Permalänk
Inaktiv

BF3 Vsync On or Vsync Off??

hej
jag spelar bf3
när jag inte har Vsync på så blir det 180FPS
när jag har Vsync på så blir det 118-120FPS
det känns mer som det flyter på när jag annvänder Vsync
när jag inte annvänder det så känns det lite hackigt när man rör sig
Så vad tycker ni att jag ska ha??????
MVH Virre98 BF3 player:)
_____________________________
grafik:ASUS nvidia gtx 570
moderkort:Asus P8P67 REV 3.1
minne:corsair SSD 120GB
Skärm:samsung syncmaster 120Hz 22tum,
prosessor:intel core i7 2600k 3400Mhz.

Permalänk
Medlem

Kör det som du tycker känns bäst?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

jag Vill ha lite råd???

Permalänk

Hej om du har screen tearing, det som syns på denna bilden http://www.tweakguides.com/images/GGDSG_19.jpg sätt då på vsync dvs( vsync= on) men beroende på vad du har för uppdateringsfrekvens på din skärm så spelar det större roll om du har vsync på eller av. läs vidare om vsync på den här sidan om du orkar, http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon193865:

hej
jag spelar bf3
när jag inte har Vsync på så blir det 180FPS
när jag har Vsync på så blir det 118-120FPS
det känns mer som det flyter på när jag annvänder Vsync
när jag inte annvänder det så känns det lite hackigt när man rör sig
Så vad tycker ni att jag ska ha??????
MVH Virre98 BF3 player:)
_____________________________
grafik:ASUS nvidia gtx 570
moderkort:Asus P8P67 REV 3.1
minne:corsair SSD 120GB
Skärm:samsung syncmaster 120Hz 22tum,
prosessor:intel core i7 2600k 3400Mhz.

Eftersom du har en 120hz skärm tycker jag att du ska köra med vsync på eftersom bilden då blir mjukare och att skärmen ändå inte kan visa mer än 120 bilder per sekund.

Mvh MrEmme

Permalänk
99:e percentilen

Jag kan faktiskt inte se någon anledning att inte ha V-sync på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Använd det som känns bäst för dig. Ska du fråga vilka skor som passar bäst också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Använd det som känns bäst för dig. Ska du fråga vilka skor som passar bäst också?

Råd kan man väl ändå få be om? Sluta med pennalismen...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173545:

Eftersom du har en 120hz skärm tycker jag att du ska köra med vsync på eftersom bilden då blir mjukare och att skärmen ändå inte kan visa mer än 120 bilder per sekund.

Mvh MrEmme

Men gör det något om den hoppar i mellan 118-120??

Permalänk
Skrivet av anon193865:

Men gör det något om den hoppar i mellan 118-120??

Nej det gör det inte. Om du iofs kan se skillnad på 118 och 120 bilder per sekund så. . .

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

Men gör det något om den hoppar i mellan 118-120??

Tror inte det gör det, jag kör med V-sync i Battlefield 3 på min 60Hz TV och får ut 58-60 fps i BF3 tror den hoppar ner 2 fps ibland för att det är lite konstigt och kan inte hålla exakt 60 fps hela tiden troligvist nånting med drivrutiner att göra.

BTW kör jag påtvingad V-synk igenom Nvidias kontrollpanel vilket resultera i bättre bild/flyt i spel som annars har väldigt hög FPS och sedan belastar man ju grafikortet mindre också vilket resulterar i mindre energi förbruking och kanske till och med längre livsläng på grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag kan faktiskt inte se någon anledning att inte ha V-sync på.

Delay.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av qhrizz:

Men han märker ju endast fördelar med att ha V-sync på, bortsett från att hans framerate "bara" blir 120 fps (men eftersom han har en 120Hz-skärm spelar det ingen roll). Han har ju faktiskt besvarat sin egen fråga.

Btw, tips till TS: Det du i din signatur kallar "minne" är i själva verket en SSD, eller "lagring" om du så vill. "Minne" betyder RAM-minne.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Men han märker ju endast fördelar med att ha V-sync på, bortsett från att hans framerate "bara" blir 120 fps (men eftersom han har en 120Hz-skärm spelar det ingen roll). Han har ju faktiskt besvarat sin egen fråga.

Jag får märkbar fördröjning i musens rörelser om jag spelar med vsync påslaget - kan ju såklart varierar från person till person och hur kinkig man är.

För min del får jag tearing i diablo 3 när jag har vsync på men inte när den är av.

Vsync av/på har varit uppe flertalet gånger i forumet och man kan väl säga att det är högst subjektivt och man bör därför välja det man föredrar/fungerar bäst på den dator du har.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

jag Vill ha lite råd???

Mitt råd är fortfarande att du kör det DU tycker känns bäst, det är väl det enda som spelar roll?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av qhrizz:

Jag får märkbar fördröjning i musens rörelser om jag spelar med vsync påslaget - kan ju såklart varierar från person till person och hur kinkig man är.

För min del får jag tearing i diablo 3 när jag har vsync på men inte när den är av.

Vsync av/på har varit uppe flertalet gånger i forumet och man kan väl säga att det är högst subjektivt och man bör därför välja det man föredrar/fungerar bäst på den dator du har.

Jag menade med mitt inlägg att jag inte kunde se någon anledning för TS att slå av V-sync, då han endast märkte fördelar med att ha det på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

kör med vsync på om det går rent för dig eller så trycker du på lite mer antialias eller något så det inte hackar så som du säger att det gör tydligen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag menade med mitt inlägg att jag inte kunde se någon anledning för TS att slå av V-sync, då han endast märkte fördelar med att ha det på.

då var det jag som missuppfattade! Ber om ursäkt!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193865:

hej
jag spelar bf3
när jag inte har Vsync på så blir det 180FPS
när jag har Vsync på så blir det 118-120FPS
det känns mer som det flyter på när jag annvänder Vsync
när jag inte annvänder det så känns det lite hackigt när man rör sig
Så vad tycker ni att jag ska ha??????
MVH Virre98 BF3 player:)
_____________________________
grafik:ASUS nvidia gtx 570
moderkort:Asus P8P67 REV 3.1
minne:corsair SSD 120GB
Skärm:samsung syncmaster 120Hz 22tum,
prosessor:intel core i7 2600k 3400Mhz.

180 fps med ett 570? får du det när du kolla upp i luften?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

180 fps med ett 570? får du det när du kolla upp i luften?

Måste väl i så fall vara ett rejält överklockat kort och spelar på low i låg upplösning
Alternativt spelar han på väldigt små banor

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Vsync i FPS är djävulen själv, delayen man får på allt man gör är HELT OLIDLIG. Är själv världens nörd och pedant när det gäller framerate, och tycker det ser hemskt ut när man kör utan Vsync, men kan inte justifya delayen i bilden man får när man kör Vsync (iaf på FPS), för det är så otroligt hemskt :S

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Vsync i FPS är djävulen själv, delayen man får på allt man gör är HELT OLIDLIG. Är själv världens nörd och pedant när det gäller framerate, och tycker det ser hemskt ut när man kör utan Vsync, men kan inte justifya delayen i bilden man får när man kör Vsync (iaf på FPS), för det är så otroligt hemskt :S

Vad ser hemskt ut när man kör utan Vsync?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Måste väl i så fall vara ett rejält överklockat kort och spelar på low i låg upplösning
Alternativt spelar han på väldigt små banor

haha jo, typ 640 upplösning

Permalänk
Medlem

För mig är det helt omöjligt att lira med v-sync påslaget på grund av den massiva delayen som det orsakar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

180 fps med ett 570? får du det när du kolla upp i luften?

nej när jag kollar upp i luften har jag 200FPS anars 180

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon193865:

nej när jag kollar upp i luften har jag 200FPS anars 180

Jag har ASUS gtx 570 direct cu ii

Permalänk
Medlem

Hatar V-Sync. Mest p.g.a att jag alltid får maouse input lag av skiten. Så det går inte spela snabba reaktions FPS spel.

Permalänk
Inaktiv

måste jag ändra något i nvidias kontrollpanel om jag vill kö med Vsync det går ju att ändra i spelet eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193865:

nej när jag kollar upp i luften har jag 200FPS anars 180

Låter rimligt. Hade samma på low med mitt 570. Låste dock fps'en till 120 för all eliminera allt för stora variationer.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?