iPhone 4 2000kr vs. Motorola Razr 3000kr

Permalänk

iPhone 4 2000kr vs. Motorola Razr 3000kr

Tjena! Ska köpa ny mobil till sommarn och det står mellan min mammas sambos

iPhone 4 8gb för 2k, den är i nyskick, alltid använt skärmskydd o skal!
vs.
Motorola Razr 16gb för 3k, Ny från butik!

Vad säger ni? Åsikter?
Jag vill kunna anpassa mobilen samtidigt som jag vill ha flyt o bra kamera...

Tack o hej!

Permalänk
Medlem

Ska du anpassa så är android mycket bättre och du får en större skärm. Vad gäller kameran är nog iPhone bättre då jag har hört att Razars kamera inte så bra. Har själv en Iphone 4 8gb och är nöjd. Haft android tidigare(Galaxy S och Optimus 2X).

Permalänk
Medlem

IPhone 4 och jailbreaka den, man kan göra riktigt fräcka saker assoch du kan också överklocka den.

Visa signatur

CPU Amd fx 8120 @4GHz Cpu Kylning: Antec kuhler 620 Mobo: Asus M5A99X evo
Ram: Corsair Vengeance 8gb PSU: OCZ ZT 750W GPU: Crossfire 6950
Chassi: Powermac G5 Lagringsdisk: WD 500gb OS disk: SSD samsung 830

Permalänk
Skrivet av Eng_95:

IPhone 4 och jailbreaka den, man kan göra riktigt fräcka saker asså.

Jo, har ju en iPod nu och har den jailbreakad, visst. Men asså, jag vill ju kunna göra egna startskärmar, typ flytta omkring o fixa... Sen har ju 4an en enkärnig processor på 800mhz medans Razr har 1.4Ghz dualcore... Razr skulle dock vara skön med lite större skärm för surfning. Men iPhone har ju mycket bättre flyt osv... BESLUTSÅNGEST </3

Permalänk
Skrivet av Eng_95:

IPhone 4 och jailbreaka den, man kan göra riktigt fräcka saker assoch du kan också överklocka den.

Sen iof så spara jag ju en tusing på att köpa iPhonen

Permalänk
Medlem

iPhone är för mainstream, ta Razr

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte du ska tänka så mycket på hur många processorkärnor eller vilken hastighet den har. Känns som ett litet säljtrick, kan inte påstå att man märker någon skillnad mellan 1 och två direkt iaf. Ska man spela spel så eventuellt men annars så tycker jag iPhone flyter på riktigt bra när man surfar osv.

Permalänk
Skrivet av Reezpkt:

iPhone är för mainstream, ta Razr

Motivering :D?

Permalänk
Skrivet av kemal88:

Jag tycker inte du ska tänka så mycket på hur många processorkärnor eller vilken hastighet den har. Känns som ett litet säljtrick, kan inte påstå att man märker någon skillnad mellan 1 och två direkt iaf. Ska man spela spel så eventuellt men annars så tycker jag iPhone flyter på riktigt bra när man surfar osv.

Jo, jag har märkt det lite, Jag testade polarns Razr idag och den var ju lite hackig jämfört med iPhone 4. Känns som iPhone 4 är utdaterad nu...

Permalänk
Medlem

Razr ser betydligt bättre ut, större skärm osv. har ingen själv men jag hakade på iPhone 4 tåget när den kom ut, ångrar mig en aning

Permalänk
Medlem

Sen har ju alla konspirations teorier om hur apple segar ner äldre versioner av sina iPhones med uppdateringar så dem ska köpa nyare

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Jo, jag har märkt det lite, Jag testade polarns Razr idag och den var ju lite hackig jämfört med iPhone 4. Känns som iPhone 4 är utdaterad nu...

Ja, det kan man nog säga vad gäller hårdvaran framför allt, den är ju trots allt två år gammal men det är fortfarande rätt fantastiskt att man kan jämföra den med mobiler som är nyare och att den fortfarande slår dessa på vissa punkter trots sämre hårdvara. Vill du dock göra lite "roliga" grejjer med din telefon så är Android att föredra. En sak du borde tänka på är att jag upplever batteritiden bättre på iPhone än de två Android-mobiler jag haft.

Permalänk
Skrivet av kemal88:

Ja, det kan man nog säga vad gäller hårdvaran framför allt, den är ju trots allt två år gammal men det är fortfarande rätt fantastiskt att man kan jämföra den med mobiler som är nyare och att den fortfarande slår dessa på vissa punkter trots sämre hårdvara. Vill du dock göra lite "roliga" grejjer med din telefon så är Android att föredra. En sak du borde tänka på är att jag upplever batteritiden bättre på iPhone än de två Android-mobiler jag haft.

Updaterar dom fortfarande 4ans OS? Jo, jag prioriterar ju byggkvalite ganska högt, men Razr har ju "kevlar-fiber" och gorillaglas så... Men det lutar på 4an då det jag ska göra är ju mest att surfa, lyssna på spotify o lyssna radio typ...

Permalänk
Medlem

De har kommit några uppdateringar nu under den tiden jag har haft den, ca ett halvår. Det är lite oklart om den kommer att klara iOS 6 om jag har förstått det rätt. Brukar ju gå att uppdatera, men frågan är om det gör mobilen seg.

Permalänk
Medlem

jag hade valt RAZR av de två, just för android.

den är extremt tunn - för tunn. den är inte så skön att hålla i. RAZR MAXX ligger betydligt bättre i handen, och har ett batteri att mörda för (men kostar närmare 5000 istället)

Permalänk
Skrivet av Cirap:

jag hade valt RAZR av de två, just för android.

den är extremt tunn - för tunn. den är inte så skön att hålla i. RAZR MAXX ligger betydligt bättre i handen, och har ett batteri att mörda för (men kostar närmare 5000 istället)

Så du tycker Razr för 3k + skal osv är me värt än iPhone 4 16gb? Kommer inte hålla på att modda osv. Vill hellre ha flyt, lyssnar mest på spotify, surfar o ringer

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Så du tycker Razr för 3k + skal osv är me värt än iPhone 4 16gb? Kommer inte hålla på att modda osv. Vill hellre ha flyt, lyssnar mest på spotify, surfar o ringer

Eftersom jag har en själv så kan jag säga att byggkvaliteten är på topp. Känns generelt väldigt tålig om man skulle tappa osv.

Om du prioterar en stor färgstark skärm så kör på Razr. Och ICS ligger runt hörnet och lurar...

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010638212/sony-xperia-s-lt2...

Bra pris för denna(Xperia S), en fyndvara men borde inte vara några problem.

Edit: Han bli slutsåld

Permalänk
Medlem

Varför är det marginellt bättre flytet en anledning att ta en 2 år gammal mobil när du mest ska lyssna på musik och radio? Till surfande hade iaf jag alltid valt en större skärm som razr har plus att den är bra mycket nyare och kommer få mycket fler uppdateringar.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Inaktiv

Säg till när man kan köra 3G only på iPhone.

Permalänk

Kör på Razr, har haft en iphone och när den börjar bli äldre och nya Ios verisioner kommer blir telefonen värre än en ner bloatad android...

och sedan, nej du måste uppdatera!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Säg till när man kan köra 3G only på iPhone.

hur menar du nu?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Kör på Razr. Finns så många sätt att ändra den så den passar dig, och även om du inte är särskilt insatt så finns det vissa UI då det bara är att ladda ner en app. Sedan minns jag min polare som hade en Galaxy S2, han rootade den så att den inte startade vissa processer automatiskt och köpte ett aftermarket batteri. Han kunde ha den på i en vecka utan att ladda den (med flitig användning). Lycka till att göra det med en iPhone.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Säg till när man kan köra 3G only på iPhone.

Att man vill tvinga en lur till enbart 2G förstår jag, men varför skulle man vilja tvinga en lur till 3G när det ändå väljs automatiskt när det finns att tillgå?

Permalänk
Avstängd

KÖP IPHONE!

Jag stod framför samma val som du och valde galaxy S2, android, det ångrar jag djupt. Ville vara lite originell och var trött på alla iphone fanboys men allt har sin anledning. Efter första månaden var jag less på den och drog mig för att ta upp den ur fickan. Det kändes som man inte kunde lite på den. Har nu köpt en iphone 4s och kännslan är otrolig. Köpte den för 2700:- på blocket och det var det bästa köpet jag gjort på länge. Allt funkar PRECIS som jag vill att det ska funka. Inget lagg i webbläsaren, responsen är underbar och går inte att jämföra med galaxy s2:an.

--------------------------------

Skrivet av Coldfire2143:

Kör på Razr. Finns så många sätt att ändra den så den passar dig, och även om du inte är särskilt insatt så finns det vissa UI då det bara är att ladda ner en app. Sedan minns jag min polare som hade en Galaxy S2, han rootade den så att den inte startade vissa processer automatiskt och köpte ett aftermarket batteri. Han kunde ha den på i en vecka utan att ladda den (med flitig användning). Lycka till att göra det med en iPhone.

Folk som säger att batteritiden är bra på Galaxyn tvär ljuger. Även jag rootade min lur och körde ett program kallat "juice saver" men efter en dag av användande var den tvär död. En annan sak är att om man glömmer att stänga av webbläsaren över natten så drar det ut batteriet. Du måste alltså gå in i aktiva program och tvinga den till avslut för att undkomma denna "bug".

Nu kanske du tänker att lite lagg här och där spelar inte mig någon roll, så tänkte jag med. Du kommer tillslut bli vansinnig över den.

Det finns inga appar till android häller. 90% av alla appar på andoid market är HELT värdelösa. Du får även akta dig för vad då installerar för det finna otroligt mycket virus och reklamskit som sunkar ner din telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av webspirits:

Jag stod framför samma val som du och valde galaxy S2, android, det ångrar jag djupt. Ville vara lite originell och var trött på alla iphone fanboys men allt har sin anledning. Efter första månaden var jag less på den och drog mig för att ta upp den ur fickan. Det kändes som man inte kunde lite på den. Har nu köpt en iphone 4s och kännslan är otrolig. Köpte den för 2700:- på blocket och det var det bästa köpet jag gjort på länge. Allt funkar PRECIS som jag vill att det ska funka. Inget lagg i webbläsaren, responsen är underbar och går inte att jämföra med galaxy s2:an.

--------------------------------

Folk som säger att batteritiden är bra på Galaxyn tvär ljuger. Även jag rootade min lur och körde ett program kallat "juice saver" men efter en dag av användande var den tvär död. En annan sak är att om man glömmer att stänga av webbläsaren över natten så drar det ut batteriet. Du måste alltså gå in i aktiva program och tvinga den till avslut för att undkomma denna "bug".

Nu kanske du tänker att lite lagg här och där spelar inte mig någon roll, så tänkte jag med. Du kommer tillslut bli vansinnig över den.

Låter som att du fått ett dåligt ex. Att folk vill ha en batteritid som räcker längre än 1 dag förstår jag inte, sätter alltid mobilen på laddning innan jag går och lägger mig. Känner flera som har en SII, riktigt fräsch efter 4.0 uppdateringen. Självklart lite smålagg någon gång ibland, precis som på iPhone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Or0s:

Låter som att du fått ett dåligt ex. Att folk vill ha en batteritid som räcker längre än 1 dag förstår jag inte, sätter alltid mobilen på laddning innan jag går och lägger mig. Känner flera som har en SII, riktigt fräsch efter 4.0 uppdateringen. Självklart lite smålagg någon gång ibland, precis som på iPhone.

Om man ska ut och bo i tält en natt eller behöver sova över hos någon kan det vara skönt att fort farande vara "online". Jag kan hålla med dig om att 4.0 uppdateringen var ett lyft men det är långt kvar till Apple standard. Jag är en sån person som gillar när saker funkar, har inte tid med att sitta och söka på forum när t.ex inte webbläsaren funkar.