, jag kan nu spela och har inte haft problem sedan dess!
VÄRT ATT TESTA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delcorona:

Hej !
Det har kommit en ny mjukvara Programvaruversion: 8.8.B.A. Har precis gjort en update.Vill veta om det funkar bättre för er nu med olika spel o.s.v
Ringde Telia idag och fick en ny version. Har bara gjort en liten test och min Ps3 fick NAT open med Upnp påslagen. Det fick jag inte förut.
Som sagt var lite feedback på den nya mjukvaran.
Stefan

8.8.B.A har jag haft hur länge som helst. Det är den aktuella mjukvaran för de flesta användare. Fick 8.H.C.2 på min gateway häromdagen, till stort förtret då den återställde SSID och WLAN-lösenord för mig, och fick gateway:en att börja bete sig konstigt (som att inte tända rätt lampor på frontpanelen så man tror det är nåt fel).

Fick en ny router med 8.8.B.9 på och den fungerar klockrent med alla mina UPnP-tillämpningar.

Permalänk
Rekordmedlem

8.8.b.9 borde vara en tidigare version om de kör hexadecimalt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ni som kör thomson gatewayen, testa att ansluta något på wan porten, jag får nämligen en extern ip adress via den nu.

Jag har firmware 8.C.H.2

Jag har stängt av dhcp:n i thomson routern, sedan har jag hakat på en netgear med dd-wrt i, sedan ansluten från wan port på telia routern till wan porten på netgear routern, får extern ip adress på netgearen och kör dhcp på den så klienterna får ip adress från den och surfar ut genom netgearen.

Skulle någon mer kunna testa och verifiera detta?

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

8.8.b.9 borde vara en tidigare version om de kör hexadecimalt

8.H.C.2 torde bevisa att de inte kör hexadecimalt. Ingen aning om hur de räknar sina versionsnummer utöver major-versions. Men rent logiskt borde 8.8.B.9 vara tidigare än 8.8.B.A ja, i synnerhet som vi vet att Telia bytt superuser-konto på 8.H.C.2 men det fortfarande fungerar på 8.8.B.9.

Om nån kan bekräfta att 8.H.C.2 är bryggad på WAN-porten, kanske jag kan tolerera att få routern uppgraderad. Om inte, låser jag ner den mot Telias ingrepp, för de har bara orsakat problem med Smart:en hittils.

Permalänk
Medlem

sorry om jag kommer och bumbar här i onödan, men hur uppgraderar jag mjukvaran i modemet utan skiva? hittar ingenting i routern om att uppdatera och inte hittat något när jag googlat heller

Permalänk
Skrivet av niixy:

sorry om jag kommer och bumbar här i onödan, men hur uppgraderar jag mjukvaran i modemet utan skiva? hittar ingenting i routern om att uppdatera och inte hittat något när jag googlat heller

Det gör du inte, telia styr allting. Du kan dock ringa dem och be dem att uppdatera till nyaste firmware och sendan brygga den.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω