Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk
Melding Plague

Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Samsung har de senaste åren lanserat en rad populära mobiltelefoner, och kommande flaggskeppet Galaxy S III verkar inte bli något undantag. Enligt uppgifter har modellen förbeställts i hela 9 miljoner exemplar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Wow

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Skulle ha valt S3 framför Hox

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Synd bara att den inte direkt är nån skönhet för ögat -.-

Permalänk
Avstängd

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

TTyckte om designen på s2 bättre. Dock så är det tur att de äntligen skiter i den där j*vla hakan eller vad man ska kalla den, längst ner på baksidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

9 miljoner som inte har nöjda mobiltelefoner? sjuukt vad dåliga mobiltelefoner måste vara nu för tiden! no trollin, just sayin', ITS CRAZYY!!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Håller med

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Du är inte ensam

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Jag tycker den ä rätt snygg, men jag föredrar mer kantig stil dock inget som avgör ett köp.

Permalänk
Medlem

Va?

Skrivet av Absurd:

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

Operatörerna köper telefonerna av Samsung för att sedan sälja dem vidare. Det är knappast så att Samsung inte får betalt förrän operatören själva har sålt dem vidare till kund.

Visa signatur

Undvik människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmilEy:

Operatörerna köper telefonerna av Samsung för att sedan sälja dem vidare. Det är knappast så att Samsung inte får betalt förrän operatören själva har sålt dem vidare till kund.

Nu är jag inte alls insatt i hur det fungerar i det här fallet, men att sälja på kommission är ju relativt vanligt i många branscher.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

TTyckte om designen på s2 bättre. Dock så är det tur att de äntligen skiter i den där j*vla hakan eller vad man ska kalla den, längst ner på baksidan :p]

Batteriet på S2an är otillräckligt om du använder din mobil, speciellt i ljusa miljöer. Så alla som använder den ordentligt har skaffat extended batteriet och då slipper man hakan. Dessutom skyddar det kameran då den inte längre sticker ut med extended battriet.

Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Mja, den blanka ytan ser billig ut imho. Den blå färgen ser läcker ut men på det hela stora föredrar jag designen på S2an.

Sen är pentile hur man än ser det en kompromiss och som alla kompromisser så är det nått man försakar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Även jag tycker den är riktigt läcker. Stilfull på något sätt. Kul att de haft hjälp av advokater för att designa den så inte Apple kommer och fäller tårar över hela Samsung för att de gjorde en telefon. Kan inte förstå varför de behövde apa efter Apple. Visst, 4 och 4S är riktigt stilfulla i designen men de kunde väl åtminstone struntat i att göra en kopia av interfacet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

De menar ju dock att det är 9 milj förhandsbokade enheter hos 100 olika mobiloperatörer, dvs att 9 miljoner slutkunder har förhansdbokat en s3a hos sin mobiloperatör. Det i sig betyder inte sålda heller, men varför förhansbokar man som person om man sen inte ska ha den?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

9 miljoner som inte har nöjda mobiltelefoner? sjuukt vad dåliga mobiltelefoner måste vara nu för tiden! no trollin, just sayin', ITS CRAZYY!!

hahaha, dock så är nog minst 20% av dom prylbögar och köper allt det senaste...

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Visst vill man vara "mainstream" tillsammans med 35 miljoner andra så..

Permalänk
Skrivet av onYYx:

hahaha, dock så är nog minst 20% av dom prylbögar och köper allt det senaste...

samma skit för alla, oavsett tillverkare....många som köper apple grejer gör det för kvalitén, väldigt många gör det säkert bara för att det är apple...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Jag är en av de lyckliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Visst vill man vara "mainstream" tillsammans med 35 miljoner andra så..

Vem fanken bryr sig om man är mainstream eller inte? Jag har haft säkerligen 50 tal mobiler i mina dagar och har aldrig varit så nöjd med en telefon som med min iphone. Jag kan även tillägga att jag hatade iphone tills jag testade den. Trodde det var en "märkes-vara" och det kanske den är dels, iochmed priset men jag känner stor skillnad när jag testar motsvarandes produkter.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Du kan ju för f*n inte jämföra med något som inte har kommit ut än.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Du kan ju för f*n inte jämföra med något som inte har kommit ut än.

Jag kan göra vad f*n jag vill, herr sheriff

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Vem fanken bryr sig om man är mainstream eller inte? Jag har haft säkerligen 50 tal mobiler i mina dagar och har aldrig varit så nöjd med en telefon som med min iphone. Jag kan även tillägga att jag hatade iphone tills jag testade den. Trodde det var en "märkes-vara" och det kanske den är dels, iochmed priset men jag känner stor skillnad när jag testar motsvarandes produkter.

Jag har nog köpt runt 50 tal också genom min livstid och jag har nog varit nöjd med de flesta faktiskt, en del mindre en del mer.
Jag kollar noggrant på tester, hands-on, spec, priset och allt sådant innan jag köper något. Men du kan kanske inte har den rutinen.

Permalänk
Skrivet av Absurd:

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

Android finns hos över 400 operatörer (och Samsung förmodligen nästan lika många) jämfört med Apples kring 200 så vill de stoppa kanalen full med mobiler så har de betydligt bättre förutsättningar att göra detta än Apple om de har tillgången. Hur många smartphones de säljer kommer vi dock aldrig att få veta eftersom Samsung slutade tala om detta i sina kvartalsrapporter några kvartal tillbaks...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Jag är ingen designer, men det känns nästan som om det vore "skitlätt" att designa en snyggare telefon än vad 99% av tillverkarna producerar.

Imponerande siffror var det. Kan man installera en "pure" version av android på den där?

Permalänk
Medlem

Beställde en dirrmode då dom släpptes vid release, 6000:- på cdon, känns spontant värt varenda krona och en värdig uppgradering från min s1a

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

9 miljoner som inte har nöjda mobiltelefoner? sjuukt vad dåliga mobiltelefoner måste vara nu för tiden! no trollin, just sayin', ITS CRAZYY!!

Som jag sa ovan, de är inte sålda

Skrivet av SmilEy:

Operatörerna köper telefonerna av Samsung för att sedan sälja dem vidare. Det är knappast så att Samsung inte får betalt förrän operatören själva har sålt dem vidare till kund.

Operatörerna FÖRVÄNTAR sig en stor försäljning och därför bokar dem så att de är säkra på att få ha dem hemma på releasedagen

Skrivet av marukusu:

De menar ju dock att det är 9 milj förhandsbokade enheter hos 100 olika mobiloperatörer, dvs att 9 miljoner slutkunder har förhansdbokat en s3a hos sin mobiloperatör. Det i sig betyder inte sålda heller, men varför förhansbokar man som person om man sen inte ska ha den?

Var någonstans står det att det är förhandsbokade telefoner av kunder? Ingenstans, hänvisar till det jag skrev ovan

Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Skrivet av Jfqvist:

Visst vill man vara "mainstream" tillsammans med 35 miljoner andra så..

LOL!! Android och Samsung är väl det MEST mainstream man kan ha, världen är FULL av Android/Samsung fanboys som bara klankar på iPhone användare för att DET är mainstream att göra, medan iPhone användaren bara håller käften, ler och låter er roas

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

LOL!! Android och Samsung är väl det MEST mainstream man kan ha, världen är FULL av Android/Samsung fanboys som bara klankar på iPhone användare för att DET är mainstream att göra, medan iPhone användaren bara håller käften, ler och låter er roas

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi