skärmen fungarer ej efter uppd. av drivrutin till grafikkortet. VAD GÖRA?

Permalänk
Medlem

skärmen fungarer ej efter uppd. av drivrutin till grafikkortet. VAD GÖRA?

som topic lyder höll jag på att uppdatera drivrutinerna till mitt gtx570 då skärmen plötsligt slutade fungera. Prövade med att starta om, stänga och byta sladdar osv, men inget hjälper och ajg har INGEN bild whatsoever, nån idé på vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Ingen bild i windows eller i bios också?

Testat att gå in i felsäkert läge och avinstallera drivrutinen?

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Ingen bild i windows eller i bios också?

Testat att gå in i felsäkert läge och avinstallera drivrutinen?

skulle gärna göra det om jag hade bild. Ser inget annat än en svart skärm...

Permalänk
Medlem

Testa att ta ut grafikkortet och sätta det i datorn igen. Annars vet jag inte. Har aldrig varit med om något liknande. Bara en gång så kopplade jag datorn till TV:n och då dog grafikkortet så jag fick köpa nytt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Testa att ta ut grafikkortet och sätta det i datorn igen. Annars vet jag inte. Har aldrig varit med om något liknande. Bara en gång så kopplade jag datorn till TV:n och då dog grafikkortet så jag fick köpa nytt.

himla konstigt är det eftersom det fungerade perfekt innan uppdateringen. Provade ditt förslag utan positivt resultat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytrix:

himla konstigt är det eftersom det fungerade perfekt innan uppdateringen. Provade ditt förslag utan positivt resultat...

Långsökt, men testa att rensa CMOS genom att plocka ur batteriet på moderkortet och vänta en stund. Långsökt som sagt, men alltid värt ett försök.

EDIT: Du kan också kontrollera om du kan återställa ditt BIOS/firmware/vad-det-nu-heter-på-grafikkort på motsvarande sätt som med moderkortet.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Koppla skärmen till annan dator för att se så det inte är fel på skärmen. Koppla annan skärm i ditt grafikkort. Testa Grafikkortet i annan dator. Testa att koppla skärmen på annat sätt (om du kör DVI nu, testa VGA etc).

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB