Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockjesus:

Efter 1.5.7 patchen kom det en ny ikon. Ser ut som en temperaturmätare... Någon som vet vad denna står för? Kan man kanske hamna i feber nu?

Jepp, är inte aktiverat ännu dock.

Skrivet av Rockjesus:

Angående att hosta server så är jag villig att bidra med en regelbunden peng om någon kommer igång med det!

Samma här, kan också bidra med eventuell startkostnad om det blir till att köpa egen server.

Permalänk
Medlem

Temperaturmätaren verkade enligt rocket vara för något med vädret att göra när man läste alla svaren på changelog tråden på DayZ forumet. Var lite roligt, spawnade nere vid kamenka när jag loggade in, jag loggade ut vid NW airfield i 1.5.6. Förlorade iallafall ingen gear.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite kortfattad fakta för att sammanställa Dayz framgångar hittills.

  • Det finns för närvarande 97 servrar i Dayz. De flesta av dessa är fullsatta under kvällar.

  • Det finns för närvarande 45052 unika karaktärer(spelare) i Dayz.

  • Arma 2 har varit det mest sålda spelet på Steam under ett par dagar efter att Dayz "släppts" och är fortfarande det näst mest sålda spelet på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Här kommer lite kortfattad fakta för att sammanställa Dayz framgångar hittills.

  • Det finns för närvarande 97 servrar i Dayz. De flesta av dessa är fullsatta under kvällar.

  • Det finns för närvarande 45052 unika karaktärer(spelare) i Dayz.

  • Arma 2 har varit det mest sålda spelet på Steam under ett par dagar efter att Dayz "släppts" och är fortfarande det näst mest sålda spelet på Steam.

Ska bli riktigt kul när allting är fixat och dom släpper en skarp version av DayZ och mängder med servrar på 100 pers på, DÅ blir det MUMMA:)

Snacka om survivors vs bandits, men jag håller på survivors, man ska vara så mogen så man hittar sin egna grejer utan att mörda någon och ta hans/hennes gear;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv

Detta känns lovande: http://kotaku.com/5910279/pc-zombie-darling-causes-sale-explo...

Att dessutom Diablo 3 släppts vilket förhoppningsvis lättar på trycket på servrarna är även det trevligt.

Permalänk
Medlem

Någon bandit som har en liten story att berätta om VARFÖR de valde att bli det? Tycker det är rätt intressant att höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Q: Can I host a DayZ Server?

A: Send as a email to dayzdevteam@gmail.com if your server has these broad requirements and wish to be run 24/7:
Windows OS (only tested on Windows Server 2008)
4GB RAM
Dual Core CPU (Quad recommended)
10Mbps down, 5Mbps up (considered a minimum for ~25 players, can spike well above)
Able to run the custom HIVE console EXE application
RDP for DayZ staff so updates can be self applied. Alpha is a very rough time, 10 updates van be released in an hour
MySQL (currently not used, but in Beta/Release each server will run its own DB)

Btw, de verkar ha uppdaterat hemsida. Ser riktigt snyggt ut nu

Jag har en E8500 C2D @ 3.8ghz med 4gb ram. Borde ha en Quadcore med 8gb att smälla upp så man slipper lag. Ingen i Skåneland som har en dator till övers som vill vara med och bidra? Jag har SSD,nätagg,chassi och möjlighet att ha igång alltid.

Permalänk

Någon som vill spela? Har spelat sjutk mycket konstant i två dagar och för det emsta har jag spelat lonewolf, börjar bli tråkigt så sällskap via skype/vent/mumble/teamspeak hade varit riktigt nice för chanserna att överleva Gärna 18+

Permalänk

Skulle även jag vilja hitta en liten grupp att lira med. Använder för de mesta skype, men går alltid att fixa teamspeak eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjafarfar:

Någon som vill spela? Har spelat sjutk mycket konstant i två dagar och för det emsta har jag spelat lonewolf, börjar bli tråkigt så sällskap via skype/vent/mumble/teamspeak hade varit riktigt nice för chanserna att överleva Gärna 18+

Skulle gärna va med och lira lite, du kan ju lägga till emil_heter_ja på skype så kan vi köra nån gång (även andra som vill ha nån att spela med kan lägga till, kanske man kan få ihop ett gäng) 18+ helst

Permalänk
Skrivet av bzkit:

Skulle gärna va med och lira lite, du kan ju lägga till emil_heter_ja på skype så kan vi köra nån gång (även andra som vill ha nån att spela med kan lägga till, kanske man kan få ihop ett gäng) 18+ helst

Skulle gärna var med och lira men jag är bara 14

Permalänk
Medlem

Lite småsurt att man har praktik just nu på ett lager i några veckor och börjar tidigt och slutar sent. Känner mig som ett lik när jag skriver detta. I helgen, blir det att LAN:a Dayz!

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxelent:

Lite småsurt att man har praktik just nu på ett lager i några veckor och börjar tidigt och slutar sent. Känner mig som ett lik när jag skriver detta. I helgen, blir det att LAN:a Dayz!

Blir samma här! om vi kommer in på någon server vill säga, har försökt spela nu sen ajg kom hem från jobbet (17:00)....

Edit: Någon som har något bra tips på varför mitt arma 2 är så himla segt? Har ju en i7 920, GTX580 klockat till 910. 9GB ram, inget går över 70% :/

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Jag har en E8500 C2D @ 3.8ghz med 4gb ram. Borde ha en Quadcore med 8gb att smälla upp så man slipper lag. Ingen i Skåneland som har en dator till övers som vill vara med och bidra? Jag har SSD,nätagg,chassi och möjlighet att ha igång alltid.

Jag har en 1366 planka, nätagg ram och hårddisk. JAg behöver bar en cpu så kan jag kicka igång en rejäl serveR!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Några som är på att lira lite ?, genom skype. Har nyss börjat så är inte direkt nått pro

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Några som är på att lira lite ?, genom skype. Har nyss börjat så är inte direkt nått pro

Jag är på

Permalänk

Någon som hittat en lösning på "Waiting for server response".
Och är det bara jag som får pop-ups som typ "No entry 'bin\config.bin\CfgVehicles\'" blabla osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Någon bandit som har en liten story att berätta om VARFÖR de valde att bli det? Tycker det är rätt intressant att höra

Kan berätta en kort historia. Var nära elektro och letade efter items i några hus när jag hör steg utanför. Jag smyger sakta ut och ser en survivor(som jag också var då), vi ser varandra i ögonen och ingen skjuter. Efter några sekunder börjar jag chatta med honom och säger friendly och inger, vad jag förmodar är en viss känsla av säkerhet hos honom, och för att ytterligare demonstrera att jag inte tänker på något sätt skada honom, vänder jag mig om och börjar leda vägen som vi kommit överrens i chatten om. Efter vi gått några meter, vänder jag mig om och frågar förvirrande, vad tycker du vi ska gå, till vilket han vänder sig om och säger, hit. Några millisekunder efter han skrivit hit, tömmer jag ett helt makarov magasin i bakhuvudet på honom. Execution style.

Varför?
1. Han kan ha värdefulla items på sig.
2. Det är större sannolikhet att överleva ensam i detta spel än i grupp då du endast behöver oroa dig för andra spelare i princip(vet ej hur det är i 5.7, var så i 5.6 iallafall med tanken på zombies).
3. Det är roligt att döda folk i spel och att spela ut andra personer psykologiskt, att manipulera etc. Inte vänner dock eller folk man pratar med på ventrilo, teamspeak etc, det är en helt annan känsla att att sitta mekaniskt o skriva några ord i en chatt. Sen är det något lockande att sitta på ett berg långt borta och snipa folk.

Permalänk

Någon som vill hitta en game och spela nu? Skype.

Permalänk
Medlem

har fått nå skit, det är gröna fyrkanter så står det om det är survival och typ 5m till han. ljudet försvann med.

vet nån hur man får bort det ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Skrivet av HiZeY:

Några som är på att lira lite ?, genom skype. Har nyss börjat så är inte direkt nått pro

Jag är på @skype EricLindqvisten

Permalänk
Medlem
Skrivet av EricLindqvist:

Jag är på @skype EricLindqvisten

Men har ju fått nå skit, så går inte lira då :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Någon bandit som har en liten story att berätta om VARFÖR de valde att bli det? Tycker det är rätt intressant att höra

Såg en kille springa runt så tänkte jag "Tänk om jag...skulle skjuta han nu utan att han märker det..."

Men nä, tyckte det kändes elakt så sa till han att joina upp så sprang vi runt i någon minut. Sen började han skjuta på mig av ingen uppenbar anledning, en bandit räddade mig och dödar han, och sen dess så är det shoot on first sight som gäller Mest för att jävlas, hur skönt känns det inte när du knäpper en survivour och han har inte en blekaste från var du sköt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Men har ju fått nå skit, så går inte lira då :/

Uppdatera till betan, funkar utmärkt efter detta (kom in på varenda server jag försökt på, 5 and counting). Ingen loadingscreen eller något, kommer inte direkt. (1.69726 eller något i den stilen. Står i DayZ forumet hur man ska göra)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av EricLindqvist:

Någon som hittat en lösning på "Waiting for server response".
Och är det bara jag som får pop-ups som typ "No entry 'bin\config.bin\CfgVehicles\'" blabla osv?

Jag har precis samma skit. Totalt sett har jag spelat en kvart på två dagar. Jag blir fan galen.
Jag kommer inte in någonstans vad jag än gör. Tror jag blir galen snart! Att man fick upp att saker saknas påverkade inte spelet sa han men waiting for server response är fan pain!Kommer inte in någon stans, i princip har jag kommit in EN gång i eftermiddas vid 5 innan spelet krashade en kvart senare.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Uppdatera till betan, funkar utmärkt efter detta (kom in på varenda server jag försökt på, 5 and counting). Ingen loadingscreen eller något, kommer inte direkt. (1.69726 eller något i den stilen. Står i DayZ forumet hur man ska göra)

skulle du kunna länka sidan ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

skulle du kunna länka sidan ?

Skrivet av Laggboxx:

Du kunde inte komma in, så här får du lite hjälp på traven:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=268635...

Post 70

Fråga mig om du fastnar, är lite fix för att det ska funka

T.ex Ladda hem Arma launcher
http://www.armaholic.com/page.php?id=6649

Lägg in alla dayz-filer i mappen (Steam/Steamapps/common/ARMA2OA/@Dayz/Addons) (Skapa @dayz och addonsmappen)

Sedan så ska du ändra i inställningarna att den ska köra på betan:

Dold text
Dold text

När du har installerat senaste betan, så på ikonen _RunA2CO_BETA (Steamapps/common/ARMA2 OA/) skapa en GENVÄG.

i genvägen så skriver du efter texten -mod=@dayz, som det ser ut här:

Dold text

Efter detta så riktar du ARMA2 Launchern till genvägen som du precis skapat.

Sen ska det bara vara att lira (använd arma2 launchern, glöm inte att ändra till Combined Operations!)

Edit*
Anledningen till varför de flesta inte kan komma in är för att de flesta servrar kör en beta. Just den som ni nu laddat hem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/phxoC

beskriver väl situationen från förra till denna patchen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Är det mycket bättre nu? Har inte spelat sen 5.6an

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=268635...

Post 70

Fråga mig om du fastnar, är lite fix för att det ska funka

T.ex Ladda hem Arma launcher
http://www.armaholic.com/page.php?id=6649

Lägg in alla dayz-filer i mappen (Steam/Steamapps/common/ARMA2OA/@Dayz/Addons) (Skapa @dayz och addonsmappen)

Sedan så ska du ändra i inställningarna att den ska köra på betan:

När du har installerat senaste betan, så på ikonen _RunA2CO_BETA (Steamapps/common/ARMA2 OA/) skapa en GENVÄG.

i genvägen så skriver du efter texten -mod=@dayz, som det ser ut här:

Efter detta så riktar du ARMA2 Launchern till genvägen som du precis skapat.

Sen ska det bara vara att lira (använd arma2 launchern, glöm inte att ändra till Combined Operations!)

Edit*
Anledningen till varför de flesta inte kan komma in är för att de flesta servrar kör en beta. Just den som ni nu laddat hem

Tack för svaret :), men hur riktar man genvägen till arma2 ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz