Bästa abonnemanget till Galaxy SIII?

Permalänk

Bästa abonnemanget till Galaxy SIII?

Hej!

Tänkte byta ut min provisorska telefon till en Samsung Galaxy sIII och undrar vilket abonnemang jag borde välja:

Vad jag vill ha:
Ringer: ca 150 kr/mån
SMS: 300 st/mån
Surf: min 0,5 GB/mån, helst 1 GB/mån

Övrigt:
Bor i Gbg, student= studentrabatt.

Edit: Just nu lutar det åt att köpa telefonen löst (ca 5900 kr) och sen köpa halebop nollan till. Med studentrabatt kostar det 98 kr/mån (2400 kr) och då får jag ringa, smsa och surfa "gratis". 8300 tot, och då är den olåst (värt).

Skulle jag köpa deras 295 kr/12 mån och sen 395 kr/12 mån skulle totalkostnaden bli 8280. ~under 100 kr i upplåsningsavgift.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag hade valt att köpa telefonen kontant med Halebop Nollan. På cdon får du Galaxy S3 för 5590 kr med rabattkoden xY2HRaBm när du förbokar.

Permalänk
Avstängd

ett tips är ju att inte välja något som kommer från tele2 eller telia just nu då deras 3g nät är väldigt överbelastat.
(alltså lär halebop och comviq lida av samma sak)

Permalänk
Skrivet av Stenkast:

Jag hade valt att köpa telefonen kontant med Halebop Nollan. På cdon får du Galaxy S3 för 5590 kr med rabattkoden xY2HRaBm när du förbokar.

Ok, tack!

Skrivet av trollhattan:

ett tips är ju att inte välja något som kommer från tele2 eller telia just nu då deras 3g nät är väldigt överbelastat.
(alltså lär halebop och comviq lida av samma sak)

Hmm... ja det är ju förståss inte så bra. Sen får main inte använda voip-tjänster med halebop heller :/ (antar att det bara gäller 3g och att de inte kan sätta en spärr på wifi).

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Hmm... ja det är ju förståss inte så bra. Sen får main inte använda voip-tjänster med halebop heller :/ (antar att det bara gäller 3g och att de inte kan sätta en spärr på wifi).

Tres nät är inte det bästa heller ska du veta. Dessutom har alla de stora operatörerna sagt nej till voip.