Vsync + 120 FPS - fråga ang. upplösning

Permalänk
Inaktiv

Vsync + 120 FPS - fråga ang. upplösning

Hej jag spelar bf3 på min gaming pc jag tycker att det känns konstigt när jag svänger jag har verticak sync på
jag har 120FPS stabilt så jag undrar om jag kan kö med mindre resolutin om det funkar bra????

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

Hej jag spelar bf3 på min gaming pc jag tycker att det känns konstigt när jag svänger jag har verticak sync på
jag har 120FPS stabilt så jag undrar om jag kan kö med mindre resolutin om det funkar bra????

Först och främst så bör du läsa igenom din text innan du skapar en tråd. Genom att använda rätt svenska tas du på större allvar och du ökar dina möjligheter till att få hjälp. "På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan."

Till frågan; det är alltid rekommenderat att spela i den upplösning som skärmen har som standard för att få bäst bild. Om du tycker att bilden känns konstig när du "svänger" testa ändra "field of view". Sök på detta här på forumet kommer du få mer information.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

Hej jag spelar bf3 på min gaming pc jag tycker att det känns konstigt när jag svänger jag har verticak sync på
jag har 120FPS stabilt så jag undrar om jag kan kö med mindre resolutin om det funkar bra????

Testa att köra utan vertical synk om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Kan de inte vara så att du kör med motion blur på? Blir omgivningen suddig när du svänger? I så fall stäng av den funktionen så blir du nog nöjd.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Inaktiv

jag kör inte med motionblur
och det blir lite bättre när jag annvänder 90FoV
och det blir lite bättre när jag sätter på Vertickal Sync:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

jag kör inte med motionblur
och det blir lite bättre när jag annvänder 90FoV
och det blir lite bättre när jag sätter på Vertickal Sync:)

Exakt vad är det som händer när du svänger?

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Om du har 120fps stabilt, vad ska du med ytterligare fps till? Det blir inte bättre.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

på league of legends blir det bätttre med 120FPS eller 250FPS på lol med vertikal sync blir det 120 utan blir det 250FPS

Permalänk
Medlem

Man fattar inte vad du skriver.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Var snäll och skriv en klar och tydlig rubrik, och helst lite kortare. Kolla stavningen, det är faktiskt svårt att förstår vad du skriver!

Permalänk
Medlem

Han kanske menar att det känns "konstigt" pga att vsync brukar ofta leda till muslagg/fördröjning? I sådana fall hade jag rekommenderat att stänga av vsync helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Att det ser konstigt ut skulle jag tippa beror på tearing. Om det blir bättre med v-sync stärker ju även det tearing.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄