Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk

Som sagt siffran betyder inte så mycket när det bara är förhandsbokningar hos mobiloperatörer. Jag tycker dessutom inte S3an är så revolutionerande, så att det borde bli en extrem försäljningssucce. Inte därav på något sätt sagt att den är dålig.

Angående mainstream, så är väl detta bara ett problem för folk som på något sätt vill stå utanför?
Annars så tycker jag det är mainstream som gäller om man vill slippa problem och få det största utbudet.
Detta gäller både för hårdvaror och programvaror, använder man det de flesta använder får man enklast. Sedan kanske det finns något annat som är bättre, men då väljer man för att denna är bättre, inte för att den är ovanligare.
Android och Apple ligger bra till där båda, BlackBerry däremot är inget som jag precis rekommenderar i sverige.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Jag är ingen designer, men det känns nästan som om det vore "skitlätt" att designa en snyggare telefon än vad 99% av tillverkarna producerar.

Imponerande siffror var det. Kan man installera en "pure" version av android på den där?

Japp, kommer bli en populär mobil med många utvecklare bakom sig.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kanske blir att byta ut min lumia 800 mot en s3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

LOL!! Android och Samsung är väl det MEST mainstream man kan ha, världen är FULL av Android/Samsung fanboys som bara klankar på iPhone användare för att DET är mainstream att göra, medan iPhone användaren bara håller käften, ler och låter er roas

Jag ser inte dig hålla käften eller har du en Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

Synd bara att den inte direkt är nån skönhet för ögat -.-

Är en smaksak. Tycker själv den är väldigt unik och samtidigt stilren design.
S3 i borstad aluminium hade varit sexigt som fan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Kul för Samsung! Android kan få sig en extra knuff av detta också i marknadsandelar. Det jag är lite bekymrad över är hur dominanta Samsung blivit. Övriga Android tillverkare verkar ha det svårt. De kinesiska aktörerna Huawei och ZTE ökar dock.

Källa:

http://www.androidcentral.com/how-can-android-vendors-compete...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

Synd bara att den inte direkt är nån skönhet för ögat -.-

exakt min tanke. tycker att den rent utav är ful. S2 är en vacker telefon, om än ganska lik iPhone (jag förstår att Apple stämde Samsung), som också är enkel på ögat. S3 är däremot riktigt ful tycker jag.

prestandan må vara bra, men man spenderar ändå väldigt mycket tid med telefonen i handen och då vill man inte ta något fult som vilar där. men men, smaken är som baken. det finns tydligen 9 miljoner pers som inte har något emot dess utseende och då ska inte jag säga att de har fel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benkaboy:

Jag ser inte dig hålla käften eller har du en Android?

Har jag sagt att jag har något av dem? Det räcker med att stå utanför och se beteendet på folk

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Va liten jag känner mig XD
En av 9mil...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Jag är ingen designer, men det känns nästan som om det vore "skitlätt" att designa en snyggare telefon än vad 99% av tillverkarna producerar.

Imponerande siffror var det. Kan man installera en "pure" version av android på den där?

Jag är designer och vet att man inte bara kan göra något som är snyggare utan underlag för det.
Ens personliga åsikt är ofta det sista företagen lyssnar på, de vill ha konkreta utförliga förklaringar på varför man gjorde som man gjorde.
Är förklaringen "jag tycker det är snyggt" så får man nog gå igen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

jag håller fullkomligt med dig, jag vill ha en s3 när jag kan byta telefon i juli

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

Om nu Samsung har fått 9miljoner beställningar från operatörerna, så betyder det också at SAMSUNG har sålt 9 miljoner. Sen hur många operatörerna har sålt eller kommer sälja är en annan femma.

Permalänk

Hmm är det någon som vet om det är metallskal på den? ser riktigt fin ut. Kanske dags för en upgrade lur.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Det finns de som tillverkar fler än en modell.

http://www.dn.se/ekonomi/samsung-storsta-mobiltillverkaren

Samsung har för första gången gått om Nokia som den största tillverkaren av mobiltelefoner, enligt en undersökning som Reuters gjort bland analytiker.

Enligt undersökningen sålde Samsung 88 miljoner mobiler under första kvartalet mot Nokias 83 miljoner.

Varför orkar ens Applefanboys kolla i den här tråden.....

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmiDonk:

Om nu Samsung har fått 9miljoner beställningar från operatörerna, så betyder det också at SAMSUNG har sålt 9 miljoner. Sen hur många operatörerna har sålt eller kommer sälja är en annan femma.

Samsung har inte fått betalt för dem än, så de är inte sålda, bara beställda

Skrivet av Bazooka_tim:

Hmm är det någon som vet om det är metallskal på den? ser riktigt fin ut. Kanske dags för en upgrade lur.

Det är inte metall, det är polykarbonat

Skrivet av NidoKing:

Det finns de som tillverkar fler än en modell.

http://www.dn.se/ekonomi/samsung-storsta-mobiltillverkaren

Samsung har för första gången gått om Nokia som den största tillverkaren av mobiltelefoner, enligt en undersökning som Reuters gjort bland analytiker.

Enligt undersökningen sålde Samsung 88 miljoner mobiler under första kvartalet mot Nokias 83 miljoner.

Varför orkar ens Applefanboys kolla i den här tråden.....

Det finns ju de som inte behöver göra mer än en modell om året för att tillfredställa sina kunder

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Varför orkar ens Applefanboys kolla i den här tråden.....

Varför orkar Androidfanboys kolla hela tiden i Apple-trådar?

Permalänk
Medlem

Trevliga siffror!
Väntar ivrigt på min S3!
Får bara hoppas den blir något att ha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Jag kan göra vad f*n jag vill, herr sheriff

Jasså, det kan du?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

9 Miljoner Apple köpare..

Allt med telefonen SKRIKER IPHONE.. Shit, deras designers är värdelösa.

Jag behöver inte förklara varför den liknar en Iphone, vilken icke samsung fanboy ser att det liknar en.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det finns ju de som inte behöver göra mer än en modell om året för att tillfredställa sina kunder

Det var ju det löjligaste argumentet på länge, att ha för många modeller är ju inte bra men att bara erbjuda en gör ju att folk som väljer märket apple inte kan välja mellan mer än hur stor lagringskapacitet enheten har. Det hade ju inte skadat om de haft 2-3 modeller med större skillnader men kanske likheter i design osv. Föredrar då hellre ett företag som samsung som erbjuder fler mobiler som passar olika personer. Detta är ju även en förklaring på varför de säljer många enheter, de har ett bredare utbud som täcker fler målgrupper.

edit: tillfredställer?..... lol 3.5" skärm är nog inte optimalt enligt de flesta som äger en iphone, inte heller deras materialval vilket tvingar kunder att ha på gummi/plastskal som gör att designen ser ut som skit.

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk

väntar på denna, men hoppas att priset går ner till ca 5000 käns lite för mycket att lägga ca 6k på en telefon

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonteponte:

Android finns hos över 400 operatörer (och Samsung förmodligen nästan lika många) jämfört med Apples kring 200 så vill de stoppa kanalen full med mobiler så har de betydligt bättre förutsättningar att göra detta än Apple om de har tillgången. Hur många smartphones de säljer kommer vi dock aldrig att få veta eftersom Samsung slutade tala om detta i sina kvartalsrapporter några kvartal tillbaks...

1. Varför utnyttjar de inte sin s.k fördel då eftersom de säljs fler iPhone?
2. Vad har Samsung att dölja eftersom de inte nämner detta mer, kan de vara så att de blandar in allt från sin mobiltillverkning till kylskåp via dammsugare för att få toppa listan? Om inte, vad är det de undanhåller då?

Skrivet av mahasj:

Varför orkar Androidfanboys kolla hela tiden i Apple-trådar?

Var ska de annars hitta sit bränsle till sina dumma argument?

Skrivet av gurkburk92:

9 Miljoner Apple köpare..
att de äntligen lärt sig att inte härma någon annans design
Allt med telefonen SKRIKER IPHONE.. Shit, deras designers är värdelösa.

Jag behöver inte förklara varför den liknar en Iphone, vilken icke samsung fanboy ser att det liknar en.

Den liknar inte iPhone ett dugg, det enda jag kan ge Samsung en eloge för med den

Skrivet av Frequey:

Det var ju det löjligaste argumentet på länge, att ha för många modeller är ju inte bra men att bara erbjuda en gör ju att folk som väljer märket apple inte kan välja mellan mer än hur stor lagringskapacitet enheten har. Det hade ju inte skadat om de haft 2-3 modeller med större skillnader men kanske likheter i design osv. Föredrar då hellre ett företag som samsung som erbjuder fler mobiler som passar olika personer. Detta är ju även en förklaring på varför de säljer många enheter, de har ett bredare utbud som täcker fler målgrupper.

edit: tillfredställer?..... lol 3.5" skärm är nog inte optimalt enligt de flesta som äger en iphone, inte heller deras materialval vilket tvingar kunder att ha på gummi/plastskal som gör att designen ser ut som skit.

Vad är det för dåligt med det? De har gjort en produkt som fungerar och behöver inte fler eller färre saker i den, att man gör fler modeller tyder bara på att de är osäkra på sig själva och/eller bara vill suga ut ÄNNU mera pengar från kunderna som Samsung släpper mobiler, de konkurerar ju ffs mer med sig själva än med andra

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Absurd, Samsung säljer mest MOBILTELEFONER i världen. Det finns det siffror på om man orkar söka i 3 sek på Google. Samsung själva behöver inte presentera dessa siffror, beställningarna från återförsäljare talar sitt språk. http://www.etn.se/index.php?option=com_content&view=article&i...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Varför orkar Androidfanboys kolla hela tiden i Apple-trådar?

Tja, man kan ju disskutera något även om man inte gillar det eller tänker köpa det.
Bara man har ett intresse för teknik så är det inga problem.

Finns fanboys av båda världar....

Permalänk
Medlem

Den är säkert en bra telefon. Den har dock ett stort fel: skärmen är alldeles för stor för att vara praktisk.

Skulle vara trevligt om tillverkarna kunde göra fler telefoner som har en lagom stor skärm och som dessutom är högupplöst.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

Samsung har mellan 32 - 44,5 miljoner sålda telefoner för samma period. (beroende på undersökning.)
Detta har inget att göra med 9 miljoner beställda telefoner.

För att överhuvud taget kunna göra en sådan jämnförelse så skulle du ha använt hur många förbokade telefoner Apple hade på sin senaste modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Visst vill man vara "mainstream" tillsammans med 35 miljoner andra så..

Herregud.. Mainstream?

Det är ju jävligt många som går omkring med en mobil som
Ingen annan i hela världen har?

Vem fan bryr sig om man är
Mainstream för att man har en mobil, herregud..

9miljoner som beställt samsungs plasttelefon är väll lika mainstream? Eller går det en gräns nånstans där i mitten då man är cool eller mainstream?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Det finns ju de som inte behöver göra mer än en modell om året för att tillfredställa sina kunder

Asså...facepalm på dig.....Orkar inte ens förklara för dig...Du är så inbiten i äpplet så man kan kalla dig för en äppelmask...

Roligt att Apple bubblan håller på att brista nu ialf Snart går dom tillbaka och allt är återställt

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Tja, man kan ju disskutera något även om man inte gillar det eller tänker köpa det.
Bara man har ett intresse för teknik så är det inga problem.

Finns fanboys av båda världar....

Ska man diskutera något så är det även bra att man har kött på benen och inte bara en mainstream åsikt om något man inte har haft att göra med

Skrivet av SideWinder86:

Asså...facepalm på dig.....Orkar inte ens förklara för dig...Du är så inbiten i äpplet så man kan kalla dig för en äppelmask...

Roligt att Apple bubblan håller på att brista nu ialf Snart går dom tillbaka och allt är återställt

Jag är ingen fanboy av något, men ser uppenbarligen på saker med helt andra ögon än vad du gör...när det gäller Apple bubblan så är det tyvärr samma sak med Samsung i detta fall, SGS3 tillför inget nytt utan har bara proppat den full med onödigt tjafs så som barometer, nån jävla skärm som känner av när du tittar på den (ytterligare en batterislukare bara) och lite annat onödigt tjafs, denna kommer gå hem hos kids, men inte hos den stora massan, Apple däremot går fortfarande hem hos dem som från början var deras målgrupp, dvs företag, Android går inte hem alls där, varför tror du t.ex att Samsung har så svårt att sälja sin TAB om nu Android är så bra? Jo, för att iPad är en företagsriktad sak som går hem hos just företag, de vill inte ha ett system med öppen källkod som Android har, man ska aldrig glömma att företagen är alltid mobiltillverkarnas (och operatörernas) största kunder, privatpersoner är en sekundär kundkrets

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kul för Samsung! Android kan få sig en extra knuff av detta också i marknadsandelar. Det jag är lite bekymrad över är hur dominanta Samsung blivit. Övriga Android tillverkare verkar ha det svårt. De kinesiska aktörerna Huawei och ZTE ökar dock.

http://cdn.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/...

Källa:

http://www.androidcentral.com/how-can-android-vendors-compete...

Aha intressant att se! Jag trodde faktiskt att Apple var ledande med tanke på att man ser var och varannan med en iPhone och ska man köpa tillbehör i butik så är det alltid bara iPhone.

Var faktiskt inne i en Telia butik för några dagar sen, de var en tjej där som skulle köpa nya mobiltelefon och försäljaren pekade direkt på IPhone. Tejen sa bestämt att en sådan ville hon inte ha, glaset på hennes kompisars IPhones skrack hela tiden!? Trodde inte det var sådant problem! Det blev iallafall en finare Android telefon istället. Kanske folk börjar trötta på IPhone trotts allt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide