Är det normalt med ljusförändringar när man siktar in? (video)

Permalänk
Medlem

Är det normalt med ljusförändringar när man siktar in? (video)

Hej!

Har för några dagar sen införskaffat mig ett gtx 680 och när jag spelade bf3 så märkte jag att det blev ljusare när jag siktade in med vapnen. Vet inte om det alltid har varit så, har tidigare aldrig reagerat på det. Ska det vara såhär?

http://www.youtube.com/watch?v=e6PQUKFQjhc&feature=youtu.be

Hoppas ni förstår vad jag menar:)

/r0xxz

Permalänk
Skrivet av r0xxz:

Hej!

Har för några dagar sen införskaffat mig ett gtx 680 och när jag spelade bf3 så märkte jag att det blev ljusare när jag siktade in med vapnen. Vet inte om det alltid har varit så, har tidigare aldrig reagerat på det. Ska det vara såhär?

http://www.youtube.com/watch?v=e6PQUKFQjhc&feature=youtu.be

Hoppas ni förstår vad jag menar:)

/r0xxz

Fusk yuh
Har inget 680, så kan inte uttala mig om det, men med mitt 6950 så blir det inte så vad jag har minne av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser onekligen mycket märkligt ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fusk yuh
Har inget 680, så kan inte uttala mig om det, men med mitt 6950 så blir det inte så vad jag har minne av.

Hmm, en kompis som spelade samtidigt som mig märkte inte av något liknande heller :/

Skrivet av Eptk:

Ser onekligen mycket märkligt ut.

Ska testa med andra drivisar. Ska testa crysis och se om problemet även förekommer där eller om det bara är i bf:)

Edit: Verkar inte förekomma i crysis. Skulle vara trevligt om någon annan med gtx 680 och bf3 kunde undersöka saken

Permalänk
Medlem

Jag trodde de hittat på någon pupill som anpassar ljust lite efter hur mycket ljus som synns i skärmen, om man bara kollar på ett mörkt område (eller mer mörkt genom att zoma in) så ger det lite mer ljus som ett öga hade gjort. Vet att skyrim gör det, inte säker på bf3. Blir att forska.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Jag trodde de hittat på någon pupill som anpassar ljust lite efter hur mycket ljus som synns i skärmen, om man bara kollar på ett mörkt område (eller mer mörkt genom att zoma in) så ger det lite mer ljus som ett öga hade gjort. Vet att skyrim gör det, inte säker på bf3. Blir att forska.

Hmm okej, känns dock inte som det har varit så förut. Testade spela med andra drivisar och "problemet" kvarstår. Dock så blev hela banan bra mycket ljusare av någon konstig anledning. Är dock mycket möjligt att det ska vara såhär. Det visar sig om det är likadant för andra

Permalänk

Är ju otroligt lite ljusare, syns knappt. Sen när du siktar så försvinner en del particel effects, glare osv för att du ska kunna se bättre. Men så ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Är ju otroligt lite ljusare, syns knappt. Sen när du siktar så försvinner en del particel effects, glare osv för att du ska kunna se bättre. Men så ska det vara.

Ursäkta men förstod inte riktigt vad du menade. Är det meningen att det ska bli ljusare, eller bara att particle effects osv ska försvinna?

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel uppdaterad*

Ökar dina chanser att få hjälp och bättre forumstruktur med tydligare titlar. Tänk på det nästa gång?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*trådtitel uppdaterad*

Ökar dina chanser att få hjälp och bättre forumstruktur med tydligare titlar. Tänk på det nästa gång?

Tack=)

Hmm, det känns som "ljusstyrkan" ändras hela tiden beroende på vart man kollar..ganska säker att det inte har varit så förut, riktigt skumt känns det

Permalänk
Skrivet av r0xxz:

Ursäkta men förstod inte riktigt vad du menade. Är det meningen att det ska bli ljusare, eller bara att particle effects osv ska försvinna?

Jag menade bara att det visuellt förändras när man siktar. Och att det kan vara en del av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Jag menade bara att det visuellt förändras när man siktar. Och att det kan vara en del av detta.

Okej, har dock märkt att ljuset ändras när man inte siktar in också vilket känns väldigt skumt =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

Okej, har dock märkt att ljuset ändras när man inte siktar in också vilket känns väldigt skumt =/

Kollade nogrannare och så är det för mig också. Tror som sagt på nån typ av pupill simulation. Sitter på ett 6950@6970.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Kollade nogrannare och så är det för mig också. Tror som sagt på nån typ av pupill simulation. Sitter på ett 6950@6970.

okej, tack! Då slipper jag sitta och nojja hehe

Permalänk

Om det blir ljusare när du siktar in, sikta in mot solen då och se om du blir blind Fy helvete asså solen är värre än teamflash på css

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

okej, tack! Då slipper jag sitta och nojja hehe

Får man fråga hur spelet flyter på med ditt nya 680? funderar nämligen på att köpa ett, vad du får för fps.. samt inställningar skulle uppskattas!

Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Får man fråga hur spelet flyter på med ditt nya 680? funderar nämligen på att köpa ett, vad du får för fps.. samt inställningar skulle uppskattas!

Mvh.

Flyter på som en dröm imo Kör med vsync och fpsen droppar sällan under 60, detta med allt på högsta möjliga inställningar, full AA osv i 1080p:) Har dock klockat kortet lite, inte för jag tror det behövs utan mer för skojs skull:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

Om det blir ljusare när du siktar in, sikta in mot solen då och se om du blir blind Fy helvete asså solen är värre än teamflash på css

Haha jo tack! Nästan så man får ont i huvet!:P

Permalänk
Medlem

Jag tycker allting ser väldigt mörkt ut på filmen. Kanske något som är inställt för mörkt och att det är därför detta syns så tydligt?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Jag tycker allting ser väldigt mörkt ut på filmen. Kanske något som är inställt för mörkt och att det är därför detta syns så tydligt?

Håller med! När jag installerade andra drivrutiner (301.10) så blev den banan mycket ljusare. Väldigt skumt!

Permalänk
Medlem

Hmm, sitter och spelar cs atm och känns som ljuset ändras hela tiden här också..känns som något inte står rätt till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

Hmm, sitter och spelar cs atm och känns som ljuset ändras hela tiden här också..känns som något inte står rätt till..

antar det är cs 1.6. Det var desto konstigare. Kollat att inte skärmen kör nån super dynamisk kontrast?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

antar det är cs 1.6. Det var desto konstigare. Kollat att inte skärmen kör nån super dynamisk kontrast?

Nej source faktiskt, borde ha skrivit det:) Nej det har jag stängt av

Permalänk

Jag har ett HD 5770 och jag upplever samma sak. Det verkar alltså vara någonting som DICE har fixat i spelet med mening, pupill-simulator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag har ett HD 5770 och jag upplever samma sak. Det verkar alltså vara någonting som DICE har fixat i spelet med mening, pupill-simulator.

Okej, tack! Skönt o höra, känns dock ovant av någon anledning..:P