Permalänk
Medlem

Ny spel dator (14000:-)

Hej! Tänkte beställa denna.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1811166/dator2012

Några synpunkter?

Mvh!

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut tycker jag!

Permalänk
Medlem

hade nog tagit en billigare cpu kylare om du inte ska överklocka, och hoppa upp till ett gtx 680.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Om du ska spela hade jag absolut inte tagit den skärmen. Jag hade valt en med högre frekvens och lägre ms.

Satsa på https://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-l... istället.

Permalänk
Medlem

Ska du spela mycket fps så byt till någon 120hz skärm, har sj benq xl2420t och den är jag väldigt nöjd med, man få dock inte glömma att lägga in en icc färgprofil som finns att ladda ner!
Beställde gk 670oc igår efter läst recension här på swec, onödigt att köpa 680 då 670 presterar NÄSTAN lika bra överklockat. Hade hellre lagt den tusenlappen på ett kraftigare nätagg om du vill köra sli i framtiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Kaksylt: Jag ska överklocka.

bappen: Tack för tipset, kör nog på den istället!

piercing: Sli är inte aktuellt för tillfället men tack för tipset!

Om någon mer har nån synpunkt så lägg en kommentar, blir nog beställning utav denna nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freden90:

Kaksylt: Jag ska överklocka.

bappen: Tack för tipset, kör nog på den istället!

piercing: Sli är inte aktuellt för tillfället men tack för tipset!

Om någon mer har nån synpunkt så lägg en kommentar, blir nog beställning utav denna nästa vecka.

Har du möjlighet så testa lite skärmar i butik eller utnyttja ångerrätt från stället du beställer ifrån. Har testat den skärmen och även en polare, den har fina färger men katastrofal bleeding.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Har du möjlighet så testa lite skärmar i butik eller utnyttja ångerrätt från stället du beställer ifrån. Har testat den skärmen och även en polare, den har fina färger men katastrofal bleeding.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg några bilder på nätet angående det där med bleeding nu.
Vilken skärm rekommenderar du istället runt 2000:- ?
Har ingen bra butik i närheten.

Permalänk
Medlem

Innan jag köpte den jag har nu testade jag 3 samsungskärmar (modeller dyra) och alla led av hemsk bleeding vilket jag inte tål för 5öre, testade även dell 2412m och den va supertrevlig att titta på å ingen bleeding MEN den hade ghoosting, släpningar i bf3, just cause 2 och dirt 3, va dom spelen jag hade på datorn just då. Så den gick oxå bort trots 16:10 som jag tycker e mycke trevligare än 16:9 men men.. Prövade även billigare versionen benq 2410t och även den hade hemsk bleeding. Jag kan bara rekomendera den jag har just nu då jag inte har prövat nån mer utan va supernöjd ner jag fick nuvarande! Finns en 2420t till salu på marknaden här på swec. Tror han skulle ha runt 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Innan jag köpte den jag har nu testade jag 3 samsungskärmar (modeller dyra) och alla led av hemsk bleeding vilket jag inte tål för 5öre, testade även dell 2412m och den va supertrevlig att titta på å ingen bleeding MEN den hade ghoosting, släpningar i bf3, just cause 2 och dirt 3, va dom spelen jag hade på datorn just då. Så den gick oxå bort trots 16:10 som jag tycker e mycke trevligare än 16:9 men men.. Prövade även billigare versionen benq 2410t och även den hade hemsk bleeding. Jag kan bara rekomendera den jag har just nu då jag inte har prövat nån mer utan va supernöjd ner jag fick nuvarande! Finns en 2420t till salu på marknaden här på swec. Tror han skulle ha runt 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Oj då, hm. Får nog bli den där dell skärmen ändå.