Permalänk
Medlem

Purple Sands

Hej på er
Här är inte mitt första bygge men det första seriösa. Hoppas ni gillar bilderna
Kommande ändringar är väl att jag ska orka fixa alla kablar lite snyggare och senare till hösten köpa ett nytt grafikkort och processor. (bilderna är tagna med min iphone4s så är tyvärr inte dem bästa)

Lite specs på hårdvaran -
Chassi - Corsair 650D
CPU - Sandy Bridge i5 2500k
Moderkort - Asus Sabertooth Z77
Nätaggregat - Cooler Master Silent Pro Gold 800W
GPU - Msi GTX 580 Lightning
Ram - Corsair Vengeance 16 Gb LP
Hårddiskar - Ocz ssd 120GB Vertex 3 Max IOPS Edition SATA III och sen en vanlig 7200rpm på 1TB och en extern WD 1TB

Och specs på kylningen -
CPU fläkt - Noctua NF-F12 PWM 120mm
Chassi fläktar - Corsair 200mm, 3x Noctua NF-P12 120mm
Fläktkontroll - Scythe - KazeMaster Pro

Sleevsen kommer ifrån MDPC-X. Grymt bra.

Purple Sands

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Snyggt. Jag diggar det lite annorlunda färgvalet.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Jag gillar det men du måste täcka över den optiska enheten med något borstat!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Hehe najs med lite annorlunda, 5p!

Permalänk
Avstängd

varför inte ha kvar minnena som var så passande, hade varit snyggare med brunt istället för lila sleeve

Permalänk
Medlem

Snyggt, 5a! Sleevefärgerna var helgrymma, kul att någon vågar sig utanför röd/svart/vit

Permalänk
Medlem

Annorlunda färgval, men det vart rikgit snyggt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar moderkortet!
Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla kommentarer ska lägga till lite flera bilder senare och ska ändra på kabeldragningarna så dem ligger bättre

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Var mycket snyggare med vengance minnena :D!

Lacka också fläktbladen rosa :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Var mycket snyggare med vengance minnena :D!

Lacka också fläktbladen rosa :D!

Men dem var ju gröna! sånt går inte för sig ^^ Jo man skulle kunna lacka om fläktarna men jag tycker om den bruna färgen

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Men dem var ju gröna! sånt går inte för sig ^^ Jo man skulle kunna lacka om fläktarna men jag tycker om den bruna färgen

hmm såg mer att vara beigeguldiga på bilderna!
neeh fyfan gå vanilla och purple all the way!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

hmm såg mer att vara beigeguldiga på bilderna!
neeh fyfan gå vanilla och purple all the way!

Jo jag vet :/ var därför jag köpte dem, men när man hade dem i handen var dem typ militär gröna..

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Jo jag vet :/ var därför jag köpte dem, men när man hade dem i handen var dem typ militär gröna..

Ahh fan vad segt

men fortfarande...Lacka fläktbladen i samma mörkrosafär som sleevet :), kan ju inte passa in bättre än så :D!

Permalänk

5p nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik.the.man:

5p nuff said

Tack så mkt kommer fixa lite med kabeldragningarna och få in lite ljusi chassit så snart jag får tid ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Snyggt, fina färger!

Permalänk
Medlem

Kan bara klaga på att din sleeving färg är ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Kan bara klaga på att din sleeving färg är ful.

Det tycker jag verkligen inte. Men man får ju tycka vad man vill Och...
*host* säger killen utan sleeve *host*

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Kan bara klaga på att din sleeving färg är ful.

Ville komma bort ifrån allt rött,svart och blått som finns överallt

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

5P men varför just rosa om man får fråga:P? Tycker ljusblått eller silver skulle passa bättre men vi är ju alla olika:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

5P men varför just rosa om man får fråga:P? Tycker ljusblått eller silver skulle passa bättre men vi är ju alla olika:D

Tack! Ja alltså det är lila (enligt MDPC-X) men mera likt magenta. Skulle egentligen vara mörkare, lila är nämligen en av mina favorit färger ^^ beigha var mer för att passa med noctua fläktarna

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Ville komma bort ifrån allt rött,svart och blått som finns överallt

Det e ju det som e snyggt tycker jag Men alla e ju inte lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Det tycker jag verkligen inte. Men man får ju tycka vad man vill Och...
*host* säger killen utan sleeve *host*

Jag har inget behov av att sleeva min kablar för jag har inget fönster.

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid roligt med annorlunda färgkombinationer på sleeven.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jävla fint! 5/5!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrax:

Jävla fint! 5/5!

Tack!

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk

Var köpte du dina sleevade kablar? Älskar färgerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossee:

Var köpte du dina sleevade kablar? Älskar färgerna!

Tack så mycket Jag köpte dem ifrån MDPC-X i Tyskland. Riktigt bra gjorda, kommer köpas mera därifrån för nästa bygge ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands