Vilken klass startar ni med och varför?

Permalänk
Medlem

Vilken klass startar ni med och varför?

Nu är det tusan nära. Sitter fortfarande har och velar vilken klass man ska köra först. Föll lite för Witch Doctor i betan, men är inte helt övertygad.

Hur har ni tänkt?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Witch Doctor definitivt! Diggade necromancer ganska hårt i D2 även fast det inte var min primary gubbe och WD är ju så nära Necro man kan komma ^^

Permalänk
Medlem

2 polare som ska spela barbar monk så jag kör demon hunter

Permalänk
Medlem

Det blir nog monk för min del känner jag

Permalänk
Medlem

Wizard, tyckte den kändes bäst i betan

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Witch doc blir min första! Älskar hur ful den manlige wd är! Och kasta burkar med spindlar på fienden haha! Framkalla den feta paddan som slukar fiender hela, det är humor! Enkelt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Det får nog bli en barbar eller trollkarl

Någon som vet om druiden kommer tillbaka?
Det var bara att köra en armageddon eller orkan och monsterna dog som flugor

Permalänk
Entusiast

Wizard, är en simpel människa som gillar när det blixtrar och dundrar Nej men jag gillade klassen i Diablo II så varför inte köra vidare på det

Permalänk
Medlem

Blev en Wizard. Alltid varit svag för aoe-casters.

Permalänk
Medlem

Blir en Wizard, Demon Hunter verkade kraftfullare när jag testade betan men jag tror att Wizard blir bra i längden :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ska nog välja en barbarian har alltid tyckt att melee är roligt på nästan alla spel
Fast först måste man komma hem, vid 14.00 blir det att köra så mycket jag orkar

Permalänk
Medlem

Witch Doctor.
Jag har normalt sett hatat alla summoner klasser m.m. (T.ex. Necromancer) så tänkte, nu ska jag ta mig f*n ge den en chans från början. Än så länge älskar jag den (level 13).

Permalänk
Medlem

Barbarian för att det är grymt tillfredställande att nita fiender så de flyger över skärmen

Permalänk

Endast Munken levererar Knogmackor!

Permalänk
Medlem

Börjar med en Demon Hunter och startar sedan en Barbarian.

Lirade Demon hunter i betan. Hur roligt som helst att lira.
Barbarian verkar vara grym tack vare att han bara kan rusha in och "äga", har dock inte lirat den klassen ännu.

Permalänk
Medlem

Demon Hunter

Amazon var roligaste klassen i D2 tyckte jag så hoppas denna är lika najs

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Var riktigt sugen på Wizard, och skapade en så fort jag kom in imorse. Första gamet jag joinade var alla förutom 1 wizard i det partyt.
Delete, reroll witch doctor och kunde inte varit mer nöjd över det! När man får tillfället att slänga urnor fulla med spindlar och skicka ut grodor på självmordsuppdrag. Då känner man sig som en riktigt ond man!

Permalänk
Medlem

Barben har alltid gillat den klassen mest. Sen blir det väl en munk antagligen.

Permalänk
Medlem

Witch Doctor, anledningen är att den är mest lik Necro från 2:an, är svag för att dominera pets och låta de slåss mot allt annat

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd

Lirar Demon hunter. Tycker väldigt mycket om den, och tog den helt enkelt eftersom att den såg grym ut imo. (inte lirat D3 betan, så har ingen aning om klasserna). Är level 22 nu, och kör 2man party med min flicka som lirar monk. Grym kombo!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Börjar med WD Lirade en del necro back in the day och har allt för mångar timmar Warlock i ryggen för att låta bli. Iom att sambon ska spela så får jag nog helt enkelt ha 2 chars för att hon ska hänga med så blir nog en DH o lira side by side med sambons BB. Men först ska det byggas dator, Blir turbo montering idag !

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Blir munken, lirade paladin förr och gillar healer/support klassen så kör nog vidare på den

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker de olika klasserna är lite tråkigare än i D2?

Själv blir det barbar då varken paladin eller amazon finns kvar.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Hade svinsvårt att bestämma mig, men valde witch doctor eftersom den kändes roligast för stunden. Nu, vid level 15 så är det helt ok. Tror alla klasser är rätt ok.

Permalänk

Barbarian, tyckte den var klart roligast i betan så fick bli så

Permalänk

startar med barbarian för den är awesome. ^^

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Första Diablo spelet jag kör, blev Demon Hunter!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]