billigt grafikkort, hjälp pls

Permalänk

billigt grafikkort, hjälp pls

Hej! blev tipsad att söka hjälp här angående mitt prorblem! Kan tyvärr inte speciellt mycket om datorer, var länge sedan jag var insatt.

Jag söker ett billigt grafikkort (runt 500-1000KR klassen) som passar till min dator! Jag söker även efter något billigt minne. Vill att datorn ska klara diablo3 / dota2.

Systemspecc är; Intel Core 2 Duo E8600 Processor / 3.33 GHz, 6 MB L2
(shared), 1333 MHz FSB, 4gb minne (dd2, vet ej mer), 450w strömtillförsel.

(här står allt för er som orkar kolla upp; http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12792_na/12792_...)

Är väldigt tacksam för svar och ber om ursäkt för okunskap / utelämnad information.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Skit i minne och satsa på ett beg grafikkort i den prisklassan. Tex AMD HD5850 5-700 /HD5870 700-1000/HD6870 800-1100 alt. Nvidia GTX460 500-700 /560 800-900 /560TI 1000-1200
Av dessa är 5870 och 560TI bäst. Har man tur kan man evt. hitta ett 6950 för en billigare peng (se nedan).

Riktigt bra pris på detta (1100 ifall man hämtar, står i tråden) http://www.sweclockers.com/forum/118-annonskommentarer/111308...
Vet inte var du bor men det är kanske i närheten?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack för svaret Tror du att minnet kommer att räcka? Windows 7 64bit har jag som OS.

Ska kolla upp grafikkorten du tipsade om! Återkommer!

Mvh

EDIT: kommer min cpu funka med kortet? vet ingenting om samspelet med de olika delarna i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverfang1337:

Tack för svaret Tror du att minnet kommer att räcka? Windows 7 64bit har jag som OS.

Ska kolla upp grafikkorten du tipsade om! Återkommer!

Mvh

EDIT: kommer min cpu funka med kortet? vet ingenting om samspelet med de olika delarna i datorn

Det kommer inte uppstå några komplikationer mellan CPU och grafikkort, så du kan vara lugn.

Det som kan hända om du köper ett riktigt bra grafikkort, är att du inte får ut full effekt av grafikkortet eftersom procerssorn får jobba på max och inte kan skicka fler instruktioner till grafikkortet, aka flaskhals. Nu tror jag inte det här kommer vara något stort problem för dig med din budget och att diablo och dota inte är särskilt grafikkrävande, men kan vara att tänka på vid en ytterligare uppgradering av hårdvaran.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av silverfang1337:

Tack för svaret Tror du att minnet kommer att räcka? Windows 7 64bit har jag som OS.

Ska kolla upp grafikkorten du tipsade om! Återkommer!

Mvh

EDIT: kommer min cpu funka med kortet? vet ingenting om samspelet med de olika delarna i datorn

Skrivet av QuantoR:

Det kommer inte uppstå några komplikationer mellan CPU och grafikkort, så du kan vara lugn.

Det som kan hända om du köper ett riktigt bra grafikkort, är att du inte får ut full effekt av grafikkortet eftersom procerssorn får jobba på max och inte kan skicka fler instruktioner till grafikkortet, aka flaskhals. Nu tror jag inte det här kommer vara något stort problem för dig med din budget och att diablo och dota inte är särskilt grafikkrävande, men kan vara att tänka på vid en ytterligare uppgradering av hårdvaran.

Som Quanto skriver kan din cpu evt flaska ett kraftfullt grafikkort. Du har dock, som jag ser det, endast 2 valmöjligheter: Byta grafikkortet och leva med att din cpu evt är lite slö (klocka gärna), eller byta allt. Ingen mening att uppgradera ditt system med gamla delar (inte ens säkert att det går att tex byta cpu då HP älskar att begränsa bios). 4GB minne räcker.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Okej! Tack för alla svaren, det uppskattas skarpt! Ska kolla lite på grafikkort och möjligheter att klocka! Återkommer lite senare i veckan med vad jag har köpt för kort!

Godkväll mvh